TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trekant pÃ¥ traversjen mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #254265  av BT-GTI

er det et slags ballanserings dings? den trekanten på traversjen som sitter vedsiden av eksosen og motorfeste på andre siden.

hetter vel egentlig DAMPER, REAR SUSPENSION MEMBER men har vel ikke noe med fjering av bilen?
 #254351  av Ivar

BT-GTI skrev:er det et slags ballanserings dings? den trekanten på traversjen som sitter vedsiden av eksosen og motorfeste på andre siden.

hetter vel egentlig DAMPER, REAR SUSPENSION MEMBER men har vel ikke noe med fjering av bilen?
Ikke demping av vekt. Demping/absorbering av vibrasjoner.

#254570  av BT-GTI

rart at en sånn liten ting skal ha så mye for seg, veier jo noen kilo.

tror jeg en dag skal ta den av å kjøre å ser om jeg merker noe forskjell.

#254575  av FireWalk

merket ingen forskjell ved å ta av min.

#254576  av PÃ¥l

Noen som har bilde? ble litt nysgjerrig nå.

#254579  av FireWalk

er en plast/gummi trekant som står skrudd på oppsiden av bærebroa bak. Den er ikke i direkte kontakt med eksosanlegget så den er nok der bare for å motvirke bevegelse sideveis i eksos anlegget. Burde ikke merke noe til at den mangler med mindre man kjører gris på dårlige svingete veier..

#254580  av PÃ¥l

Okay, takk. får vurdere å ta den av når jeg bytter eksos.

#254587  av Master

bytta eksos i dag jeg, og lot den gummidingsen være der jeg :D Den passa så fint til min 3" TKO, og litt demping er bare bra. :D

#254591  av PÃ¥l

hmm, okay, du sier noe :) har 3" selv. ligger dempegreia inntil røret da?

#254597  av BT-GTI

ligger ikke inntil på mitt 3" annlegg hvertfall. men kunne ikke se at det orginale annlegget kommer borti den klumpen heller. orginalt så sitter det annlegget som alle veit helt potte(tok dere den :wink: ) stivt.

#254720  av Sven

BT-GTI skrev:ligger ikke inntil på mitt 3" annlegg hvertfall. men kunne ikke se at det orginale annlegget kommer borti den klumpen heller. orginalt så sitter det annlegget som alle veit helt potte(tok dere den :wink: ) stivt.
Hehe, artigkar du :wink:

#255767  av Ivar

Denne har ingenting med eksosen aa gjoere. Den skal absorbere vibrasjoner i traversen.