mr.two skrev:Enig, useriøst å spille på flere strenger når salg allerede er avtalt, men jeg syns det er nokså useriøst å lage en slik post om det. Slike krasse utsagn fører neppe noe godt med seg.
Syns egentlig ikke det er så useriøst å lage en sånn post om dette jeg. Ihvertfall ikke med tanke på at selger sender melding (!) om at bilen ikke var Sindre sin likevel. James har seg selv å takke for denne posten dessverre.
[/quote]
Hyggelig av James å tilby refusjon av reiseutgifter, han kunne alltids gitt blanke i hva som har skjedd i denne saken, ta de ekstra 7k og smile bredt. Selv om han "innrømmet" av dere hadde en avtale tror jeg neppe du har noe å vinne på å føre denne saken i rettsvesenet, eller "skremme" med brudd av lover etc. [/quote]
Ja, han kunne gitt blanke i refusjon av reiseutgifter, sant det. Men han tok jo de ekstra 7k og smilte bredt. Er derfor denne posten er oppe. Selv om Sindre kanskje ikke burde "skremme" som du kaller det, så kan man faktisk vinne en slik sak i retten. Det har skjedd før.
[/quote]
Du mistet bilen du ønsket deg, og ja, du ofret 97' bilen din, men "slag i trynet" er bare noe man må bite i seg. Hva ønsker du å få ut av dette ? Hva James tilbyr deg skal du være glad for, hadde han vært så til grader useriøs som du vil ha det til ville jeg nok tro han hadde gitt blanke i dine krav. Ser ut som han er ute etter å rydde opp etter seg. Hva som er rett og galt her er opp til enhvers moral og etikk, men gjort er gjort.
[/quote]
Hva som er rett og galt er enhvers moral og etikk, og gjort er gjort. Sant igjen, men han gir jo blanke i Sindre og andre kjøpere sine krav: at man er ærlig. Er i det store og hele ikke pengene dette handler om, men at man skal holde hva man lover. Og ja, kvinnemennesket her er hissig! Jeg bobler faktisk snart over av frustrasjon. Hadde jeg vært selger i denne saken så hadde jeg solgt Sindre bilen som avtalt slik at jeg kunne fått sove om natta. Er vel ikke alle som har samvittighet da.