TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lov volt pÃ¥ +B til ECU

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #252021  av CelicaTurbo

Monterte Apexi S-AFC i forrige uke men oppdaget da at +B "main relay" på ECU kun leverte 8 volt istedenfor 12v. Dette skal være +12v som skrus på sammen med tenningen. Pga den lave volten så skrudde ikke apexi-saken seg på, og jeg måtte koble den til kontinuerlig 12v BATT på ECU istedet.

Jeg har søkt en del og funnet ut at +B kommer fra et relé i sikringsboksen i motorrommet, og det reléet ser ut til å fungere fint, og det er 13 volt som går ut fra releet. Jeg har testet kontinuiteten fra releet til +B men da får jeg ingenting gitt.. så, først og fremst: er det noen andre som har opplevd dette og kan gi noen tips?

Annet som kanskje kan være relatert er at klokken i dashen ser ut til å miste strøm når tenningen skrues av, og når døren åpnes! Jeg antar det skyldes at jeg rev ut en ganske jalla stereo-installasjon fra den dashen men alle løse ledninger baki der er isolert.

Motoren starter fint og ingenting ser ut til å påvirkes av den lave volten på den ecu-pinnen.

#255728  av kennethx

Har du sjekket lyspæren i taket? :lol:

Brukte noen timer selv på å finne ut at det var den som var kommet oppi metallet på taket.

Men kan du koble fra B+ i begge ender og ohm'e mot jord noen sted på veien? for å sjekke mot jord feil?

#255777  av CelicaTurbo

Hm, kan sjekke lyspæren i taklampen ja, men det er ganske annerledes enn celicaen der men fort gjort å sjekke. Jeg har ikke brukt noe mer tid på å feilsøke det der, men jeg får vel begynne å sjekke kontinuitet til jord ja, og bryte opp og sjekke kretsen stykkevis fra sikringsbokser osv..