TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VERDENS mest useriøse selger.. joda han er her pÃ¥ forumet!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#253439  av chris

Bra skrevet, Th4Ghost.

Jeg, som bror til Sindre, må bare si at jeg ble MINST like sint som sindre selv og anja når jeg fikk høre om dette. For det første, en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Og.. sindre har tekstmeldinger om at bilen er hans, og det er etter det jeg kan skjønne en skriftlig avtale. Selger har også innrømmet det i tidligere post her at de hadde en avtale.
Helt enig med det andre skriver her, at når bilen er solgt, så kan den ikke selges på nytt til en annen person. Avtalt er avtalt. Det jeg lurer litt på er hvorfor i huleste den andre personen hadde bestilt flybillett hvis han ikke hadde blitt lovet bilen i utgangspunktet ?? Sindre har jo blitt lovet bilen, og det TO ganger. Synes Sindre strakk seg langt ved å matche de første 60.000'ene, for jeg hadde IKKE godtatt det og gjort det samme. Jeg hadde stått fast på de 57. En avtale er en avtale.

Selger visste attpåtil at Sindre solgte sin egen bil siden han var lovet å få kjøpe denne bilen. Det bevises i en tidligere tråd her på forumet.
Er det da riktig at Sindre nå blir uten bil å komme seg til og fra jobb med (og må skynde seg med å kjøpe "første og beste" bil han kommer over), fordi selger her klarte å drite seg fullstendig ut ved å ikke holde avtalen..?
Du som mener Sindre må bare lete videre: Sindre hadde jo funnet bilen, og hadde solgt sin egen bil ut i fra dette. Nå må jo han skynde seg å skaffe seg en ny bil innen et par uker, som han igjen må selge når han omsider finner seg en bil han virkelig vil ha. Det er kostnader ved kjøp og salg også, tross alt.

Det hele er så jævlig useriøst, at jeg vet knapt om jeg skal le eller gråte.

Å dekke togreise er minimum. Jeg synes bestilte bremseklosser og skiver også bør dekkes hvis de allerede er betalt.

Ellers må jeg takke for ødelagt ACR-tur for meg og en kompis av meg. Vi begge har tatt fri fra jobben den helga, og bestilt leilighet der oppe... Dette ut i fra at vi skulle være med Sindre med hans mr2 (enten mk2'en som han hadde, eller mk1'en som han skulle kjøpe). Tusen takk...

#253444  av inzane2012

må nok slenge meg med på sindre sin side i denne saken jeg også. og hvist sindre virkelig vil gå hardt til verks er det vel bare og trekke hele saken til retten, der jeg er temmelig sikker på at sindre vil bli den som kommer seirene ut av den runden i og med at james har "tilstått" her på forumet at di hadde en muntlig avtale, som etter norsk lov, er bindene, og han hadde sendt sms der han bekreftet at sindre var den som skulle få bilen...

men en ting jeg ikke skjønner, hvorfor i huleste selge en 97mod mr2 til fordel for en mkI?? akkurat det sjønner jeg ikke, er sikkert den eneste 97mod'n i landet, og den modellen der finnes det vel sikkert ikke akkurat mange av på dette kontinentet heller...menmen, det får bli i en annen diskusjon...får bare si som sjefene på jobben min sier, det går seg sikkert til:/

#253450  av Thomas S

Slenger meg og på Sindre sin side. Ikke samme prisklasse men samme pone, solgte gamle hjulene mine og var enn her på forumet som la inn bud på 4500 og eg takket ja til det tilbudet, minutter etterpå tikket det inn et bud til på 5500kr men siden eg allerede hadde sagt ja til førstemann til mølla så fikk han seff de :wink: AVTALE ER EN AVTALE UANSETT MUNTLIG ELLER SKRIFTLIG!!! :evil:

#253458  av tojo

Avtale er avtale..... men jeg fåreslår at vi stopper her...resten kan dere ta på PM.

#253472  av CelicaTurbo

Jøss ja, da stopper jeg denne diskusjonen for begge parter har fått frem sine synspunkter. Definitivt en handel som gikk skeis det her, jeg håper vi ikke får flere slike hendelser.

Diskusjonen er stengt, dere får ta resten privat.