TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny 3" eksos montert i dag :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#254749  av ErlingK

Diametern på selve eksospottene :D

Erling

Edit: Faen! For sein igjen...

#254750  av PÃ¥l

Hehe 8)

#254771  av BT-GTI

diameteren til denne er det snakk om
Vedlegg
eksos med pil.JPG
eksos med pil.JPG (186.28 kiB) Vist 618 ganger

#254824  av Master

Pål skrev:merket du noe effektøkning i forhold til originalt? andre mods på bilen motormessig? Fin lyd!
Nå har jeg ikke kjørt så altfor mye men mener den er sintere spesielt på toppen. Jeg synes den drar lengre mot rødstreken nå enn den gjorde før. Det skal jo være dynomålt til å gi noen hk og nm mer så det bekrefter jo mine oppfatinger. Generelt mer drag i den nå. Jeg stillte ned trykket da jeg bytta eksos, (har manuell boost controller) men den har fortsatt samme trykk som jeg hadde før, 1.1 bar ca i 4-5 gir. Hadde jeg ikke stilla ned hadde den sikkert lada 1.3 minst, og med originalt ic og ct26 vil jeg ikke over 1.1 bar.

#254864  av PÃ¥l

Okay, høres jo bra ut at den drar mer på øvre del av turtallskalaen, er akkurat det jeg vil med min bil også. så du stilte trykket ned til originalt? har du FCD?

#254924  av Master

Nei ikke ned til originalt. Hadde 1.1 bar før, stillte ned da jeg bytta, men den lader fortsatt 1.1bar pga mer åpen eksos. Har blinda slangen til trykksensoren

#254925  av PÃ¥l

Okay. Håper ikke trykket stiger alt for mye når jeg har bytta. har FCD da, så det er ikke noe problem sånn sett. Men vil gjerne ha trykket på ca standard, spare turboen litt :) inntil videre da seff.

#254929  av CelicaTurbo

Trykket vil nok øke litt det, men om det er noen trøst så tror jeg ikke at det vil påvirke turboens holdbarhet noe spesielt siden grunnen til det økte trykket er mindre trykkdifferanse mellom innsug og eksos etter byttet, dermed trenger ikke turboen jobbe like hardt for å produsere samme trykk som tidligere, men den lavere trykkdifferansen fører også til at turboen produserer mer trykk så kanskje det går litt opp i opp?