TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan skifte lyspære i grøftelysene?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #252664  av Doffen696

Da har jeg endeli fått lys i grøftelysene mine etter intens feilsøking. Men nå lyser kun det ene. Håper det bare er pæren no da som er gåen på høgresida, men jeg har kommet overt et problem. Skruene som holder grøftelysene er gamle og rustne, prøvde å løsne dem, men fikk bare løs den ene. No kommer spørsmålet mitt: Er det en annen enklere måte å skifte grøftelyspærene enn den jeg tenker på?

Pga. plasseringene av skruene har jeg problemer med å komme til for å bruke slagjern, så eneste muligheten jeg ser nå er å borre ut den gamle skruen, men ditta er dodgy og lett å ødelegge gjengene i festene. Noen gode tips der ute?

#252669  av jumbo

Tror du må ut med lampa for å få ut sokkelen ja, men leeenge siden jeg har køddet med det der så skal ikke påstå det altfor bastant.

Du ser jo egentlig selv om det i det hele tatt er mulig å komme til i bakkant for å få vridd ut selve sokkelen uten å skru ut lampa.

#252673  av Doffen696

Får studere det nærmere i morgå når e drar den med i "garasja" her ute :P

#252675  av cameleon

ja det er mulig å få skifta pærer uten å dra ut lampene, dog det er utrolig tungvint. du må i såfall jekke opp bilen foran. så må du skru av dekselet under frontfangeren. etter det så kommer det setninger som " fy faen at det skal gå an å lage det så trangt" " at de ikke kan lage biler der det skal gå an å skifte pærer på vanlig vis" " erre muuulig å lage det så jæææævlig trangt?? herreguuuuuud #¤%&/&%¤%"

sånn fortsetter det ei ganske lang stund før du har fått det til :P men råder deg til å kjøpe rustoppløser og så skru løs skruen din :wink:

#252678  av Doffen696

Satt å tenkte på det.. Skal ta å ta den opp på liften i morgå å sjekke.. Så får jeg sjå om det er noe rustoppløselig på verkstedet.

#252697  av lasse

Bare å borre ut, tåkelysene mine sitter bare med en skrue, og det holder i massevis.

#252707  av BrennaRacing

Borret ut mine i vinter jeg å...Tok bare å satt inn skruer med mutter på baksiden. Nå er dekselet under fronten min borte da, så jeg kommer til på andre siden for å skru av muttern :D

Men er nok som Cameleon her sier at det sikkert er like greit å bytte pæra uten å ta ut lykta...Men da må du kjøpe ekstra lange tynne borr, for skruene sitter ganske langt inn (fåes kjøpt hos Clas Ohlson)
 #253085  av Bite me...!

For å bytte markeringslyspære på normalt vis uten å få eppleptiske annfall. Er det bare å finne et passe stort flatt skrujern stikke det inn i sprekka,(fokus nå) og presse det rolig mot motsatt side av bilen. Og vipps popper det av eller sprekker om det ikke popper av men det kjenner du om det blir for tungt å presse.. Litt fett på poppen skader ikke med tanke på at pære ikke varer evig.. :P Leste ikke høyt nok opp problemet ditt er at skruene sitter fast... Sorry ber om årsaking

#253689  av roste1

Jeg måtte borre ut mine også. super dumt opplegg.
 #254022  av Doffen696

Bite me...! skrev:For å bytte markeringslyspære på normalt vis uten å få eppleptiske annfall. Er det bare å finne et passe stort flatt skrujern stikke det inn i sprekka,(fokus nå) og presse det rolig mot motsatt side av bilen. Og vipps popper det av eller sprekker om det ikke popper av men det kjenner du om det blir for tungt å presse.. Litt fett på poppen skader ikke med tanke på at pære ikke varer evig.. :P Leste ikke høyt nok opp problemet ditt er at skruene sitter fast... Sorry ber om årsaking
Hehe. .Den er grei. Passet faktisk meget bra å få svar på dette også da jeg skal skifte markeringslysene framme. Så jeg gikk ut og prøvde og null problem som du sa. Faktisk meget smart. Skulle ønske grøftelysa var like smart festet...