TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HVOR ER FOLK PÃ… TREFF?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #252199  av BT-GTI

hvor mange her inne var på skogen i helgen?
jeg så neemi,så en rød celica om det var gt4 eller bare styling anner jeg ikke, en sort 91mr2mk2 turbo med bomex front ok skjørt og bøtte-eksos til salgs. en blå 90-91 mr2 mk2 men hks(eller lignende) singel eksos. og en celica fra tror det var tuboservice eller noe. og en orginal 91 mr2 mk2 gullaktig. han kjørte for første gang på bane i dag...

men hva med alle folka her inne?
det var5-6folk fra forumet der som jeg så. 5-6 av 20000. det er få folk!

jeg veit dere har beast form the east under panser men ser dere skjeldent eller nesten aldri på bane sammen med de andre gutta i klassen(nissan, volvo, mitsugabichAIT, masDa osv). virker nesten som folk er litt flaue eller nervøse for å kjøre på rudskogen,når corvetter og skyliner og porcher og 200er freser rundt og når 25000folk står å ser på.

på japsetreff er det litt anderledess da men alikevel.. UNNTAKET er alle supraene men mange av dem er ikke her inne. som bilXtra, gamle bilen til Pedern, andreas vås osv osv. viker som om vi ikke finnes. så 1!! en!! mr2 på bane og han hadde mot nok til å kjøre den orginale mr2 mk2 91 3sge bilen sin på bane mens det var masser av "grommere" biler på banen.
er det folk der eller kvier de seg for å kjøre?
eller er det fordi det er ingen som tar ansvar for å samle folk på et sted der? jeg for en er litt lei av å ikke se 20 mr2er og 20 celicaer og suprar lina opp på gocart banen der borte.
jeg tar gjerne på meg ansvaret neste år for å få samlet mest mulig folk fra forumet på rudskogen. må få litt oppmerksomhet rundt bila. mannen på dvdestanen viste ikke hva en mr2 var engang!
det renner over av 200er men ikke en eneste tsogn bil IKKE EN ENESTE EN. enten er det fordi T.R.D.(toyota raser daglig) eller så er det ikke folk som tør å bruke noen lapper på dekk for en helg på sommer tiden.

hva grunnen er aner jeg ikke ,.men hva sier dere som er her inne hva skyldes det at det er så folk på rudskogen vålerbanen fra tsogn???

#252207  av Christian

Der er noen forskjellige grunner til det.

-Mange er (dessverre) så redde for bilen sine at de ikke vil bruke den på bane.

-Mange er nervøse for å få en bil i siden eller i baken. Når man ser kjøringa til mange kan jeg skjønne det.

-Mange gidder ikke reise på gatebil lenger, pga alle folka. Gjelder spesiellt juli treffet.

-Datoen passer ikke for mange, pga jobb eller uforutsette ting.

Skal si meg enig i at det ofte er dårlig oppmøte fra toyotasiden, men man må huske at det er går fryktelig mange 200sx pr. mr2 :)

Og på generellt grunnlag synes jeg oppmøtet fra forumet er litt dårlig, jeg ser tydelig på f.eks mine treff at det er en "hard" kjerne som kommer år etter år. Bra for oss som faktisk møter opp, synd for de som sitter hjemme :wink:

#252208  av inzane2012

jeg hadde planene klare for og reise, men fikk ikke fri fra jobben og kontoen var rimelig skrapa etter å ha kjøpt inn ny vinge og stoler...og når lånet blir trekt er det ikke mange lappene igjen da...men jeg skal se om jeg kommer meg nedover enten i september, eller garantert til neste år:)

#252209  av cameleon

Jeg er en av de som ikke gidder å reise så langt for å sulle rundt drita fulle folk ei helg når jeg like godt kan kjøpe med dvden for 199,- dessuten så er jeg ikke interessert i å få bilen ødelagt på bane siden jeg da vet at jeg står igjen med null i forsikring fra selskapet om det skulle skje noe galt.
jeg er en av de som liker å ha en fin bil og ikke ser poenget i å bruke en hel drøss av penger og slite seg ut en hel vinter for 20 minutter på en bane før hele kjærra er sønderknust.

#252212  av sleeper

min og en kammerat sin sto ved siden av standen til turboservice.. ( min var en rød st165 ( det ER en gt4 hvis det var den du så!)

min kom ikke utpå pga flere grunner, men vi var og kjørte med st205`n til kammeraten min ivertfall...( ikke ble vi forbikjørt heller... :wink: )

#252214  av hmsilset

Jeg synes det er for mange folk så jeg kjører heller innom mindre treff om jeg vet om noen.Jeg er over 30 og har ikke prøvd å kjøre på bane enda.Har det så morro på veiene om natta her at banekjøring er bortkasta.Eneste fara er å kjøre på dyr.

#252222  av mk1 black limited

Det er kanskje en smule tryggere å ha det moro på bane enn på veiene rundt om? Både for deg selv og andre?

