TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rudskogen!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #251694  av Stølen

Har tenkt meg en liten tur til Rudskogen i helga, for å prøve doningen på bana. Men er det slik at du ikke slipper på uten hjelm?? Er det i så fall mulig å leie hjelm av arrangørene, eller må du rett og slett ta med selv? Synes det er litt rart jeg...

#251697  av Mr2 Mk2

*flyttet*
(gjør ikke noe om du skriver en mer forklarende overskrift heller)

#251699  av Christian

Ta med selv. Det er mulig å låne hjelm, men ikke lett. (Lånte selv første gangen)

Uansett er det greit å ha en egen hjelm om du ser for deg å kjøre ved flere anledninger. :wink:

#251732  av Kilgallon

Du har vel en moped hjelm liggenes vel :wink:

#251912  av castman

Håper jeg ser deg kjøre fletta av mange bilder der ute 8)
 #252191  av Stølen

Da var Rudskogen besøkt...! Fytterakkern det var moro :D

Når det gjelder banekjøring så har jeg kun kjørt Nordschleife før, så det var litt "downer" i begynnelsen. Men etter hvert, når tempoet økte og horna kom ut av hjelmen jeg lånte av en motorsykkelkompis, blei det rimelig morro ja.

Det styrtregna dessverre, så de beste rundetidene uteble nok. Men det ble en fin mulighet til å føle på driftemulighetene bilen har..! Nå hadde jeg riktignok litt for breie lefser bak til å få de helt store og spektakulære sladdene, men noe ble det jo. (Spesielt en spennende 360 i breisladdkurven :wink: )

så kun et par MR2 der, blant annet den kjente blålilla 500 hk- monsteret og en svart turbo...

Men er det muligheter for å mekke et MR2-treff en gang eller??

Det hadde jo vært meeeget moro 8)

#252200  av BT-GTI

jeg er så for mr2 treff men er nok ikke mange nok som vill prøve børsa si på bane.. tror det er et eller annet med at folk tror det er farlig eller koster for mye. er jo ikke noe av delene, men det koster 16000kr å leie R-sokgen for en dag så må nok komme på et japsetreff som nissan gutta arrangerer bare å stikke innom nettsidene dems å sjekke når de har leid bane..

#252205  av celicat23

BT-GTI skrev:tror det er et eller annet med at folk tror det er farlig eller koster for mye. er jo ikke noe av delene
Har en kompis med en ny-oppretta GT4 st205 som ble påkjørt på rudskogen sist år, som helt sikkert ikke er enig med deg. Tror vel han vil si det både er farlig og kosta jævelig mye :?

#252271  av sindrejl

BT-GTI skrev:jeg er så for mr2 treff men er nok ikke mange nok som vill prøve børsa si på bane.. tror det er et eller annet med at folk tror det er farlig eller koster for mye. er jo ikke noe av delene, men det koster 16000kr å leie R-sokgen for en dag så må nok komme på et japsetreff som nissan gutta arrangerer bare å stikke innom nettsidene dems å sjekke når de har leid bane..
har ingenting med "redd" for å prøve på bane, men mer med kostnaden, og at acr gir mer valuta for money.. samme gjør også japsetreffene :)

#252404  av Speeder

BT-GTI skrev:jeg er så for mr2 treff men er nok ikke mange nok som vill prøve børsa si på bane.. tror det er et eller annet med at folk tror det er farlig eller koster for mye. er jo ikke noe av delene, men det koster 16000kr å leie R-sokgen for en dag så må nok komme på et japsetreff som nissan gutta arrangerer bare å stikke innom nettsidene dems å sjekke når de har leid bane..
Jeg liker virkelig måten du får banekjøring til å høres ut som en hobby på linje med hekling!
Hvor mange banetreff har egentlig MR2'n din blitt pisket rundt banen?

#254176  av pmg

rudskogen etter min mening begynner å koste mer en det smaker.. er så mange andre treff i løpet av året som man kan få kjørt mye mer på og koster mindre..

for min del så kostet rudskogne

750kr helgebilett
50kr parkering
250kr for å ha med bilen inn etter at jeg fant ut at jeg ville kjøre
350kr for å kjøre
1100kr for hjelm eller som kjøringen ikke var planlagt

og etter som jeg ikke hadde skilt på bilen skulle jeg kjøre drifting... og enormt kaos på r-skogen så medførte det at jeg fikk kjørt 15 min.. resten av dagen gikk med til å komme seg fram til teknisk og komme seg til banen... så klart hadde jeg hatt med en registrert bil så hadde jeg fått kjørt mye mer så det er jo min feil.. men finnes mange andre treff der man får kjørt mer til mindre penge...

men dette er min mening da.. og nå er bil uten skilt byttet ut mot bil med skilt så nå blir det mer leking etterhvert...

#254185  av CelicaTurbo

pmg skrev:rudskogen etter min mening begynner å koste mer en det smaker..
bare for å spesifisere, jeg antar du mener at Gatebil begynner å koste mer enn det smaker? ;) Ellers er jeg enig, det var en av to grunner til at jeg droppet å dra på Gatebil i juli, kostnadene er ganske høye selv om du bare kommer som publikummer. Da er det godt med andre treff i løpet av året hvor man får mer kjøring for en betydelig lavere pris. Det er en del ettermiddagskjøring som skjer, men også helgedagstreff som Japsetreffet hvor det koster 400,- for banekjøring inkludert inngang for fører og utstilling av bilen..

#254188  av pmg

ja.. enig med deg. Jeg kommer vel til å reis på mer slike treff i framtiden.. Er heller ikke største fanen av masse fulle folk rundt bilen min jeg da.. Alkohol og bil bruker ikke høre sammen .. Gatebil begynner å bli mer helge party med oppvisnings skjøring fra gutteklubben best sin side...

#254405  av soltec

pmg skrev:ja.. enig med deg. Jeg kommer vel til å reis på mer slike treff i framtiden.. Er heller ikke største fanen av masse fulle folk rundt bilen min jeg da.. Alkohol og bil bruker ikke høre sammen .. Gatebil begynner å bli mer helge party med oppvisnings skjøring fra gutteklubben best sin side...
Helt enig i det du sier og.