TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har erfaring med MCS Forged Longblocks

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #253737  av ErikG

Har sittet og lest litt og titta litt på noen longblocks. Står på det nivået nå at det neste jeg trenger er smidde stempler. Har ingen komp på motoren jeg har i bilen nå, men det kan være en bagatell. Veit det koster å få borret, balansert og montert smidde stempler, samt det koster en del for delene. Tenkte derfor på å kjøpe en longblock. Noen som har noen erfaringer med det? http://store.mtbuggies.com/index.php?cPath=76_92

#253739  av larsst185

Sjekk ut ats sine sider.De har 2,2 stroker blokk.(shortblokk)

#253759  av Magne

Litt off topic...

Så jeg kan egentlig bare skaffe meg en 5SFE veiv. Maskinere denne til slik at 3sgte råder passer på. balansere. Montere og vips så har jeg 2.2liter?

Hmmm.... trur nok jeg skal skaffe meg en 5SFE veiv jeg. ;)

#253847  av celica_st185

Kanskje lettere å få tak i en 5s-fe blokk, skifte over toppen å sette i smidd innmat, har sett mr2 passere 700hk med slikt oppsett... hvilke biler var det som kom med 2.2 litern orginalt? den som står i bl.a camry?

#253871  av larsst185

ja

#253878  av Larsen

Grunnen til at de fleste med mye HK bruker det er nok for å få Hk'ene på et laverer turtall. Det sier jo litt da Markus hentet ut maks effekt på ca. 9000 RPM.

#253884  av sleeper

har en kammerat som akkurat har bestilt 2.2 liter fra de... har ikke fått den enda så kan nok ikke si noe på hvordan kvaliteten er.. men bra pris har de ivertfall!"

#253964  av ErikG

Bestilt long eller shortblock? Hvordan er det med frakt på sånt? Lang leveringstid?

#254014  av sleeper

bestillt komplett bunn og topp... er vel ganske lang levering.. men det er det vel altid på sånne deler..