TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Na eller Tt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #252698  av Serv

Eg har som sagt tidligere planlagt og importere meg en supra fra usa. Eg har regnet ut at eg vil spare rundt 40 000,- i engangs avgift på og velge en NA vs. TT.

Det eg lurer litt på er hvor mye girkassen på en na tåler før det begynner og bli kritisk. Er det også noen annen forskjell mellom tt og na en motor og girkasse? muligens bremser også.

Har vurdert og kjøpe meg en orginal na og bygge den opp med boost logic kit selv på sikt (vil jo spare endel penger på dette)

Noen synspunkter?

#252701  av tojo

Du finner det du trenger av forskjeller her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... turbo+mkiv
evnt her: http://www.mkiv.com

#252704  av Serv

tenkte litt mer på hva dem som kjenner til bilen ville anbefalt :)

#252706  av tojo

Uten tvil en TT,blir "dyrere" å bygge turbo på na(godkjenning,deler osv)
Å montere turbokit er en ting,men så følger clutch,bensinsystem osv.
Hva skal du bruke bilen til? bane/lekebil eller bruksbil med skilter?

#252708  av Serv

tojo skrev:Uten tvil en TT,blir "dyrere" å bygge turbo på na(godkjenning,deler osv)
Å montere turbokit er en ting,men så følger clutch,bensinsystem osv.
Hva skal du bruke bilen til? bane/lekebil eller bruksbil med skilter?
Er snakk om bruksbil med skilter.

sparer rundt 40 000,- på engans avgiften med og velge en Na og mellom 20 og 40 000,- på innkjøp. Så er jo snakk om endel kroner desverre.

Eneste eg har planer om er eit boost logic kit så eg får ut rundt 300rwhp.

#252932  av 95TT

Ville heller kjøpt en TT. Da får du sannsynligvis alle pengene igjen når su sleger en gang pluss at da får du 300rwhp nesten orginalt, noe som igjen ikke er så dumt hvis uhellet skulle være ute, hvis du i verste tilfelle skule kjøre ned noen med en ombygd bil som ikke er godkjen er du inn a world of shit, så hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt en TT.

http://www.speedforsale.com har en rød en som ser ganske frisk ut til en grei pris. jeg hadde heller kjøpt en TT og spart opp til du hadde de 40 000 ekstra til engangs avgift.

Klart man kan jo kjøpe en na og sette turbo på, girkassa på na og motoren på na er jo ikke noe dritt, men er ikke som på en TT allikavel. Det er litt smak og behag, men jeg hadde gått for en TT.

Just my 50 øre :p

dessuten å få godkjent en NA med turbo tror jeg du kommer til å slite litt med, og da er du i fare for at hvis noe skjer så kommer forsikrings selskapet til å ta deg i ræva.

#254660  av iwantsupra

95TT skrev:Ville heller kjøpt en TT. Da får du sannsynligvis alle pengene igjen når su sleger en gang pluss at da får du 300rwhp nesten orginalt, noe som igjen ikke er så dumt hvis uhellet skulle være ute, hvis du i verste tilfelle skule kjøre ned noen med en ombygd bil som ikke er godkjen er du inn a world of shit, så hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt en TT.

http://www.speedforsale.com har en rød en som ser ganske frisk ut til en grei pris. jeg hadde heller kjøpt en TT og spart opp til du hadde de 40 000 ekstra til engangs avgift.

Klart man kan jo kjøpe en na og sette turbo på, girkassa på na og motoren på na er jo ikke noe dritt, men er ikke som på en TT allikavel. Det er litt smak og behag, men jeg hadde gått for en TT.

Just my 50 øre :p

dessuten å få godkjent en NA med turbo tror jeg du kommer til å slite litt med, og da er du i fare for at hvis noe skjer så kommer forsikrings selskapet til å ta deg i ræva.
Er det noen her i Norge som driver import via speedforsale folka ? Isåfall hvem ?

#259366  av 95TT

Jeg snakka bare med han som driver speedforsale.com når jeg importerte supra fra dem.. bedre service går faktisk ikke ann å få. :P han har hjulpet med med alt av papir arbeid ang. import og registrering. Han har også de beste prisene på deler som jeg har sett.
Send han en mail på sales@speedforsale.com om du ikke ser en sånn bil som du er ute etter på sida hans så kan han sikkert skaffe en i løpet av nokså kort tid..

Er det du som har kjøpt den røde forresten, han spurte om jeg hadde tipset noen skjønner du ?