TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt værstingsupra! Update 16/04

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#228601  av <Supramannen>

da fikk vi gjort litt i kveld å! ;)
Bilde
Bilde

#233328  av <Supramannen>

jeg har vært litt lat i det siste, så det har vært lite synlig fremgang. men nå er påska ferdig og alkoholkvoten er fylt for en stund nå er det dags å henge i for å få ting gjort!
dagens fremgang:
Bilde

sveist inn sidene på plenumet, jeg sveiser med MIGså sveisene blir ikke så pene, men forhåpentligvis tette. så da er det bare å slipe bort sømene!
Bilde

noe tilnærmet det det ferdige resultat vil bli.
Bilde

innsiden.

bildene er dårlige grunnet sveisestøv på linsa ;)

#234317  av <Supramannen>

Dags for litt updates igjenn!
Bilde
Bilde
fått montert litt motor.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sveist litt innsug.
Bilde
bestilt litt deler (2x044 pumper, fødepumpe til swirlpot fuelfilter og AN koblinger)

#234318  av <Supramannen>

Har også fått lagd litt deler! bensinpumpebraketter og fuelfilterbraketter:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
fuelfilterbraketten må freses litt!
Bilde
HAr også fått lakkert frontbøyla mi.
Bilde
Bilde

#234319  av <Supramannen>

skal skjære ut senteret i reservehjulsbrønnen å legge i aluplate, for så å sveise fast brakettene, polere og blåanodisere toppene på brakettene. samt montere en swirlpot. blir ganske blngbling håper jeg:)

#244515  av <Supramannen>

Da er det på tide med ny update:
Bilde
Bilde
Batteri flyttet.
Bilde
Bilde
Nytt dynamofeste.
Bilde
Bilde
motor huket og klar til isetting.
Bilde
Motor og kasse påvei inn.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Innsug sveiset.
Bilde
Wastegate flyttet.
Bilde
Bilde
Bilde
Nysveiset downpipe.

#244522  av tojo

Dette ser meget bra ut, nå venter vi spent på effekten :P

#244524  av <Supramannen>

dere er ikke alene om det;) mulig det blir bremst på 102 oct å:D regner med rimelig høye tall!

#256024  av <Supramannen>

Bilde
Bilde
fuelrail ombygd.
Bilde
Bilde
Bilde
eksos snart ferdig.
Bilde
Bilde
varmeskjold.

#256027  av <Supramannen>

Bilde
Bilde
panserlås.
Bilde
Bilde
Bilde
bateri og sikring ferdig.
Bilde
Bilde
Bilde
bensinsystem snart ferdig.
Bilde
slik ser trunken ut.
Det var det jeg hadde av updates for denne gangen;)

#256226  av Andreazz

Dette ser jo bra ut! Likte bensin systemet..

#256279  av erling

Ser snop ut dette ja :D Kjekt å dille å lage ting slik selv, istedet for å kjøpe ferdig :)

#257057  av <Supramannen>

Bilde
Bilde
Bilde
innsats med sug til feedpumpa og retur fra swirlpot der orginalpumpa var.

#257679  av DB

Hei Tor.
Du skulle hatt bensin inn, og retur fra motor på samme side på swirlpoten din, Det er nesten hele vitsen med en swirlpot at bensinen "snurrer" inne i tanken. Det skal hele tiden være bensin i "veggen" så pumpene får tak i bensinen, selv om det er lite på tanken. Ser ut på bilde som du har peket de mot hverandre, da vil bensinen møtes der og "falle" rett ned, da blir det ingen swirl. Du har gjort helt rett med og sette inn bensin oppe, og ta ut til pumpene der den blir presset ut mot pumpene når bensinen snurrer. Men du bør flytte retur fra motor, vist du vil at tanken skal fungere etter planen.

#257926  av <Supramannen>

Tror du det du ja Daniel? ;) Ja det er å en måte å gjøre det på, men ble anbefalt av kollevold å bygge den med retur fra motor i sentrum av toppen av tanken, bensinen vil som du sier renne rett ned men uansett begynne å rotere langs veggene. Ser de fleste swirlpotene man får kjøpt ferdig er bygd slik. men uansett blir jo "swirlen" generert av bensintilførselen fra feedpumpa. så om kanskje man får litt bedre flow med å ha returen fra fuelrailen på samme side og samme vinkel som inn til tanken, tror jeg dette har veldig liten forskjell.
det er forresten retur til bensintanken som peker mot innløpet til swirlpoten, altså utløpet fra swirlpoten til hovedtanken.
så jeg satser på at swirlpoten min vil fungere fint.