TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP - normal pris pÃ¥ Celica CS 260.000km

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#255810  av CelicaTurbo

les reglene og skriv en skikkelig emnetekst som beskriver innholdet i posten. Link til reglene finner du på forsiden av forumet. Dette er også postet i feil del av forum og har ingenting med teknisk-celica å gjøre så den er flyttet.

#255829  av wickeddark

Det kommer veldig ann på. Kan jo finne en veldig bra bil som er gått 250k, og en skikkelig røten en som har gått 190.

Men ville aldri ha betalt over 100 for en som var gått så langt. Å da måtte den ha vært i teknisk god stand.

#255851  av J. Paulsen

Merker det veldig fort når du prøvekjører dem, prøvde noen som hadde gått 200+ før jeg kjøpte min som bare hadde gått 117. Den jeg kjøpte gikk bedre med gåen clutch så min erfaring er at de fleste som har rundet 200 trenger grove overhalinger.... men som wickeddark sier så er det umulig å si. Hadde nok ikke gått over 70000 siden du sikkert kommer over 300 med den selv å da er det lite du får for den hvis du bestemmer deg for å selge, uavhengig av stand, husk at det er mye som kan gå galt på disse bilene, å mange er modifisert istykker.

Prøvekjør så mange du kan, selv om du sparer penger på en som har gått langt så er det vanskelig å komme utenom store påkostninger i vedlikehold.

#255862  av kennethx

Du sier heller ingenting om den er orginal, eller gjort noe med.

Klart man må betale mer en 100k for en som er gjort masse med, uavhenging om den er gått 260k eller 300k. Du må komme med mer info om bilen for at vi kan si noe fornuftig om pris.

#255866  av J. Paulsen

En av bilene jeg prøvde før jeg kjøpte min var det gjort utrolig mye med, frontmontert ic, bc, fcd + det meste annet man kan gjøre uten å bytte turbo o.l. Denne var fulstendig ubrukelig så den eneste måten jeg kunne vurdere pris var med å prøvkjøre litt diverse.

merker fort hvilke biler som er utslitt uavhengig av modifikasjoner/historie, skal jo være forsiktig med biler fra tyskland også, de mister fort noen km på turen over :wink:

trenger nok mer info før man kan vurdere pris ja

#255874  av --lasse--

den er tatt inn fra sveits for 6 år siden, han som har den nå har hatt den hele tiden, hadde visst gått 170 000 når han kjøpte den. er ikke gjort noe med den utenom at turbotrykket et stilt opp till 0,8 - 1,0 bar for et halvt år siden.

#255880  av J. Paulsen

hvor mye vil han ha for den? er service historie i orden? slitedeler byttet? rust?

få en NAF test på den, de sjekker vel det meste selv om de helt sikkert ikke anbefaler kjøp, markedsverdi samsvarer ikke med verdi på disse bilene, den prisen jeg fikk av dem var noe snodig.

#255882  av --lasse--

slite deler er byttet etter hver som de må byttes og det er netopp siftet reg reim, vannpumpe. den er lagt ut for 100 000

#255883  av J. Paulsen

link?

er vel ca 100k prisen ligger på men jeg hadde ikke gitt så mye for den, kan nesten garantere at du får en bil som har gått halvparten for samme prisen, personlig hadde jeg også betalt mer med tankte på å få igjen litt på den en gang, mener den har gått veldig langt.

men dette er bare min mening, vanskelig å si hva slags stand den er i

#255931  av wickeddark

Det viktigste er nok å prøvekjøre ett par. Det hadde jo vært greit å ha ett referansepunkt fra en som du vet er i orden da. Er ikke noen du kjenner som har bil med rundt 200 hester? Evt en sånn bil som du skal kjøpe?

#255985  av supratt

å forlange over 100000,- for en bil med en slik km. stand er på BÆRTUR...De er dessuten kunstig høyt priset i utgangspunktet de bilene der...Min mening, no offence to anyone :wink:

#256012  av kennethx

supratt skrev:å forlange over 100000,- for en bil med en slik km. stand er på BÆRTUR...De er dessuten kunstig høyt priset i utgangspunktet de bilene der...Min mening, no offence to anyone :wink:
Det er ikke på bærtur om det er understell for 20k, motor for 100k (450+hk), lakk og styling for 40-50k. Hvis noen selger en slik bil til under 100k, så let me know, for da kjøper jeg den ;)

#256041  av J. Paulsen

den er tatt inn fra sveits for 6 år siden, han som har den nå har hatt den hele tiden, hadde visst gått 170 000 når han kjøpte den. er ikke gjort noe med den utenom at turbotrykket et stilt opp till 0,8 - 1,0 bar for et halvt år siden.
turbotrykke har blitt satt opp litt... bortsett fra det er den original, da er det faenmeg my for en bil som har gått så langt, men som nevnt tidligere så ligger de fleste rundt den prisen (da er det jo ofte mulig å få ned prisen 20-30k uten no problem)... men siden det ligger biler for samme pris/20-30k mer på autodb som har gått halvparten så hadde jeg nok satsa på det, han må jo se/prøvekjøre litt diverse først.

Ellers veit jeg at det ligger en rå en til salgs på forumet her for rundt samme prisen.