TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GT4 CS med "noko attÃ¥t!" 654hk! =)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #253912  av Helmer
 
Har bestilt el-glo skiver fra http://www.speedhut.com nå. Hvit bakgrunn med celica og gt four logoer. Blir tøft det! :)

Venter også på en 3pod a-stolpe meterholder fra http://www.gaugepods.com
Hadde en holder for 52mm metere, men måtte selge den grunnet overgang til 60mm. Blir Blitz BLM eksostemp og bensintrykk og Turbosmart E-boost2 turbotrykksregulator og måler i meterholderen, mens oljetrykk og oljetemp skal plasseres over cd-spillern.

Den Turbosmart´en er en fancy sak. Kan programmere turbotrykket i forhold til turtall og gir, styre vanninnsprut, methanol og lystgass.
Den har også digital visning av turtallet i tillegg til turbotrykket.
Shiftlight og varsellampe kan også monteres.
Står litt info her: http://www.turbosmart.com.au/index.php?id=42
Vedlegg
blitz meter.jpg
blitz meter.jpg (23.47 kiB) Vist 2115 ganger
Turbosmart-Eboost-sort.jpg
Turbosmart-Eboost-sort.jpg (8.85 kiB) Vist 2115 ganger

 #253921  av guffen85
 
Helmer skrev:
guffen85 skrev:dette ser ut til å bli kanon bra da:D gleder meg til å se effekten av dette :D
Ja det blir nok bra til slutt det her, men det er jammen ikke gratis! :? :P
Begynner vel å nærme seg 150´ bare i deler. :roll:
hehe koster å være rask ;) hehe

 #254902  av Helmer
 
Bilder av toppen etter porting. Meget bra jobb! Portinga er utført av Ronny Hagen som bl.a har porta toppen i den nye Gatebil taxi´en.
Vedlegg
DSCN1741.JPG
DSCN1741.JPG (237.03 kiB) Vist 1226 ganger
DSCN1737.JPG
DSCN1737.JPG (260.31 kiB) Vist 1232 ganger

 #254909  av Helmer
 
Hehe, det blei en go pris, mer sier jeg ikke. :wink:
Porta innsug- og eksos sia, satte i ventilstyringer i bronse og slipte ventilene.

 #254914  av Helmer
 
Er det jeg er litt usikker på. Tenkte først jeg skulle bestille fra http://www.greenline.jp, men de svarer jo aldri, så blir vel fra http://www.takakaira.co.jp/ istedet. Men jeg ser de har forskjellige løft på kammene. Veit ikke hvem jeg bør ha. Målet er hvertfall over 500hk.

 #254916  av Helmer
 
Må hvertfall ha 264, men veit ikke hvor høyt løft jeg kan ha.
272 er jeg redd kan bli for mye, har jo ikke tenkt å kjøre med 500hk til daglig akkurat. Men som sagt, dette er jeg ganske usikker på.

Skal si ifra så fort jeg veit hva jeg skal bestille. :wink:

 #254927  av Larsen
 
Selv på rundt 500Hk så er 256 kammene ganske gode. Fant en fin test for litt siden som sammenlignet 256,264og 272. Finner den selfølgelig ikke igjen, men ut ifra hva jeg fikk fram av den så var det ikke verdt å gå for 272 fordi økningen av hk på toppen av turtalls skalaen ikke var verdt det du måtte ofre i resten av turtallsregisteret.

 #254930  av Helmer
 
Larsen skrev:Selv på rundt 500Hk så er 256 kammene ganske gode.
Å hva menes med ganske gode? Er vel forskjell på 256 kammer å? Med forskjellig løft osv. Samme med 264 og 272.

 #254952  av Larsen
 
Helmer skrev:
Larsen skrev:Selv på rundt 500Hk så er 256 kammene ganske gode.
Å hva menes med ganske gode? Er vel forskjell på 256 kammer å? Med forskjellig løft osv. Samme med 264 og 272.
Ja dette var vel HKS kammer. med lik løft på alle. Med ganske god så mener jeg at du taper veldig lite i toppen av turtalls registeret iforhold til hva du tjenner på mellom registeret.

 #255114  av Helmer
 
Ser ut som det er mest gunstig å kjøre 264 kammer ja.
Men spørs hva som lønner seg av høye og lave løft da?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11