Fant dette på mr2oc.com i dag, men kilden er egentlig mr2oc.co.uk så det er hvor linken peker:
http://www.mr2oc.co.uk/ForumsPro/viewto ... tml#719527
Registrering er nødvendig for å lese diskusjonen.
http://www.mr2oc.co.uk/ForumsPro/viewto ... tml#719527
Registrering er nødvendig for å lese diskusjonen.
I recently bought a xs power intercooler and found although it looks of a good quality,, it has a very bad pressure drop,, fitted pressure guages before and after intercooler and found it has just over psi pressure drop,, my perfect order rev 2 turbo was running 1.5 bar intak of the intercooler and was 0.95bar atfer,, this ladies and gentlemen is not good. This means if you use one of these your turbo is having to run flat out to achieve anything,, and as wee all know,, the harder your turbo has to work the more heat it produces and hence less power, and shorter turbo life. It seems you get what you pay for my friends.. I am now going to orde rthe greedy one,, and I will submit a report upon my findings,,, before and after results will be posted from the dyno at reworx in portsmouth...Det er nesten så ille at jeg har litt vanskelig for å tro at det er sant. Om det er så mye trykkfall i intercooleren så vil jo turboen jobbe seg ihjel for å levere trykk, og en standard ct26 vil rammes dramatisk på toppen av turtallet for her klarer den ikke å levere orginalt, og om den da i tillegg skal rammes av det store trykkfallet der? Selv en ct20b som egentlig skal klare å holde 1.3 til turtallsgrensen vil sannsynligvis ikke klare 1.0 bar en gang ved høyt turtall og en slik iC... Det skal bli spennende å se om noen andre på noen av forumene kan verifisere om dette virkelig stemmer.
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet