TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Zupra. 2007

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#239700  av Zupra

øf skrev:rått prosjekt 8) er det ikke en fordel å bruke 90grader bend mellom lmm og filter?
Joa.. det dær hva bare noe jeg satt på i full fart..

#239703  av Zupra

Hadde et litt bedre bilde fra motorrom..
Vedlegg
frontn
frontn
IMG_1863.jpg (654.84 kiB) Vist 1564 ganger

#239713  av Ã¸f

skal du/dere kjøre med s2èn på acr? var innom hjemmesia deres.den ser temmelig brutal ut den også. kjører dere med fordeler eller 5coil på den?
(har litt sans for audi jeg også) :)

#239795  av Stiansen

Lakker forskjermene, og la bakluka og panseret være carbon er nå min mening :) Ser bra ut dette ja, gleder meg til å se på Acr :D
 #252601  av Zupra

Har fått flere deler.
Hva å hentet dette i dag!

Snadder! Da er det bare resten igjen.. :-)

har også bestlit Oljekjøler og relocation kit til dette.
Vannpumpe. har ikke bilder av det. Gidda ikke pakke opp. :D
Vedlegg
Endel pakninger Nye løftere, Hks Toppakning osv.
Endel pakninger Nye løftere, Hks Toppakning osv.
IMG_5489.JPG (172.83 kiB) Vist 2358 ganger
Say no more...
Say no more...
IMG_5488.JPG (98.69 kiB) Vist 2426 ganger
Kan jo gjette hva dette er.! :-)
Kan jo gjette hva dette er.! :-)
IMG_5487.JPG (100.11 kiB) Vist 2428 ganger
Fluidune
Fluidune
IMG_5486.JPG (262.63 kiB) Vist 2395 ganger
RPS triple Clutch
RPS triple Clutch
IMG_5485.JPG (107.03 kiB) Vist 2398 ganger
 #253492  av Zupra

Har da tatt ut motoren.! Her er litt bilder underveis.!
Vedlegg
Bare siste rest igjen så er det bare og stroppe fast blokka og sende av gårde til borring.!
Bare siste rest igjen så er det bare og stroppe fast blokka og sende av gårde til borring.!
IMG_5547.JPG (214.5 kiB) Vist 2045 ganger
Skrur av alt da jeg skal ha den borret!
Skrur av alt da jeg skal ha den borret!
IMG_5546.JPG (210.75 kiB) Vist 2059 ganger
Innsug og massse stæsj/shit fra orginal innsprøytningen.
Innsug og massse stæsj/shit fra orginal innsprøytningen.
IMG_5545.JPG (171.02 kiB) Vist 2065 ganger
motoren ute..
motoren ute..
IMG_5544.JPG (227.59 kiB) Vist 2077 ganger
litt tomt ja..
litt tomt ja..
IMG_5543.JPG (162.08 kiB) Vist 2083 ganger

#253494  av Zupra

Litt flere bilder vis dere ikke har noe imot det..! 8)
Vedlegg
Nye Cp stempel!
Nye Cp stempel!
IMG_5553.JPG (140.21 kiB) Vist 2039 ganger
En eske full med pedaler, skruer, pakninger og bolter! Blir litt arbied og bygge om til manuell ja.!
En eske full med pedaler, skruer, pakninger og bolter! Blir litt arbied og bygge om til manuell ja.!
IMG_5552.JPG (146.98 kiB) Vist 2040 ganger
Helt ny Getrag girkasse, klar for montering!
Helt ny Getrag girkasse, klar for montering!
IMG_5551.JPG (141.7 kiB) Vist 2043 ganger
Ny alu raditaor og vifter.! Så vi får nok kjøling.! Nice arbeid de har gjort på Fluiydune performance...
Ny alu raditaor og vifter.! Så vi får nok kjøling.! Nice arbeid de har gjort på Fluiydune performance...
IMG_5550.JPG (173.39 kiB) Vist 2044 ganger
Litt stæsj til overs... når alt er skrudd ifra hverandre.!
Litt stæsj til overs... når alt er skrudd ifra hverandre.!
IMG_5549.JPG (189.81 kiB) Vist 2055 ganger

#253714  av Zupra

Liten oppdatering fra gårdagen.

