TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jernring skal stoppe rÃ¥nerne

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #252722  av cameleon

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153017

:roll: :roll: :roll:

er det krig politiet vil ha eller? virker nesten på meg som om de ønsker å få bråk spør du meg. snakker om å feie alle under samme teppe

til de som driver å tuller slik som noen av de rånere faktisk gjør, så håper jeg de får hele juletreet i huet på julaften. noen av de burde faen meg ikke hatt biler :?

#252730  av Christian

Nå er jo Notodden kjent for mye rånere, men likevel :lol:

Synes hele greia er tragisk jeg, ett bilforbud i sentrum bør ikke ende opp i slike tendenser :roll:

#252738  av Th4 Ghost

heh, jeg leste de første strofene og tenkte "det høres vel logisk ut". intill jeg kommer lengre ned: "- Vi spør folk hva de skal gjøre her, og hvis vi ikke får noe godt svar - eller det er metervis med Wonderbaum i bilen - så sender vi dem hjem igjen, forteller politioverbetjent i UP, Steinar Hynne, til VG Nett."

....har da vel for faen ikke lov til å stoppe og sende tilbake biler som de selv mener er rånere?!!?!

kjenner at jeg begynner å bli en smule irritert på politiet. Skal ALLTID være et eller annet. jeg kan godt skjønne at de har lyst til å stoppe hærverk og branner i byen, men går vel ann å gjøre det på en bedre måte enn å si at "Du har wonderbaum/vinge/uorginale felger på bilen din, du er ikke velkommen hær, stikk hjem!"

#252751  av CelicaTurbo

Er ikke spesielt bra det som skjer der i Notodden, men rånerne har jammen brakt det på dem selv når de protesterer ved å løpe rundt i hele området som brannstiftere og kjøre rundt og burne gummi, spille høy musikk og fløyte, akkurat det som var grunnen til at de ble utestengt fra den gaten i første omgang. Det er vel ikke akkurat slik oppførsel som blir belønnet med "ok, vi tok vist feil når vi sperret den gaten for dere er jo skikkelige folk dere også" :lol: Det eneste rånerne sikrer seg med den oppførselen der er at den midlertidige stengingen av gaten er garantert å aldri bli åpnet opp igjen. Om de vil protestere bør de kanskje henvende seg på et annet vis enn det der for nå har de garantert mistet all støtte i resten av bybefolkningen.

Men men, det er jo ikke heldig at politiet stenger folk fra å komme inn kun basert på utseendet og bil. Hadde jeg bodd der i området og kjørt inn med MR2'en hadde jeg garantert blitt stoppet uansett om jeg aldri vil ha noe med dekk-brenning og hærverk å gjøre. Men, kan jo jammen forstå politiet også, at de må gjøre noe for å forhindre en tredje natt med branner og herjing..

#252763  av jumbo

Notodden har vært et veldig spesielt miljø for råning i mange år.

Jeg har egentlig liten sympati for noen som helst av partene i denne konflikten.

Det stemplet publikum og politi prøver å gi rånerne (til vanlig, ikke etter denne konflikten startet) er helt latterlig og har null rot i virkelighet i det hele tatt.

Og på den andre siden oppfører de seg jo nå som sure 3-åringer som fortjener ris på bar rumpe.

Synes det er kult at kommunen vedtok gågate jeg, og det finnes plenty område igjen for rånerne å bruke om de vil - man MÅ ikke rulle gjennom sentrum i ring, det må da gå an å legge "ruta" via hovedgate ned til der gågata begynner og snu der...

#252764  av jumbo

CelicaTurbo skrev:Men men, det er jo ikke heldig at politiet stenger folk fra å komme inn kun basert på utseendet og bil. Hadde jeg bodd der i området og kjørt inn med MR2'en hadde jeg garantert blitt stoppet uansett om jeg aldri vil ha noe med dekk-brenning og hærverk å gjøre. Men, kan jo jammen forstå politiet også, at de må gjøre noe for å forhindre en tredje natt med branner og herjing..
Ja, du hadde 100% sikkert blitt nektet adgang med en MR2, vær trygg.

Jeg også forstår jo politiets behov for å stoppe dette, men det må de gjøre basert på å ta folk som faktisk gjør ulovligheter, ikke stoppe alle andre også.

