TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyd, Slark i drivaksel ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#254247  av CelicaTurbo

hehe, stemmer at jeg forvekslet det der med bremsevæske ja ;)

#254261  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:hehe, stemmer at jeg forvekslet det der med bremsevæske ja ;)
Ja det er fort gjort å være litt rask på avtrekkern :wink:

#254689  av Mr2Even

Off, irriterende dette med girkassa :?
Dette er andre girkassa, og denne som er så god og gire med også :cry: Jeg begynnte å tenke på om det kanskje er noe uballanse i akselen eller noe annet siden begge kassene jeg har hatt har hatt samme problem? Jeg vil gjerne eliminere muligheten for om det er en ærsak utenfor kassa før jeg eventuellt bytter girkasse nå igjen .

Hva tror dere det kan være som gjør at diffen tar kvelden på 2 kasser iløpet av kort tid? Noen som vet noe om aksningen eller noe der kan ha noen innvirkning på girkassa/ diffrensialen?

Forresten, jeg har alltid hatt en liten klirrende/dirrende ulyd når motoren bremser på giret..

#254696  av kvassheim

spinning på et hjul er det som først å fremst tar knekken på diffen, videre er ikke harde giringer og "rykking" noe bra hverken for diff eller øvrig drivverk.. har du sjekket oljen med magnet? for er det mye spon på den er dette en klar indikasjon på at noe er hakkendes galt oppi der..
når du sier dette er andre kassen på kort tid? er dette en brukt kasse? km-stand evt? dersom det er det, kan jo denne kassen/diffen være slitt i fra før.. kalles uflaks eventuelt..

#254698  av kvassheim

og så kan det være så enkelt som et drivledd, hjullager, beskyttelsesring rundt abs-sensor etc etc.. sjekk olja du.. hvis olja er helt fin, heiser du opp bilen og river og sliter litt i akslinger, vrir på hjula etc for å prøve å finne ut hvor lyden kommer i fra..

#254701  av Mr2Even

kvassheim skrev:spinning på et hjul er det som først å fremst tar knekken på diffen, videre er ikke harde giringer og "rykking" noe bra hverken for diff eller øvrig drivverk.. har du sjekket oljen med magnet? for er det mye spon på den er dette en klar indikasjon på at noe er hakkendes galt oppi der..
når du sier dette er andre kassen på kort tid? er dette en brukt kasse? km-stand evt? dersom det er det, kan jo denne kassen/diffen være slitt i fra før.. kalles uflaks eventuelt..
Jeg har ikke kjørt hardt med kassa. Nei, har ikke sjekket olja enda, men skal kanskje gjøre det senere idag. Kassa hadde gått 55000km når jeg kjøpte den fra danmark. Ja kan jo være uflaks :?
kvassheim skrev:og så kan det være så enkelt som et drivledd, hjullager, beskyttelsesring rundt abs-sensor etc etc.. sjekk olja du.. hvis olja er helt fin, heiser du opp bilen og river og sliter litt i akslinger, vrir på hjula etc for å prøve å finne ut hvor lyden kommer i fra..

Ja jeg får sjekke drivledd, hjullager, beskyttelsesring rundt abs-sensor etc etc og om det er noe slark. :wink:

#254707  av kvassheim

lykke til! blir offline en stund nå jeg, 2 måneder i spania vettu 8) men skal se om jeg får til å snike meg innom forumet i fra tid til annen

#254709  av Mr2Even

kvassheim skrev:lykke til! blir offline en stund nå jeg, 2 måneder i spania vettu 8) men skal se om jeg får til å snike meg innom forumet i fra tid til annen
Å såppas 8) Hvor i spania da? Faktisk ikke umulig jeg skal til Fungenriola/Malaga om en stund. Moren min bor der :)
Ja du må ta deg en tur innom forumet iløpet av reisen :wink: Takk for hjelpen forresten.

#254710  av kvassheim

Mr2Even skrev:Å såppas 8) Hvor i spania da? Faktisk ikke umulig jeg skal til Fungenriola/Malaga om en stund. Moren min bor der :)
Ja du må ta deg en tur innom forumet iløpet av reisen :wink: Takk for hjelpen forresten.
Bare hyggelig! Skal til ferrol å være med å hente ut ny norsk fregatt.. det blir dritkult + utenlandstillegg->rett i mr2'en tenker jeg :wink:

#254711  av Mr2Even

kvassheim skrev:
Mr2Even skrev:Å såppas 8) Hvor i spania da? Faktisk ikke umulig jeg skal til Fungenriola/Malaga om en stund. Moren min bor der :)
Bare hyggelig! Skal til ferrol å være med å hente ut ny norsk fregatt.. det blir dritkult + utenlandstillegg->rett i mr2'en tenker jeg :wink:
Ojsann det må være kult ja 8) Hehe ja faren er stor for at penga forsvinner inn i go'bilen :) GOD TUR !

#254913  av Mr2Even

Nei nå gir jeg meg ende over :)
Har sjekket grunndig akslinger og mer nå, men det jeg fant ut , var at det var pakningen på fordeleren som lekker og ikke akslingen. Det ser ut som olje fra fordeleren har rent nedover og truffet simringen på akslingen for deretter å bli slengt rundt av akslingen. Da var det nok forgjeves å bytte simringen på høyere siden. Jaja, nå har jeg skrudd fast fordeleren bedre og tørket godt oppi der, så da får jeg følge med å se om det virkelig er fordeleren. Håper det :) Og akslingen var nok ok, litt slark skal det vel være på den, og det var lik slark i begge. Det blir jo også litt mindre slark når man tar av jekken tror jeg, fr da går jo akslingen lenger inn :)

Det var heller ikke spon i girkassa, og den dirrende ulyden jeg har, den tror jeg nå kommer fra strammeren eller dynamoen faktisk.. Skal sjekke det ut :wink: