TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhale motor eller kjøpe ny.. ???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #255834  av SuperZite

Har en Celica GT4 90model ,st185 er det vel, med deff motor sylinder nr 3 har gått for magert så den har fått hard medfart pluss mye slakk i lager til turbo.

Men så er valgets kvaler overhale den jeg har ,eller bare skaffe en ny og sette rett inn.
Kan få en av Egon gen2 som har stått i en mr2 gått 144" til 8500.-

Eller er det noen ander her som har en 3stge.

Hvor for hk er det i de forskjellige motorene den jeg har er det 204hk i men ser at det finnes 225 og 245 hvem er hva osv..

#255848  av Tiendreal

hvor langt har den du har i bilen nå gått? og ta en full overhaling av motoren som sitter i bilen nå kommer til og koste mer en og kjøpe den nye til 8.5 lapper.
evt kan du vel høre på toyota om hva de skal ha for deler, og gjøre det selv.

#255850  av Mr2Even

#255860  av SuperZite

Den har gått 166" den som jeg har. og ser ut som den har blitt overhalt før for det er brukt stål pakninger over alt.

#255979  av SuperZite

Tenkte jeg skulle sette meg ned å regne ut hva det vil komme på i deler å overhale, men hvor kan jeg få tak i deler for å utføre overhaling.

Ja greit finnes vel hos toyota men når man først skal gjøre jobben kan man jo finne noe som holder for litt mer.

Noen som vet om det finnes noe rebulid kit eller må man må finne stempel her ringer der og råder osv. noen ingen som vet om det er noen som selger performance parts for hele motoren.