TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• PÃ¥ls MR2 Turbo

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #250090  av PÃ¥l

Tenkte jeg skulle starte enn sånn prosjekttråd jeg også, har litt stæsj som jeg skal montere. Skal prøve å være flink med å ta bilder. Har ikke begynt ennå, men kommer med oppdateringer når jeg kommer igang.

Deler jeg har tenkt å montere hittil (ikke nødvendigvis i kronologisk rekkefølge):

-Aluminium "shifter base" - foringer
-Prosport 52mm elektrisk turbotrykksmåler med "warning" og "peak"
-MR2 Turbo Tune Up Kit (fordeler, rotor og NGK grad 7 - tennplugger)
-Ball Joint/Tie Rod Combo Set
-Fuel Cut Defender
-Foringssett til hjuloppheng og stabstag foran og bak i polyurethan
-XSPower 3" downpipe
-HKS Hi-power eksosanlegg, 3", 1 tut (svær, tror det er 4,5")
-Apex'i Power Intake luftfilter

De seks første delene har jeg bestilt fra http://www.twosrus.com

Bare å komme med tips hvis noen har det :) trenger alle tips jeg kan få!
Sist redigert av PÃ¥l den 13 jul 2007 01:06, redigert 1 gang totalt.

#250114  av Larsen

Det hørtes ut som en meget god start på de første modifiseringene. Du vil nok merke stor forskjell på å bytte de delene. I tillegg så er det smart å ordne en 4hjulskontroll etter å ha montert foringer og bærekuler, da det ofte fører til feil vinkler på hjulene.

Mens du venter så kan du jo sjekke om det ligger noen feilkoder på motorstyringen.

#250162  av Ollie

Dette blir kjempe bra PÃ¥l.

#250179  av PÃ¥l

Ja det er det jeg håper på, å merke forskjell :) Ville i tillegg ha en turbotrykksmåler pluss FCD, siden trykket øker noe når downpipen blir bytta. Takk for tips, tar en 4-hjulskontroll når jeg har bytta foringer osv. Ollie: Jepp, blir det :)

#251913  av PÃ¥l

Prosjektet her lar vente på seg... Må få fiksa bremserøra til Corollaen først. I tillegg tenkte jeg å vente til jeg har fått bilen EU-godkjent før jeg begynner å gjøre ting, for å unngå trøbbel med bl. a avgasskontroll. Bilen skal være godkjent innen utgangen av November, leverer den inn så fort som mulig når jeg har fått innkallelse. blir i August en gang tenker jeg. Delelista er oppdatert med HKS eksosanlegg og aluminiumsforinger til gearvaiere inni kupeen. Har forresten allerede montert shortshift-kit, gearspakhode i aluminium og gearspakmansjett i kalveskinn (sort med rød søm)

#252870  av PÃ¥l

Har fått shifter-base foringene. Bilde:
Vedlegg
Shifter base bushings.jpg
Shifter base bushings.jpg (302.34 kiB) Vist 1531 ganger

#252887  av CelicaTurbo

Gi en rapport når du har testet foringene til skifterbasen da, hvor stor forbedring gir dette osv? Jeg har byttet foringene på overføringene på girkassen til faste skiver og lagre og det var en ganske betydelig forbedring på en allerede kort og presis 2. revisjon mk2.

#252892  av PÃ¥l

Will do. Jeg har også bytta foringene til overføringene til gearkassa, i tillegg til shortshift-kitet fra twos r' us (drop-plate og brakett for lavere montering av gearvaier). ble litt hardere å gire, men mye mer kontant, dvs mindre bevegelse for å få bilen i gear. I tillegg til at jeg monterte gearkule i aluminium og gearspakmansjett i kalveskinn med røde sting. Deilig. ble veldig pent også! Er spent på hvordan det blir med shifter-base foringene. Tror jeg har et bilde, skal prøve å finne.

Edit: mente selvfølgelig HØYERE montering av gearvaier :oops:

Bilde:
Vedlegg
Dama som kjører :) første gang hun har fått lov forresten!
Dama som kjører :) første gang hun har fått lov forresten!
SSA40009.JPG (283.61 kiB) Vist 1531 ganger

#252957  av OrIoN89

Vi har valgt samme eksos og DP forresten =) Har ikke fått skiftet DP, pga mange rustene bolter, men skal prøve igjen senere ;)

#252965  av Mr2Even

Heisann Pål :wink: Jepp, som Orion89 sier så har dere helt lik eksos og håper dere blir fornøyd med den, det var jo meg dere kjøpte den av :wink: . Skulle gjerne ha sett bilde av bilen din Pål, jeg har jo ikke sett den enda.. :? :) Må si jeg likte utseende på girskinnet og kula.

