TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Veltebøyle/Roll bar til Mk3?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #251963  av Hiluxmannen
 
Noen som vet plasser å få tak veltebøyle bak nakkestøttene til mk3?

Synes 5000 lapper for TTE sine var i drøyeste laget gitt..

Jeg lurer også på noen som har prøvd forskjellige short-ram eller CAI filter fra forskjellige levrandører og evnt. kan dele erfaringer.

 #252172  av smegol
 
Heisann

5K synes jeg og var dryt, var det pris fra en toyota forhandler?
Du har jo også en fra TRD som ser veldig lik ut, men tviler på at den er noe billigere :D. Koster 40000 jpy fra TRD i japan og da +mva+frakt+toll og da trur jeg du nærmer deg 5K hvis ikke mer.

TTE og postert Roll bar
http://www.trc-tuning.de/_products/_toy ... terior.htm

Har sett at c-one har en type, den har jeg sett på hos http://japanparts.com . Anbefaler ikke å handle der, har hørt noe muffens om de. Hør heller med http://www.takakaira.co.jp hvis du skal handle i japan, har handlet der selv og er meget fornøyd. Når det gjelder norske forhandlere så har jeg nesten gikk opp å få tak i en som er seriøs, men har hatt en veldig bra dialog med http://www.motorsport-import.no/. Virker som de kan skaffer det meste og er seriøse og tar seg tid til å snakke med kundene sine.

Jeg har ikke noen erfaring ved bruk av CAI eller short-ram, vet ikke om det er noen her på forumet som har noe slikt. Men du kan sikkert finne noe nyttig info fra dette forumet http://spyderchat.com/forums

 #252326  av Hiluxmannen
 
Takk for et meget utfyllende svar.

Ja, prisen på TTE sitt fikk jeg fra min lokale Toyota forhandler. Tenker jeg dropper rollbar planene og heller investerer i TTE- eksos.

Senkesett blir montert imorgen.

Virker som det er relativt lite stæsj til mk3 kontra mk2.

 #252359  av smegol
 
Bare hyggelig.

Høres ut som akkurat det jeg gjorde først med min bil :)

Det som er litt nice med rollbar er at du kan kjøre på bane med taket nede,(hvis du har tenkt til det) ellers er det en grei forsterkning til taket ved en taking, men det er vel veldig usannsynelig hvis du ikke kjører helt villman eller blir påkjørt da.

Det at det er mindre stæsj til mk3 enn mk2 er vel at det er solgt mest av dem og hadde en produksjon periode på 9 år mens mk3 hadde bare 5 år.
Men når det er sakt så er det nok å velge i div stylig og tuning til mk3 og forhåpentlig kommer det mer :)