TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diskusjon om GT4 ST205 som selges

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#253776  av premo

eg vil og påpeike at Turbomoen er den første som har komentert dette av de som har sett på dette og det inkl. bl.a flere av brukerene her på forumet. Hadde manifoilen vært dårlig hadde den røket nå. eg jobber selv i metallindustrien og kjenner til de fleste legeringer og denne ser mer enn solid nok ut for eg, same hvem som har laget den.. og det turbomoen kommenterer er utseende på den og det er egentlig det som betyr alle minst her. eg inviterer nok en gang alle som vil til å prøve bilen for å se om den holder :)

#253786  av inzane2012

premo skrev:eg vil og påpeike at Turbomoen er den første som har komentert dette av de som har sett på dette og det inkl. bl.a flere av brukerene her på forumet. Hadde manifoilen vært dårlig hadde den røket nå. eg jobber selv i metallindustrien og kjenner til de fleste legeringer og denne ser mer enn solid nok ut for eg, same hvem som har laget den.. og det turbomoen kommenterer er utseende på den og det er egentlig det som betyr alle minst her. eg inviterer nok en gang alle som vil til å prøve bilen for å se om den holder :)
skal gi deg ett pip neste gang jeg er i nærheten;)

#253787  av sindrejl

premo skrev:eg vil og påpeike at Turbomoen er den første som har komentert dette av de som har sett på dette og det inkl. bl.a flere av brukerene her på forumet. Hadde manifoilen vært dårlig hadde den røket nå. eg jobber selv i metallindustrien og kjenner til de fleste legeringer og denne ser mer enn solid nok ut for eg, same hvem som har laget den.. og det turbomoen kommenterer er utseende på den og det er egentlig det som betyr alle minst her. eg inviterer nok en gang alle som vil til å prøve bilen for å se om den holder :)
Kan vel påpeke at om turbomoen ikke er interessert i bilen så burde han vel også slutte å kommentere manifolden som tydeligvis holder, skal love dere at det røsker i disse bilene og om manifold er dårlig bygd sprekker dem på noen få kjøreturer nesten

#253791  av premo

bare til å gjøre inzane :)

og til sindrejl: takk for den og må si at jeg er helt enig.

p.s kondolerer ang. den bilhandelen so gikk skeis :( dårlig gjort av selger.

#253828  av sleeper

må bare si at jeg ikke syntes 265k for ne bil som er gjort såpass mye med er noen upris.... disse bilene ligger vel på ca 200k som orginale biler! og denne er kostet MYE på! har sikkert de ekstra 65k bare i motoren på den...

men lurer litt på hvorfor du absolutt skal komentere pris? hvis du ikke er intresert i og betale den prisen så er det vel bare og leite videre?

#253894  av turbomoen

eg jobber også innen den industrien men er ute offshore. å her ute har me store krav til kvalitet å holbarhet. grunnert konsikvenser ved dårlig utstyr å dårlig utført arbeid. me sveiser alt med den legeringen det er på det som skal sveises sammen. å bruker rønken på alle sveiser som me sveiser.

#253897  av oleb

sleeper skrev:må bare si at jeg ikke syntes 265k for ne bil som er gjort såpass mye med er noen upris.... disse bilene ligger vel på ca 200k som orginale biler! og denne er kostet MYE på! har sikkert de ekstra 65k bare i motoren på den...

men lurer litt på hvorfor du absolutt skal komentere pris? hvis du ikke er intresert i og betale den prisen så er det vel bare og leite videre?
200k? Som originale? Da blir min neste bil st205. Har enda til gode å finne en venstreratta til rundt 200k. De ligger vel på 220-230k og oppover, så 265k med den motoren kan da ikke være noe upris.

Eneste jeg lurer på er at selger sier at det var smidde råder, forsto det sånn at det bare var smidde stempler ut i fra prosjekttråden til forrige eier. Eller har jeg misforstått?

#253950  av premo

turbomoen skrev:eg jobber også innen den industrien men er ute offshore. å her ute har me store krav til kvalitet å holbarhet. grunnert konsikvenser ved dårlig utstyr å dårlig utført arbeid. me sveiser alt med den legeringen det er på det som skal sveises sammen. å bruker rønken på alle sveiser som me sveiser.
jaja, bedriften eg jobber lager løfteutstyr til offshore så du får passe ekstra godt på nå fremover tenker jeg ;)

og jeg er fortsatt spent på når og hvor du så nedi motorrommet mitt!

#253951  av premo

sleeper skrev:må bare si at jeg ikke syntes 265k for ne bil som er gjort såpass mye med er noen upris.... disse bilene ligger vel på ca 200k som orginale biler! og denne er kostet MYE på! har sikkert de ekstra 65k bare i motoren på den...

takk :)

#253962  av turbomoen

premo skrev:
turbomoen skrev:eg jobber også innen den industrien men er ute offshore. å her ute har me store krav til kvalitet å holbarhet. grunnert konsikvenser ved dårlig utstyr å dårlig utført arbeid. me sveiser alt med den legeringen det er på det som skal sveises sammen. å bruker rønken på alle sveiser som me sveiser.
jaja, bedriften eg jobber lager løfteutstyr til offshore så du får passe ekstra godt på nå fremover tenker jeg ;)

og jeg er fortsatt spent på når og hvor du så nedi motorrommet mitt!
må vist passe på nå da.
såg den på fastmark pote mek :lol: hehe
men men har laga manifoild eg og. å den er alt gjort med samme legeringe. å røngenfotogaferte alle sveisene.
ser ut som det er mykje luft i sveisene men men kan vera at bilde lyge litt også

#253986  av premo

må vist passe på nå da.
såg den på fastmark pote mek :lol: hehe
men men har laga manifoild eg og. å den er alt gjort med samme legeringe. å røngenfotogaferte alle sveisene.
ser ut som det er mykje luft i sveisene men men kan vera at bilde lyge litt også[/quote]

fastmark pote mek? :) tok den ikkje...

#254040  av turbomoen

var på promille øye.
ute i potemekk land

#254050  av premo

skjønner jo det at du er litt redd for å stå fram her. det tar eg jo som et useriøst tegn. men etter det eg skjønner då så har du altså sett den her ute på osterøy men du er ikkje her i fra? du får gi deg til kjenne visst du ser meg igjen :)

#254058  av CelicaTurbo

Om ikke turbomoen står frem på en skikkelig måte bør folk se bort ifra det han skriver også. Jeg har lurt på å slette denne diskusjonen en periode men har unnlatt for å gi premo en mulighet til å motbevise, men hva er det å motbevise når det later til at det kun er løse påstander basert på et bilde? Turbomoen klarer ikke engang å overbevise om at han faktisk har sett den bilen. Det fremstår jo også som ganske trolig at brukeren er registrert kun for å sverte salget siden omtrent alle hans poster er i denne diskusjonen. Dessverre gjemmer han seg bak en Statoil gateway og det er uklart om vi også kjenner ham med et annet brukernavn.

premo: send meg en pm så sletter jeg alt sammen.

#254064  av premo

tråden kan gjerne stå for min del for jeg har fått sagt mitt her føler at jeg ikke har mer jeg trenger å bevise. jeg har fått flere støtteerklæringer her så jeg er fornøyd. jeg har allerede flere interessenter på bilen også.
jeg anser diskusjonen som over for min del og jeg overlater ansvaret til administrasjonen her å ta valget om dette er en tråd som bør være her i forumet.

p.s takk for dine innspill ang. useriøsiteten CelicaTurbo.

mvh, roger greve