Bilen har nå en pedal ekstra i forhold til før.

Bilen er jo strippet innvendig og alle bevis på at det var en automat er herved borte! :-)
Siden den er strippet så begynner det og bli klart for for å ta vinkelsliper'n fatt. Må skjære litt i tunnelen. Blir greit helge arbied..

kommer mer bilder etterhvert.!

#253715  av tojo

Modifikasjon av tunnelen(skal vistnok være enkelt):

Firstly, the left hand side gearbox tunnel mount point needs to be hit with an engineering stick (hammer) mid way up, this is due to the R154(and auto transmission) being larger on 1 side, thus the tunnel is not centred down the middle of the car.
The second spot is on the right hand side, around 36mm (1.5") in front of shifter hole, a firm hit with the engineer's stick will be plenty.

#253766  av Zupra

tojo skrev:Modifikasjon av tunnelen(skal vistnok være enkelt):

Firstly, the left hand side gearbox tunnel mount point needs to be hit with an engineering stick (hammer) mid way up, this is due to the R154(and auto transmission) being larger on 1 side, thus the tunnel is not centred down the middle of the car.
The second spot is on the right hand side, around 36mm (1.5") in front of shifter hole, a firm hit with the engineer's stick will be plenty.
Vel e ikke så veldig vanskelig.!

Skal kutte i tunnelen sånn ca som på bilde her..

http://www.mkiv.com/techarticles/auto_t ... C04027.JPG

og sette inn denne.!
http://www.mkiv.com/techarticles/auto_t ... C03877.JPG

#253907  av Zupra

Ja som med alt annet så må jo problemer oppstå.!
Viser seg at den blokka som jeg sendte til borring allerde var overbore! STD Dim: 86mm skulle borres til 86,5mm. Vel blocka var 87mm. Det er jo et problem, Alt som normalt i trimmingsverden!!
:evil:

#253908  av Zupra

Vel ser ut som supramannen stilte opp i siste liten og ordna meg en blokk.! Får denne blokken på mandag eller tirsdag i neste uke.! Så prosjektet går videre. :twisted:
men begynner og bli lei av motgang nå. Så håper på litt medvind nu siste biten i mål..

#253952  av Stiansen

Zupra skrev:Vel ser ut som supramannen stilte opp i siste liten og ordna meg en blokk.! Får denne blokken på mandag eller tirsdag i neste uke.! Så prosjektet går videre. :twisted:
men begynner og bli lei av motgang nå. Så håper på litt medvind nu siste biten i mål..
Ay, typisk det der ja :? Vil si at det ser meget bra ut so far :D

#253958  av Zupra

Stiansen skrev:
Zupra skrev:Vel ser ut som supramannen stilte opp i siste liten og ordna meg en blokk.! Får denne blokken på mandag eller tirsdag i neste uke.! Så prosjektet går videre. :twisted:
Jepp. ! som jeg bruker å si. alt som normalt! Blir liksom ikke overraska lengere.. :wink:

Takk skal du ha.! Ja håper og rekke ACR. Men tåler ikke stort mer forsinkelse nå.. Når jeg får blokka fra supramannen så må jeg få den borret.!!! Også er det og montere alt ihop. ! Og da gjenstår Mapping. Og vis man er ritig heldig.! Får jeg den bremset en plass åsså. Vidar Strand sin bremsebenk gikk i lufta på mandagen som hva. Så er blir ikke bremsing der ihvertfall. ! Isåfalla så må det bli i september eller.no.

#253976  av Stiansen

Zupra skrev:
Stiansen skrev:
Jepp. ! som jeg bruker å si. alt som normalt! Blir liksom ikke overraska lengere.. :wink:

Takk skal du ha.! Ja håper og rekke ACR. Men tåler ikke stort mer forsinkelse nå.. Når jeg får blokka fra supramannen så må jeg få den borret.!!! Også er det og montere alt ihop. ! Og da gjenstår Mapping. Og vis man er ritig heldig.! Får jeg den bremset en plass åsså. Vidar Strand sin bremsebenk gikk i lufta på mandagen som hva. Så er blir ikke bremsing der ihvertfall. ! Isåfalla så må det bli i september eller.no.
Får håpe på no greie tall da vettu :D Bjørnstad Bil bremser? :wink: