TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjærne vindussoting

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #256346  av James

Bakruten på Celicaen er veldig dårlig sotet så skal til å fjærne det.
Har forsøkt å finne et hjørne å dra hele av, men gjekk jo ikke.
Har også prøvd varmepistol ,men får då bare av små flak på maks 3x3cm

Noen tips på hva metode som er best? :)

#256348  av Andreazz

Ikke et tips for å få av filmen, men ver forsiktig med varmetrådene hvis du tenker å bruke en skrape eller noe!

#256352  av Master

Filmen skal gå av ved å bruke ei glasskrape og få tak i et hjørne og rive. Er det nå crappy biltemafilm kan det kanskje bli værre. Etterpå fjerner du limet med sitrus rens (scotch weld?) og glasskrapa.

#256354  av James

Master skrev:Filmen skal gå av ved å bruke ei glasskrape og få tak i et hjørne og rive. Er det nå crappy biltemafilm kan det kanskje bli værre. Etterpå fjerner du limet med sitrus rens (scotch weld?) og glasskrapa.
Gjekk ikke i mitt tilfelle. Er ikke jeg som har satt på filmen. Er redd for at det er noe billiggreier som er satt på. Er helt j.... å få av. Får som sagt bare av små flak uansett hvor forsiktig man er. Og nå har jeg jeg kommet til hvor varmetrådane er så gjør ikke saken akuratt lettere.... :?

#256409  av |plumbo

enkelt tips da :
få løs et lite flak finn fram citrus rensen og spray på . dra litt i filem etter 2-5 sekunder og spray på mer . det vil garantert dele seg avog til men bare og løsne kanten på nytt itgjen og fortsette samme prosessen ..

#256454  av toyota_mr2

vis du river av soten på bakruta å de er varmetråer så virker dem ikke lenger du river dem av men rensesprai kan gå

#256476  av James

Takker for tips. :) Hvor får man tak i Cirus rens då? Får kjøpt det på bensinstasjoner?

#256477  av |plumbo

Bilxtra har mener jeg og huske + så og si alle lakkforhasndlere og sånne ting bare og spørre etter et produkt som løser opp lim til tape . er du heldig har de det også på bensin starsjoner. det er jeg ikke sikker på ...

#256485  av Mr2Even

Biltema har også, og den er billig og bra :wink: