TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvordan rewire bensinpumpa pÃ¥ st185 til Ã¥ gÃ¥ 12v konstant?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #255855  av wickeddark
 
Noen som kan gi en beskrivelse til en som er litt "electronically challenged"?
Om hvordan jeg skal modifisere releet?

Sliter med at motoren magrer ut i områder den ellers er rik i til tider... Skjønner ikke no. Når skal den pumpa switche over forresten? Går det på turtall eller turbotrykk?

 #255861  av kennethx
 
Reléet ligger i en liten sikringsboks på venstre side fremme i motorrommet når du står forran motoren. (normalt sett høyre side av bilen i kjøreretning)

Det er gult, ta det ut og lask de to rette pinnene, husker ikke hvilke i hodet. Kan sjekke når jeg kommer hjem hvis ikke noen andre har skrevet det innen da...

 #255863  av SuperZite
 
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... I/FI46.htm

Ta en titt her så ser du sjemaet.. Lask over fule pump relay fra pinne 3 til 2 da vil den gå hele tiden for fult hele tiden.

Skal du bare teste ta ut rele og lask over +B og FB i service kontakt da skal også pumpa gå hele tiden.

 #255897  av wickeddark
 
Takker og bukker.

Med å laske så mener dere koble sammen?

 #255900  av SuperZite
 
Jepp.. Koble samme..

 #255965  av Peak
 
Hvorfor blir dette gjort?

 #255976  av wickeddark
 
Hehe, skjønte ikke no jeg. Skal de rewires inne i releet? Eller skal jeg ta bort releet og koble direkte nedi stikket, eller skal jeg på ett eller annet vis koble sammen to av pinnene i releet? Såvidt jeg såg, så stod alle pinnene samme vei, så er de de to med hull i, eller de uten som skal kobles sammen?

 #256011  av kennethx
 
ta vekk relet, gjemm det på en lur plass, og koble sammen pinne 2 og 3 i sokkelen med en ledingsbit, også kallt en lask, ergo utrykket laske ;)

 #256017  av Peak
 
Peak skrev:Hvorfor blir dette gjort?
:roll: Er det noe formål med å gjøre dette eller er det bare for å teste?

 #256021  av SuperZite
 
Peak skrev:
Peak skrev:Hvorfor blir dette gjort?
:roll: Er det noe formål med å gjøre dette eller er det bare for å teste?
Gjøres for at bensin pumpa skal gå for fult hele tiden, koble seg uten for motstand som gjør at pumpa ikke går for fult, se link lengre oppe med skjema.
wickeddark skrev: Hehe, skjønte ikke no jeg. Skal de rewires inne i releet? Eller skal jeg ta bort releet og koble direkte nedi stikket, eller skal jeg på ett eller annet vis koble sammen to av pinnene i releet? Såvidt jeg såg, så stod alle pinnene samme vei, så er de de to med hull i, eller de uten som skal kobles sammen?
Funnet ut av det?

 #256038  av Peak
 
SuperZite skrev:
Peak skrev:
Peak skrev:Hvorfor blir dette gjort?
:roll: Er det noe formål med å gjøre dette eller er det bare for å teste?
Gjøres for at bensin pumpa skal gå for fult hele tiden, koble seg uten for motstand som gjør at pumpa ikke går for fult, se link lengre oppe med skjema.
Er det noe effekt å hente ved det? eller for å få jevnere trykk..? Skjønner ikke helt hvorfor dette blir gjort.

NÃ¥r kommer pumpa inn for fult ved original CS?

 #256046  av wickeddark
 
Da skjønner jeg! Takker alle sammen

 #256049  av CelicaTurbo
 
Det blir vel her gjort som en del av feilsøk, men ellers har det ingen hensikt og gir ingen fordeler med standard fuelrail ihvertfall, snarere ulemper som trykkforskjeller mellom injektorene ved lavt/medium bensintrykk.

 #256062  av wickeddark
 
Ja dette er feilsøk. Jeg driver å mapper inn en piggyback ecu, å den gir magrere blanding blanding når pumpa er i 6v, kontra nå i 12v på samme område. Så jeg tror jeg lar den stå i 12v fremover, virka sterkere på lavt turtall også ser det ut til.