#252223  av BT-GTI

nå på søndag var det akkurat som det en gang var ,passe med folk og bra med biler. jeg har aldri hatt problemer med at fulle folk er i nærheten av bilen pga gocart banene der klubbene står blir sperret om kvelden. og det med forrsikring. alt som skjer der inne skjer utenfor forsikringselskapene. man gjør opp seg i mellom. og det går uannsett på reiseforsikringa de;).

en toyota holder i evigheter og de ble laget for juling. når jeg testa min mr2 helt orginal i fjor så gikk det fort nok for mine baneegenskaper. men jeg var aldri i nærheten av å kjøre av banen å ødelegge noe. havna i sandfella ved slaktern men det er det. tåler ikke bilen din noen runder på bane så aner jeg ikke hva du holder på med om vinteren. lager du tysk bil av toyotaen din? selvsagt holder bilen en helg eller 5. har mann 500hk så rykker ting rett som det er men når en orginal 82mod opel overlever å bli kjørt på nitro og racefuel og bli kjørt på turtallsperra en time før den kokteover så overlever toyotaene dette.

og banekjøring er noe alle må prøve. koster ikke skjorta og er så syk artig. man får et kick utenlike.

er skjeldent folk ødelegger bila sine der. de som gjør det har oftes seg selv å takke(for mye gassing for lite bremsing)

er klar over at det er mye folk på treffa. men forjegang på vålerbanen var det nesten ikke folk. er ikke mye folk hvis ikke det er bra vær.

men neste japsetreff må vi få mest mulig folk til å komme. samme på acr. der har jeg selv ikke vært men må ditt før bilen blir solgt..

er jo sykt mange folk her inne. alle kan ikke slippe alt de har i hendene når de har hus kone unger bikkje og gullfisk. MEN er jo bare å si at min neste bursdagsgave ikke skal være sokker og slips men gatesliks og en tur på bane...

#252225  av Doffen696

Et par enkle grunner:

1. Bilen var ikke klar.
2. Fikk ikke fri fra jobb

#252228  av Magne

Gadd ikke, så for meg alt for mange folk.

Men hadde håpet på å komme meg på neste japsetreff. Kanskje Acr og DEFINITIVT Dagali... Dersom Christian gidder å ta et treff til i år. hehe ;) Jeg kan komme opp før å hjelpe til å arrangere jeg!

#252229  av BT-GTI

joa greit at en stor del ikke kommer men det er 2496 innaktive/ aktive medlemmer på forumet. og da burde det komme mer enn 8-9 på nordens strøste treff!

mitt poeng det er for få som kommer av forskjellige grunner, men mange grunner er litt vage som fikk ikke fri. datoene er har vært de samme siden 2001 altså 6år på rad. få seg fri burde gå ann, bare å spørre sånn ca 9måneder i forveien;). og nr2 jeg hadde ikke bil men vurderte å prøvekjøre en toyota fra toyota mysen og teste den på bane og kjøre tilbake til bilsentere og late som ingen ting. utrolig nok var det ikke åpent på søndager :roll:

altså det må være flere enn 8-9 stk som ikke bor i norland og som har fir og som har bil som funker og som tørr og som har lyst og som som ikke må mate katta til naboen disse helgene i løpet av et år!

#252240  av Turbotrille

Jeg forstår deg veldig godt at du kommer med denne kritikken, selv drev jeg å "mobbet" en kompis av meg med 200 her for noen få år siden og spurte hvor alle 200ene var når det var banekjøring, for det var jo ingen på bane, men dette har jo endret seg litt nå da... ;)

For meg selv kan jeg vel si så mye som at jeg ikke gadd å reise på dette treffet i år, og samtidig så virker ikke bilen min, så føler meg egentlig litt truffet ja... :P

Stiller forhåpentligvis på banekjøring i september, nedover skal jeg uanset.. ;)

#252244  av hmsilset

mk1 black limited skrev:Det er kanskje en smule tryggere å ha det moro på bane enn på veiene rundt om? Både for deg selv og andre?
Tenker på andre da. Skal slutte å leke meg den dagen jeg ser ett eneste menneske langs veien.Kjører ikke fort da.Klarer seg med 80-100kmt opp trollstigen,altså såvidt over fartsgrensa :P

#252256  av inzane2012

ikke alltid like lett og få fri fra jobben selv om en spørr 9 mnd i forrveien;) kan jo alltids bruke noen ferie dager vist en har noen oppspart, men noen er kanskje sånn som meg, som får litt dårlig samvittighet av og spørre om fri;) hehe

er forresten helt med og ett TS treff, som ikke er for langt unna, rudskogen kan jeg kjøre til på en dag, men ACR er alt for langt unna for min del, og sikkert en del andre på vest, sør og østlandet, er ganske langt og kjøre for ei helg med fyll og fanteri;) hehe...synd det ikke er så mange baner en kan kjøre på her i norge, vertfall ikke som er laget for skikkelig kjøring... nei, skulle fått bygd om rudskogen til og passe F1 eller F3 standarer, så kanskje det hadde blitt en forandring på det, kanskje vi tilogmed hadde fått en nordmann inn i F1 sirkuset:)

#252265  av celicat23

Drar ikke på gatebil av flere grunner. Banekjøring ville jeg aldri gjort, selv om jeg hadde en supra. Så mye uvettu kjøring som det er der så er det ett mirakel at det ikke er flere uhell.

Utstilling har jeg vært med på 2 ganger. Og begge gangene kom jeg hjem med flere fine riper i siden på bilen etter diverse drittunger og fjortisser hadde hengt rundt på bilen (du kan ikke se uten og ta på vet du) eller prøvd og gå minst 4 i bredden mellom bilene.

Så siste grunnen til og skulle dra måtte være for og se på alle andre. Men så mye folk på så lite område, glenn rodney sine samme gamle trøtte vitser, desperate folk som klynger seg sammen fordi de aldri har sett en pupp eller fått seg ett ligg som blir fra seg når noen trøtte ludder står og spruter vann på en bil & seg selv, de samme "profilerte" gatebil folka som får banetid som om de eier den... Film fra gatebil holder lenge for min del.

Gleder meg til og se bilen til BT-GTI dominere banen da, for regner med du var utpå og representerte HARDT hele helga....?