TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo til mr2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #253988  av funkyfung

lurer på å oppgradere med større turbo på mr2en min, men hvordan bør jeg ha??litt større en orginal da seff. men ikke noe orginal toyotaturbo.
noen som har tips? t3 t4? Compressor str Turbine str vil dere som har vett på dette anbefale for en liten oppgradering som jeg kan ha på orginal innmat?? ingen hindrin at turboen ikke passer på orginal manifoild! :shock:

Håper noen kan hjelpe meg me ddette for jeg er helt grønn på hva alle tegna på turbostr betyr :oops: :oops: :oops: ( .50 A/R Compressor, .63A/R Turbine )?????

#253990  av Larsen

Regner med at det er kit du sikter til da. Da har du td06, gt28rs (ATS racing) og street brawler kitet(Twosrus med flere).

#253994  av funkyfung

nei ikke direkte et kit jeg er ute etter... mest ute etter hvordan stlørelse jeg bør satse på egentlig :D
ikke nøye med hvordan det passer på bilen direkte da!
eksos og slikt får jeg lett laget. hvis du sjønner hva jeg mener da 8) 8)

#253995  av funkyfung

celica_st185 skrev:Kan jo kjøpe min :lol: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=19181
får tak i gjennom en kompis av meg til en billigere pris men må hvite hvordan str jeg bør ha

#253999  av funkyfung

Hvordan høres denne ut da?

INLET 3"
OUTLET 2"
BEARING TYPE WET FLOAT BEARINGS
OIL INLET 1/8 NPT
MAX PSI CAPACITY 27PSI
COMPRESSOR .50 AR COMPRESSOR
TURBINE .63 AR TURBINE
COMPRESSOR WHEEL .57 T COMPRESSOR WHEEL

EXDUCER :3"

INDUCER:2"
TURBINE WHEEL .63 AR TURBINE WHEEL

EXDUCER: 2.2"

INDUCER: 2.58"
FLANGE TYPE T3 FLANGE

#254004  av funkyfung

skal kjøres på orginal innmat så så mye mer en rundt 280 hk?? Ingen tips?

#254006  av funkyfung

celica_st185 skrev:ct20b er vel ett godt alternativ, ellers kan du jo ringe krb å få en turbo bygd slik du vil ha den
hmm...problemet med orginal toyota turbo er prisen for disse, finnes mange andre turboer til en mere brukbar pris da..

så derrfor jeg lurer på hvordan kompressorstr og turbinstr jeg burde ha?

#254030  av CelicaTurbo

Om målet ditt kun er 280 hester hadde jeg definitivt satset på en ct20b for den har meget god spool og er fint dimensjoner for opp til 300hk i motor omtrent kun bolt-ons (rekorden er vel 318hk på hjulene men det trengs en del mer å få til). Greit nok at ny-prisen er ganske høy, men finner du en slik brukt er det en billig løsning som vil holde i mange år, intill du har lyst på noe større ihvertfall. Uansett hvilken av de andre populære turboene du velger så vil de enten være for store for målet ditt eller ikke gi det samme brede spekteret som ct20b gir. Er du nervøs for en brukt turbo så kanskje en ct27 fra ATS er tingen, men den koster en del mer og jeg har følelsen av at du ønsker å bruke dine kontakter pga lav pris.

Ellers er turboer så forskjellig at en slik tabell med info vanskelig kan gi inntrykk av hvordan turboen passer uten å ha funnet noen som har prøvd en som er identisk. T3/T4 er så mangt og kan bety en turbo god for nærmere 400hk og ganske treg spool. Firmaet som produserer turboene du lurer på er de som aller best kan svare på et så spesifikt spørsmål, og ikke oss her på forumet ;)

#254035  av aneriks

jeg har en t3/t4 kit du kan få til en overkommelig pris.

#254092  av funkyfung

hvor stor er den orginale da?? med tanke på kompresordel og turbin del?

#254104  av Larsen

aneriks skrev:jeg har en t3/t4 kit du kan få til en overkommelig pris.
Mer info. Er også intersert!