TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Corolla 1.6

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #253465  av 3xplor3

Jeg har akkurat kjøpt meg en Corolla 1.6 og jeg har nesten ikke sett på den,vet ikke helt hvilken modell det er men er det noen som vet hvilken bil det er?? vet det er en corolla 1.6 men hvor mye hk er det i dem og hvilken modell? (se på bildet) Det er ikke den bilen som er på bildet men den ligner og jeg trur den er litt gammlere...

Noen tips for trimming som IKKE koster noe?
Vedlegg
serie1io.jpg
serie1io.jpg (21.11 kiB) Vist 207 ganger

#253468  av CelicaTurbo

Velkommen til forumet! Det holder med en post med samme emne men siden du hadde vagt forskjellige spørsmål i de to postene så slipper du unna denne gangen. Om du har generelle modellspørsmål som dette er det greiest om du samler det i en post slik at ikke samme diskusjon pågår i to forskjellige tråder ;) Det står forøvrig i reglene som du finner link til på forumforsiden.

Trimming som ikke koster noe må være å fjerne så mye vekt som mulig ;)

Ellers har ikke jeg total oversikt over Corolla-modellene så det er sikkert noen andre som kan gi bedre svar. Bilen ser ut som en AE86 men du hadde ikke fått kjøpt en slik for kun vrakpant pga ganske høy popularitet i driftekretser, jeg antar det der er en AE85 som er samme bil med mindre gromdeler, 1.5 liters motor, 80-90 hester mener jeg, og uten LSD-bakdiff.

midt-80 AE85 som er familiebilen med bakhjulstrekk:
Bilde

midt-80 AE86 som er den velkjente driftebilen med mer motor:
Bilde

Har du vognkort så se hva som står der, om du ikke har vognkort så skriv av chassikoden som trolig står stemplet i torpedoveggen under panseret, så finner vi nok ut hva det er for noe ;)

#253533  av Syns

Sjekk med gutta på AE86 forumet: http://www.aeu86.org
De kan sikkert fortelle alt om bilen :wink:

#253535  av lexusmann

I alle fall IKKE en vanlig midt-80's corolla!!! :D SÃ¥ velholdt ut...

#253537  av sindrejl

lexusmann skrev:I alle fall IKKE en vanlig midt-80's corolla!!! :D SÃ¥ velholdt ut...
nei han skriver at det IKKE er bilen på bildet ;) bare at den lignet litt :P

#253621  av 3xplor3

Nå vet jeg hvilken bil det er... Det er en Toyota Corolla 1.6L DX .... 85mod elns.... Kjøpte den for 1500kr pga de var gammlefolk som eide den og de kjørte mopedbil :P Fikk med 16dekk med felger også :P

#253650  av CelicaTurbo

Det er en ganske god pris ihvertfall, og ikke ille med en 1.6 liter, de aller fleste er 1.3 litere. Spørs om det er en forgassermotor (84 hester) eller en injection (115 hester?). Og ikke minst hvilket karosseri det er, ligner den mest på denne:

Bilde

eller denne:

Bilde

#253745  av 3xplor3

Den er helt lik den hvite bilen.... Bare min er blå da ;D Fikk med 16dekk MED felger på og :D

#253768  av CelicaTurbo

3xplor3 skrev:Den er helt lik den hvite bilen.... Bare min er blå da ;D Fikk med 16dekk MED felger på og :D
ja da har du ihvertfall en bakhjulstrekker og en ganske ok motor, så det er bare å kose seg med dekkene det :D

#253801  av lexusmann

Ganske sjeldne de der også da...(den hvite altså) :wink:

#253851  av CelicaTurbo

lexusmann skrev:Ganske sjeldne de der også da...(den hvite altså) :wink:
Ja definitivt, det er ingen vanlig bil å se :)

#258918  av inzane2012

får trekke opp igjen en litt gammel tråd her, men har ett lite spm ang. den røde bilen som er på det siste bildet: hvilken årsmodel er det? FF eller FR? har ei venninne her hjemme som har "arvet" en sånn bil av tanta si som har hatt bilen siden der var ny, har gått i underkant av 100k km om jeg forstod henne riktig. så hva er en sånn bil verdt i disse dager?? bilen har vel og komplett service historikk og hele pakka

#259065  av lexusmann

Til Inzane:
Nå kjenner ikke jeg de betegnelsene der, men jeg mener den gikk ut i '87..da kom e9'ern...de vanligste av de het dx og var 12v...tror ikke jeg kommer på no mer, er sikkert andre her som er mer oppdaterte, tenker jeg...på den andre toyota klubben(tscn ??) var det tidligere full historikk på fleste toyota modellene...finner gjerne noe her også hvis du søker litt... :wink:

Men uansett om bilen er fin og gått lite, sjekk omhyggelig for mr. rust...lite tips..

#262183  av TurboDevil

og det er FF... motor i Front og driv i Front...

#262461  av lexusmann

Jeg MENER bestemt det gikk en sånn her i Skudenes for mange år sia....men har ikke sett den veeeldig lenge så den er sikkert spiker...håper ikke det da...