Har de forresten noen hjemmel i loven i det hele tatt for å nekte publikum adgang til offentlig område bare fordi "I said so"? Har litt vondt for å kjøpe den helt uten videre.

#252765  av sindrejl

på en måte synes jeg dette er genialt, de gjør det av en rent idiotisk grunn.. men på generelt grunnlag er det litt på tide å vise politiet at "rånere" kan aksjonere de også istedetfor å bare bli jatta med

#252766  av sindrejl

tatt fra bilforumet (forklarer saken litt bedre)

"
Jeg tror at hvis flere hadde visst litt mer om hva som foregår og har foregått i Notodden i alle år hadde sett litt anderledes på saken.

Det har seg slik at politikerne i Notodden har neglisjert ungdommer i alle år. Notodden er og blir en by med mye arbeiderklasse og en stor grunn til dette er jo at byen ble grunnlagt for at bergverksarbeiderne skulle få et sted å bo. Siden den gang har Notoddens største inntekt og prioritering vært disse "arbeiderne" som er fra 30 år og oppover.

Ungdom generelt har blitt neglisjert og ikke prioritert omtrent siden stedet ble grunnlagt. Det finnes et minimalt med aktiviteter som ungdom kan gjøre. Faktum er at det eneste en ungdom over 18 kan ta seg til i Notodden er å møte andre venner på kveldstid. Og da gjerne i bil.

På tidlig 80 tallet ble "problemet" med rånere (folk som ikke har fått noe fritidstilbud fra kommunen) så stort at de da og prøvde å stenge Storgata. Dette resulterte i anarki, massiv råning med dekkbrenning, burning, bråk og enorme mengder drita fulle ungdom som til slutt sendte politiet og brannvesenet på flukt ut av Notodden. Politikerne reverserte tiltaket, og Storgata ble igjen åpnet.
Jeg håper de fleste som er med på dette opprøret skjønner bakgrunn i dette. Det er ikke fordi kommunen stenger ei rånestripe. Det er fordi kommunen nok en gang neglisjerer og unngår å løse ett problem de har hatt i alle år. Istedenfor å løse problemet med å gi ungdommen et sted å være.

Nå gjenstår det bare å se om ungdommen klarer å slå tilbake mot kommunen denne gangen og.

Jeg støtter dette opprøret 100%, men kun på det grunnlaget at de gjør opprør mot kommunen for å neglisjere ungdom.

Og til de som gjør dette, stå på, men vær så snill å ikke fyllekjør og skad noen. Da får saken en helt annen lyd.

(ps.) rykter går at det er ventet store mengder biler fra andre deler av landet til helga. Kos dere..."

#252837  av CelicaTurbo

snodig, de folka som jobber i kommunen nå er vel mye de samme folka som jaget politiet fra byen på 80-tallet vel?

#252842  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:snodig, de folka som jobber i kommunen nå er vel mye de samme folka som jaget politiet fra byen på 80-tallet vel?
de har vel glemt åssen det hele var..?

#252845  av Rollaole

Rock on Onkl Polti! :lol:

STOPP STOPP! du har en baum & spoiler på bakluka.. Pell deg hjemmat før du mister både lappen og bil..

#252889  av CelicaTurbo

la oss håpe det ikke er rånerne som utførte det der. Men faren ved enhver slik "sivil ulydighet" som rånerne har utført er at det tiltrekker seg mennesker som faktisk har et ønske om å drive hærverk kun for hærverkets skyld. Jeg har sett uttallige diskusjoner hvor personer fremhever at franskmenn vet hvordan de skal protestere mot makten og at vi burde stå på barrikadene som dem, men det som skjer der nede er jo at en gruppe protesterer i demonstrasjon og en annen gruppe bruker anledningen og kaoset til å raide, plyntre og ødelegge alt som de kommer over, i sitt eget nærmiljø hvor de rammer hardest de som protesterer mot makten i utgangspunktet. Det er en mulighet for at noe av det samme har skjedd i Notodden hvor rånerne ender opp med å miste all støtte hos lokalbefolkningen pga enkeltpersoner som kanskje ikke engang har tilknytning til miljøet.

#252912  av jumbo

Ja, det er i såfall desverre altfor typisk

#252944  av Thomas S

Er ikke det folk som bor i Storgata? Og ville nok sagt at protestering gjør ting kun værre :roll: