TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp fra dyktige Supra-eiere :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #254488  av iwantsupra

Hei og hopp i de seine nattetimer..
Sitter og titter + leser litt rundt om Supra og får et visst inntrykk av at man typ ikke får en fin venstreratta, manuell, turbo, orginal +- Supra til under 500 000,- ... Derfor kunne jeg tenke meg, hvis noen gidder, orker & har lyst, at noen kunne gi ca pris på de forskjellige spec's bilene, ferdig på norske skilter ved import.
Har tittet endel løst på nettet etter Supra som da er venstrestyrt, turbo / twinturbo, helst orginal motormessig, manuell kasse og som ser ganske bra/fin ut, men har en viss følelse av at lommeboka mi ikke strekker til.. :/
Hvis det er noen som skulle være ekstra snille & lysten på å gi en kort beskrivelse av forskjellen på de forskjellige spec's bilene, så hadde jeg blitt en glad mann =)

Takk for all hjelp :)

#254518  av tojo

:D Velkommen til ts-ogn :D
Fins masse info her på forumet(søk f.eks: mkiv spec)
Ellers så står det aller meste ++ om MKIV på http://www.mkiv.com
 #254525  av WRC

iwantsupra skrev:Hei og hopp i de seine nattetimer..
Sitter og titter + leser litt rundt om Supra og får et visst inntrykk av at man typ ikke får en fin venstreratta, manuell, turbo, orginal +- Supra til under 500 000,- ... Derfor kunne jeg tenke meg, hvis noen gidder, orker & har lyst, at noen kunne gi ca pris på de forskjellige spec's bilene, ferdig på norske skilter ved import.
Har tittet endel løst på nettet etter Supra som da er venstrestyrt, turbo / twinturbo, helst orginal motormessig, manuell kasse og som ser ganske bra/fin ut, men har en viss følelse av at lommeboka mi ikke strekker til.. :/
Hvis det er noen som skulle være ekstra snille & lysten på å gi en kort beskrivelse av forskjellen på de forskjellige spec's bilene, så hadde jeg blitt en glad mann =)

Takk for all hjelp :)

jeg har en høyrestyrt supra til salgs, mye påkostet, singel turbo. denne er tilsalgs for 380 tkr inkl en del orginale deler. ligger på salgs sidene her. Men dette er som sagt en RHD bil ikke LHD. ring med på 41533487 om intr.

#254531  av Zepticon

Denne:
1997 mod Supra TT

Kommer på 405 834kr ferdig importert fra sveits...
Har automat dog men er bare et eksempel på hva import koster... Dette var også den nyeste/dyreste jeg fant på http://www.autoscout24.ch/

#254533  av arctic_celi

Til 500 000 så bør du få noe seriøst bra.
Men du må ikke opp i den prisen for en med automat...

Toyparts her på forumet selger vel en som er litt billigere ;)
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1549664

og slik som jeg har forstått det så når bilen går igjennom Toyparts så er kvaliteten garantert.

Manuell er vanvittig vanskelig å oppdrive ja :cry:

#254555  av iwantsupra

Hei igjen og takk for mange svar =)

tojo: takk for velkomsten ;)

Automat er nok dessverre helt uaktuelt, da jeg har lyst på manuell & ikke er dyktig nok / har kroner nok til å bygge om. Men slik jeg har forstått det nå, så kommer man typ ikke under 400 000,- for en supra ferdig regga ?! :/

#254657  av iwantsupra

Fred skrev:http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... qQ-6552811

en jeg kjenner som selger...
Oi.. Utrolig fin bil! Noe slikt jeg kunne tenkt meg, men vi snakker nesten en halv mill faktisk.. Det ble jeg ikke no gla for.. Hehe.. Men er mulig jeg tror man kan få de bilene billigere enn det som faktisk er tilfelle.. En venn & kollega av meg kjøpte euro-spec Supra for 3 eller 4 år siden, den ga han 360-380 for.. Men har vel skjedd endel med avgiftene siden den gang, så da er det typ umulig å få en slik bil for den prisen i dag.. :roll:

#254661  av iwantsupra

Og en ting til.. (mulig jeg finner det her på forumet et sted, men jeg velger å spørre).. Hvilke forskjeller er det på en US-spec & en Euro-Spec, utenom at de er ment for hvert sitt kontinent.. ?

#254801  av iwantsupra

Ble det brått helt stille gitt..

#254830  av tore 95 tt euro spec

Du finner oxo masse om dette på forumet.Bare søk!!
Men us spec har ikke olje kjøler på diff,varmeseter etc............

#255175  av mr.ourom

Med tanke på ombygging av bil med skilter er en eurospec mye greiere fordi den er typegodkjent i europa ellers får du ttsupra manuell fra usa for ca 350000 f.reg. Bare husk at denne bilen tas inn på unntaksregel derfor kan ingenting endres ifølge vognkortet. Kan skaffe supra fra usa hvis det skulle være interessant.