#253117  av PÃ¥l

orion: okay, da får du også komme med tilbakemeldinger åssen bilen blir :) har du noen andre mods på bilen?

mr2even: Takk for sist :) var kult å møte en fellow mr2 entusiast :) har ikke vært flink med å legge ut bilder av bilen, men her skal du få et par :) I tillegg har jeg tatt litt bilder av stæsjet mitt :) ingen ting er montert ennå, som sagt venter jeg til bilen er EU godkjent. Si fra når du besøker søstra di i Sandefjord da, så kan vi treffes :)
Vedlegg
HKS-anlegget.
HKS-anlegget.
SSA40004.JPG (370.46 kiB) Vist 1541 ganger
En av gummiforingene som skal bli erstattet med aluminium.
En av gummiforingene som skal bli erstattet med aluminium.
SSA40026.JPG (290.58 kiB) Vist 1520 ganger
Braketten som gjør at gearvaier kommer høyere opp. Legg også merke til drop-plate.
Braketten som gjør at gearvaier kommer høyere opp. Legg også merke til drop-plate.
SSA40025.JPG (352.56 kiB) Vist 1532 ganger
Bakfra. Behold, US-spec lights :) lakken er matt, en vakker dag spanderer jeg på bilen en hellakkering, merk mine ord!
Bakfra. Behold, US-spec lights :) lakken er matt, en vakker dag spanderer jeg på bilen en hellakkering, merk mine ord!
SSA40002.JPG (266.96 kiB) Vist 1548 ganger
Med headlightsene oppe. pga mangel på tåkelys er jeg nødt til å ha de oppe hele tida mens jeg kjører. men ser ikke så halvgærnt ut da :)
Med headlightsene oppe. pga mangel på tåkelys er jeg nødt til å ha de oppe hele tida mens jeg kjører. men ser ikke så halvgærnt ut da :)
SSA40001.JPG (388.18 kiB) Vist 1545 ganger

#253118  av PÃ¥l

Flere bilder:
Vedlegg
XSPower downpipe, 3"
XSPower downpipe, 3"
SSA40005.JPG (294.16 kiB) Vist 1517 ganger
Foringene til hjuloppheng og stabstag, både foran og bak
Foringene til hjuloppheng og stabstag, både foran og bak
SSA40009.JPG (376.38 kiB) Vist 1519 ganger
Tennplugg (tok kun bilde av en), fuel-cut defenser og turbotrykksmåler.
Tennplugg (tok kun bilde av en), fuel-cut defenser og turbotrykksmåler.
SSA40008.JPG (232.35 kiB) Vist 1514 ganger
Fordelerlokk, rotor, kuleledd og "tie rod ends"(hva heter det på norsk, styrestag?)
Fordelerlokk, rotor, kuleledd og "tie rod ends"(hva heter det på norsk, styrestag?)
SSA40007.JPG (223.8 kiB) Vist 1523 ganger
Apex'i luftfilter
Apex'i luftfilter
SSA40006.JPG (273.42 kiB) Vist 1520 ganger

#253121  av PÃ¥l

To til:
Vedlegg
Enda et bilde av HKS-anlegget. 4,5" utblås, stort nok? ;)
Enda et bilde av HKS-anlegget. 4,5" utblås, stort nok? ;)
SSA40010.JPG (225.89 kiB) Vist 1522 ganger
Før-bilde. Blir vel til venstre det nye eksosanlegget kommer.
Før-bilde. Blir vel til venstre det nye eksosanlegget kommer.
SSA40011.JPG (319.01 kiB) Vist 1536 ganger

#253122  av Mr2 Mk2

Ikke for å stikke kjepper i hjulene, men har "xs power" fikset problemet med at wg tar borti dp`en? mulig det bare var da det het ssautochrome?

#253125  av Ivar

"tie rod ends"(hva heter det på norsk, styrestag?)
Ytre endeledd. :)