TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaringer med www.greenline.jp ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#255267  av Helmer

celica_st185 skrev:fikk heller ikke svar med en gang, men fikk delene meget kjapt når jeg di først svarte :)
Synes kanskje det har gått litt lenger tid enn "med en gang" nå men... Hehe!
Tatt 2 mnd sia den første mailen jeg sendte nå.
Meeen, jeg får ikke bilen klar denne sommeren uansett, så kan vente 2 mnd til jeg... :roll: :wink: Er jo så billig der, så jeg gir meg ikke. :)

#255713  av kennethx

Har aldri hatt noe problemer med å få svar på mailer til greenline. Nå hverken vet jeg eller insinuerer jeg noe som helst angående hvordan du skriver dine mail, men det er ikke dumt å forholde seg høfflig i slike mail. Vi som nordmenn finner det ikke naturlig å bruke ordet "please". Men det bør du imidlertid gjøre.

Å skrive "Send me a price quote for the following items", kan f.eks oppfattes svært uhøfflig, da bør du heller skrive noe slikt som "Can you please send a price quote for the following items". (Og ikke mobb engels gramatikken, poenget her var å bruke please og ikke ;) )

Jeg har i allefall erfart det med takakaira at de svarer oftere og raskere på "høfflige" mailer.

#255729  av kake

Så er det også fint å avslutte mailen/brevet med

Regards
Navnet Ditt.

#255731  av kennethx

Jeg bruker faktisk

--
Kind regards,
Mitt Navn

#255736  av supraboy

jeg har heller ikke noe problemer med greenline.

#255737  av Helmer

kennethx skrev:Har aldri hatt noe problemer med å få svar på mailer til greenline. Nå hverken vet jeg eller insinuerer jeg noe som helst angående hvordan du skriver dine mail, men det er ikke dumt å forholde seg høfflig i slike mail. Vi som nordmenn finner det ikke naturlig å bruke ordet "please". Men det bør du imidlertid gjøre.

Å skrive "Send me a price quote for the following items", kan f.eks oppfattes svært uhøfflig, da bør du heller skrive noe slikt som "Can you please send a price quote for the following items". (Og ikke mobb engels gramatikken, poenget her var å bruke please og ikke ;) )

Jeg har i allefall erfart det med takakaira at de svarer oftere og raskere på "høfflige" mailer.
Jeg pleier alltid å fremstå meget høflig ved slike henvendelser, med "best regards" og mitt fulle navn. Så jeg syns det da er ganske merkelig at jeg ikke kan få no svar... :roll:
 #296244  av Helmer

Tar opp igjen denne gamle tråden. Jeg har enda ikke fått noe svar fra greenline! Har sendt masse høflige mail med fullt navn fra flere mailadresser, uten ett eneste svar! :roll: Så det jeg lurer på er om noen med god erfaring med greenline hadde vært så vennlig å hjelpe meg med å bestille derfra? Mulig de prioriterer folk de allerede har ett kundeforhold til..? :? Send meg gjerne pm hvis noen er villig til å hjelpe.
Delene det er snakk om er tein coilovere, hks clutch, cusco diff og div stabstag.