TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#25140  av sindrejl

ble tomt i grom-rommet ja :D

#25145  av MR2turbo

må jo bare bli artig det her da :D :D
hvordan turbo er det(størrelse) ?

#25147  av Christian

Det er er turbonetics 60-1, dobbelt kulelagret :)

Delte motor, girkasse og bærebru fra hverandre i dag, litt småplukk og sjekk så er alt klart til å hentes.
Kikka også litt mer på dataspruten og det som er av ledninger på innsug osv, kan bli interessant det gitt :wink:
Gadd ikke ta noen bilder i dag, så det kommer noen i mårra.

#25356  av jumbo

Christian, din svinepels!

Lurer bare på når i pokker jeg får tid og råd til å putte inn noe mer lekent selv, jeg... Har blitt lite bil det siste halvåret, men håper og tror det hjelper litt fremover...

Får se om jeg ikke kan få plaget deg litt med en motorutskiftning i.la vårhalvåret :)

#25358  av Christian

jumbo skrev:...Får se om jeg ikke kan få plaget deg litt med en motorutskiftning i.la vårhalvåret :)...
Burde ikke være umulig det kanskje :wink:

Har sandblåst og lakka toppdekselet, satte det på i sted.
Kikka også litt på hvordan jeg skal feste den nye fuelrail'en...lurer litt der...
Har ikke gjort noe særlig de siste dagene, siden min bedre halvdel er på besøk, men til ukablir det full fart igjen :wink:
Vedlegg
Ferdig på montert, ble litt penere det!
Ferdig på montert, ble litt penere det!
TOPP3.jpg (49.07 kiB) Vist 1763 ganger
Ferdig sand.
Ferdig sand.
TOPP1.jpg (57.27 kiB) Vist 1763 ganger

#25512  av Erlend

Wow, det ble rimelig nice da :) Fint med polering også...motoren ser så mye mer forseggjort med en gang :)

#25543  av Christian

Det hjalp med litt lakk ja, er jo stort sett bare toppen som synes likevel :)

Satte sammen motor/kasse og akslinger i går, har også finni ut hvordan jeg skal lage festene til den nye fuelrail'en.

Har hatt fri kveld nå, sitti på mr2faq og prøvd å finne ut om jeg trenger t-vis'en eller ikke. Tror jeg har bestemt meg for å beholde denne nå, siden det vil gå på bekostning av Nm på lavt turtall om jeg fjerner den. (Selv om den stjeler effekt ved høyt turtall.)
Må prøve å holde den nogenlunde gatevenlig... :)

#25548  av CelicaTurbo

har fulgt med på de diskusjoner som har vært angående tvis jeg også, ser ut til at det mest fornuftige er å beholde den med mindre du skal drive ren dragracing med MYE hester fra motoren.. for banekjøring f.eks. er det viktigere med en bred momentkurve enn en skarp toppeffekt og da ville nå jeg beholdt tvis ihvertfall. Det eneste er at noen som har eksperimentert har funnet at på godt trimmede biler er det fordelaktig å åpne de fire siste "runnerne" litt tidligere i turtallet enn det som er standard.. høres sannsynlig ut med tanke på at om du kjører høyere trykk på lavere turtall vil det også være mer luft som må gjennom dem rørene på et tidligere tidspunkt i turtallet..

#25571  av Christian

Nettopp, så en rpm styring på denne vil nok være fordelaktig...Bør jo være kurrant å få til det :)

#25588  av CelicaTurbo

bør vel være kurrant, mener det eksisterer noen rpm-trigger bokser ment for slike formål..?

#25617  av Christian

Det finnes noen kalt "window switch", de er rpm aktiverte. Mener også at Tec II har mulighet for dette, men har ikke fått kikka i manualen ennå :roll:
Finner nok på noe :)

Fant ut hvordan jeg skal feste fuel rail'en i går, så jeg skal begynne på det etterpå. :)

#25647  av Christian

Da er den på plass, tok noen bilder av hvordan det blir :)
Har plukka det av igjen nå for lakkering...
Vedlegg
Satte på innsuget også, for å se hvordan det ble. Helt ok.
Satte på innsuget også, for å se hvordan det ble. Helt ok.
FUELR4.jpg (32.92 kiB) Vist 1666 ganger
Der sitter den godt :)
Der sitter den godt :)
FUELRAI3.jpg (53.68 kiB) Vist 1666 ganger
Her er festene på plass, bruker org. skruehull.
Her er festene på plass, bruker org. skruehull.
FUELF2.jpg (16.92 kiB) Vist 1666 ganger

#25648  av Christian

Også litt forskjellig... :wink:
Vedlegg
Bilen slik den står nå, ikke akkurat mye å skryte av :)
Bilen slik den står nå, ikke akkurat mye å skryte av :)
BILEN.jpg (21.07 kiB) Vist 1664 ganger
Rart det tåler så mye som det gjør, er ikke akkurat store spora...
Rart det tåler så mye som det gjør, er ikke akkurat store spora...
DRIVAKSE.jpg (18.81 kiB) Vist 1664 ganger
En viss forskjell på felgene mine og de til moren min! Måtte bare ta ett bilde ;)
En viss forskjell på felgene mine og de til moren min! Måtte bare ta ett bilde ;)
FELGER.jpg (27 kiB) Vist 1663 ganger

#25653  av hobnob

hvor mange hester regner du med å havne på?

#25655  av Christian

Ikke så godt å si, men den skal være bygget for å hente ut tett oppunder 500hk, spørs bare om teori og praksis stemmer :roll:
Den bør vippe greit over 400, men vil ikke si noe sikkert, siden jeg har noen dårlige erfaringer ang. dynotestinger...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27