TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Passer st205 trykkplate (3.gen 3sgte) til 3.gen n/a clutch?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #252615  av sindrejl

Passer st205 trykkplate (3.gen 3sgte) til 3.gen n/a clutch og n/a girkasse?

#252654  av BT-GTI

3sge clutch trykkplate/lameler passer ikke på 3sgte clutch

så motsatt har jeg mine tvil der og, MEN er ikke sikker :roll:
 #252655  av Dalan

sindrejl skrev:Passer st205 trykkplate (3.gen 3sgte) til 3.gen n/a clutch og n/a girkasse?
For å svare på akkurat det du spør om, så ja.
Men det passer ikke på svinghjulet ;)
 #252684  av sindrejl

Dalan skrev:
sindrejl skrev:Passer st205 trykkplate (3.gen 3sgte) til 3.gen n/a clutch og n/a girkasse?
For å svare på akkurat det du spør om, så ja.
Men det passer ikke på svinghjulet ;)
hva om jeg tar med st205 svinghjul da? passer vel på motoren det? :) Dog det er vel en del tyngre kanskje så lite vits..

#252745  av CelicaTurbo

...og det er kanskje litt uheldig for ny eier å få slike overraskelser når clutch skal byttes neste gang ;) Trykkplate koster da ikke spesielt mye hos Toyota heller om jeg husker rett :)

#252756  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:...og det er kanskje litt uheldig for ny eier å få slike overraskelser når clutch skal byttes neste gang ;) Trykkplate koster da ikke spesielt mye hos Toyota heller om jeg husker rett :)
driver og bestiller fra dem nå :) hvis dem bare kan slutte å påstå at skiltnr mitt tilhører en hyundai

#252835  av CelicaTurbo

kom alltid med chassinummer uansett, det er alt de trenger, skiltnummer er bare en snarvei som sjeldent funker på importbiler er min erfaring..

#252839  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:kom alltid med chassinummer uansett, det er alt de trenger, skiltnummer er bare en snarvei som sjeldent funker på importbiler er min erfaring..
madammen som bestilte siden hu får bedre priser.

men det med at skiltnr er bare en snarvei som skjeldent funker på importbiler er egentlig bare tull. Er helt enig med deg at toyota som oftest ikke klarer å hjelpe deg, men som veldig mange andre bedrifter gjør kan dem bare stikke på hafnor eller bilpartner sin nettside der står nesten all info man trenger på _ALLE_ norskregistrerte biler og man kan søke med skiltnr.

Er forundra over at ikke toyota ansatte vet om dette eller at de ikke gidder.. men de har jo ofte etter min mening ikke helt skjønt at de er en servicebedrift (ikke gidd å lage lang diskusjon over dette nåda folkens).

#252902  av evneveik

sindrejl skrev: men det med at skiltnr er bare en snarvei som skjeldent funker på importbiler er egentlig bare tull. Er helt enig med deg at toyota som oftest ikke klarer å hjelpe deg, men som veldig mange andre bedrifter gjør kan dem bare stikke på hafnor eller bilpartner sin nettside der står nesten all info man trenger på _ALLE_ norskregistrerte biler og man kan søke med skiltnr.

Er forundra over at ikke toyota ansatte vet om dette eller at de ikke gidder.. men de har jo ofte etter min mening ikke helt skjønt at de er en servicebedrift (ikke gidd å lage lang diskusjon over dette nåda folkens).
Gjelder nok ikke bare Toyota desverre, bestillte bremseklosser og skiver hos et verksted men fikk for 97modellen pga at min er importert i 97...

#252925  av sindrejl

evneveik skrev: Gjelder nok ikke bare Toyota desverre, bestillte bremseklosser og skiver hos et verksted men fikk for 97modellen pga at min er importert i 97...
heheh den var litt spesiell :P må faktisk gå så langt som å innrømme at den var helt ny :)