TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo pÃ¥ Celica 7afe?, har fÃ¥tt et tilbud

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #253579  av MR_T

Hei

Har fått et tilbud på turbo på Celica'n bilen min,et kit på 200hk og et annet på 280hk, kittet de anbefalte er dette: http://www.streetlevelperformance.com/T ... 0Kits.aspx

Noen som vet om dette skulle la seg montere? Vil tro det er endel problemer siden ikke alle har kjøpt dette settet?

T.R
Vedlegg
Superior med ca 30% mer hk
Superior med ca 30% mer hk
Superior.gif (40.06 kiB) Vist 934 ganger
Extreme settet med 56% mer HK
Extreme settet med 56% mer HK
Extreme.gif (34.48 kiB) Vist 934 ganger
Sist redigert av MR_T den 25 jul 2007 08:02, redigert 1 gang totalt.

#253614  av Larsen

På kjøp/salg delen er det en som selger turbokit til 7AFE motoren.

#253627  av larsst185

200 og 280 hk på 7a-fe?nah skeptisk.Hva følger med i settet?om den kun er turbo så tror jeg ikke det spøtt på det vertfall..

#253628  av larsst185

det virker for meg meeeget mistenkelig at noen med peiling påstår at det er mulig å oppnå 200 eller 280 pålitelige hk på en 7a-fe med ?? 116hk originalt,uten å gjøre noe med komp og eller tenning/bensin.Da fatter ikke jeg hva jeg knøler med når jeg prøver å nå 250-260 pålitelige hk på en motor som originalt har 204... :roll:

#253659  av MR_T

Larsen skrev:På kjøp/salg delen er det en som selger turbokit til 7AFE motoren.
Tror ikke jeg kjøper det kittet, han skulle jo ha det bare gr. turbolyden og ikke noe effekt.

larsst185:
Det står på linken hva som følger med, Det var slik at turboen klarer max 200 og 280hk mens effekten man får er ca 30% og på Extreme versjonen får man 56% mer hk, forskjellen er med og uten intercooler og større turbo.
Det er Bolt-ON på Corolla med samme motoren som Celica'n men noen mod'er må nok gjøres
Sist redigert av MR_T den 25 jul 2007 15:49, redigert 1 gang totalt.

#253661  av Larsen

Kan ikke skjønne hvordan du skal greie å oppnå 200 Hk på orginal kompresjon og innmat. Ville mye heller ha valgt en mer egnet motor til overladning.

#253694  av CastrolCelica

Ja, jeg skulle ha den pga lyden, å derfor skrudde jeg ned turbotrykket, men skrur du det opp, vips så får du effekt^^ :P

#253697  av larsst185

skal du montere turbo kun pga lyden?

#253701  av aneriks

larsst185 skrev:skal du montere turbo kun pga lyden?
= dyr lyd

#253721  av MR_T

larsst185 skrev:skal du montere turbo kun pga lyden?
Jeg skal ikke det nei, skal ha mer HK, men CastrolCelica skulle det mener jeg og ha lest

#253743  av CastrolCelica

Altså, alle kjøper jo turbo for å få mer HK, men i første omgang var det lyden å draget det gikk ut på, for å få mer effekt må man jo ha mer enn bare turbokit, som datasprut o.l. Så i første omgang var det å montere for lyden sin skyld, for så å stille opp trykket samt kjøpe de nødvendige delene som trengtes for dette.

#253754  av Magne

CastrolCelica skrev:Altså, alle kjøper jo turbo for å få mer HK, men i første omgang var det lyden å draget det gikk ut på, for å få mer effekt må man jo ha mer enn bare turbokit, som datasprut o.l. Så i første omgang var det å montere for lyden sin skyld, for så å stille opp trykket samt kjøpe de nødvendige delene som trengtes for dette.

?????

Man får da ikke lyd og drag uten trykk... og med trykk følger mer effekt.

#253765  av CastrolCelica

Nei, man skulle faktisk tror d, men jeg kjørte ikke på mer enn 0.4 - 0.5 bar, å dere vil ikke tro lyden! Den var helt sinnsyk!:)

#253769  av larsst185

0,4-0,5 bar er faktisk ganske mye på en vanlig aspirert motor.Fatter ikke at det holder i hop.

#253770  av CastrolCelica

Nei, de fleste har sagt d:P Men 7-AFE tåler visst en trøkk med andre ord 8)