TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• IS200 - fukt i bagasjerom

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #256483  av pekle

Etter å ha kjørt i gårsdagens heftige regnvær var eg i bagasjerommet og oppdaga vatn/fukt i rommet heilt nederst til høgre (rett bak høgre bakhjul). Etter ei natt i garasjen hadde det tørka opp.

Fleire som har opplevd dette? Er litt bekymra for at dette vil føre til rust på null komma svisj i saltsørpa til vinteren.

Tilleggsopplysning: tidlegare i sommar skrapa eg borti ei betongsøyle med høgre bakskjerm som førde til omlakkering av skjermen samt støtfanger - forøvrig utført av Lexus/Toyota Oslo.

Kan det ha oppstått ein lekkasje under de-/montering baki der?

#256487  av galx

Kan pakningen rundt bagasjelokkåpningen være dårlig eller slitt ??
Kan pakningen rundt selve tanklokket være dårlig ?
Sjekk dette om du har :wink:

#256491  av pekle

Det var ingen tegn til fukt lenger opp i rommet (på trekk eller matter), kun heilt nederst. Det kjem ein skrue med ein pakning på toppen opp fra under bilen nede der. Kanskje den er gåen. Tanklokket er forresten på venstre side.

Takk for tips.

#256504  av galx

Høretse mystisk ut ja..
Håper du finner ut av det. Du får legge deg nedi med lommelykt mens noen spyler med hageslange/høytrykk fra usiden av.
Lykke til.

#256512  av Thomas S

Har samme problemet på Galanten min :?
 #256596  av Amund

pekle skrev:Etter å ha kjørt i gårsdagens heftige regnvær var eg i bagasjerommet og oppdaga vatn/fukt i rommet heilt nederst til høgre (rett bak høgre bakhjul). Etter ei natt i garasjen hadde det tørka opp.

Fleire som har opplevd dette? Er litt bekymra for at dette vil føre til rust på null komma svisj i saltsørpa til vinteren.

Tilleggsopplysning: tidlegare i sommar skrapa eg borti ei betongsøyle med høgre bakskjerm som førde til omlakkering av skjermen samt støtfanger - forøvrig utført av Lexus/Toyota Oslo.

Kan det ha oppstått ein lekkasje under de-/montering baki der?
Har oppdaga dette på min også. har ikkje forska på å finne ut ka løsninga kan vere. men antar at den lufte greia som står i innserskjermen ut mot støtfangeren kan vere feilen...
 #258667  av Alexus

Hei. Jeg hadde dette problemet med min også. Hehe. Vet ikke om det har sitti noen tetting der før, men jeg fant noen hull av noen slag jeg bare tettet igjen med litt silikon. Dette måtte jeg¨på begge sider.

mvh
Alexus

#258736  av pekle

Hadde den inne på Storo forrige veke. Resepsjonista visste ikkje kva som var fiksa og den har ikkje vore ute i regn enda, så får sjå...