TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor i 91 modell MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #256650  av -magnus-

Hei, er helt ny på forumet, og har nettopp kjøpt meg en 91 modell Toyota MR2.

Lurer på hvilke motorer det finnes til MR2? Turbo, uten turbo, GTi osv.

Noen som orker å fortelle litt? :)
 #256656  av FireWalk

-magnus- skrev:Hei, er helt ny på forumet, og har nettopp kjøpt meg en 91 modell Toyota MR2.

Lurer på hvilke motorer det finnes til MR2? Turbo, uten turbo, GTi osv.

Noen som orker å fortelle litt? :)
Hei! og velkommen til forumet. Det står veldig mye om dette på forumet, så om du benytter deg av søk knappen så finner du nok den informasjonen du leter etter. Det finnes flere forskjellige versjoner av både 3S-GT motoren (sugemotoren) og 3S-GTE motoren (Turbo motoren).

#256659  av Larsen

Retter firewalk litt. 91 modelle ble levert med 3sgte turbomotor og 3sge sugemotor, samt en 5sfe som ble levert i statene.

#256831  av -magnus-

Ok, da vet jeg det også. :P

Men hvor kommer GTi inn i bildet?

#256839  av oleb

GTi har 3s-ge, sugemotoren. Den heter 3s-ge, ikke 3s-gt som firewalk skriver (sikkert en skriveleif).

#256860  av Doffen696

En vanlig missforståelse er at GTi betyr tubomotor. Det er ikke tilfelle med MR2 mk2.

#256862  av oleb

Doffen696 skrev:En vanlig missforståelse er at GTi betyr tubomotor.
Gjør det det? :?

#256942  av -magnus-

Flott, da ble jeg litt klokere. :P

Jeg har altså en MR2 2.0 GTi jeg da. Hehe

#256975  av Doffen696

oleb skrev:
Min erfaring er at mange tenker GTi = gasoline turbo injection, spør ikke meg, men jeg får mange spørsmål når det gjelder bilen min fra personer som ikke har erfaring med MR2

#256989  av Larsen

Doffen696 skrev:
oleb skrev:
Min erfaring er at mange tenker GTi = gasoline turbo injection, spør ikke meg, men jeg får mange spørsmål når det gjelder bilen min fra personer som ikke har erfaring med MR2
Slik jeg har forstått det så tror alle det sitter 150 hk na motor i alle mr2. Noe jeg nyter godt av :twisted:

#257034  av sindrejl

Grand Touring Injection ? :)

#257079  av CelicaTurbo

sindrejl skrev:Grand Touring Injection ? :)
Er det jeg også tror ihvertfall, og ser ut til at wikipedia er enig: http://en.wikipedia.org/wiki/Gti :D

Tradisjonelt når man tenker GTi så tenker man ofte på den gamle Golf GTi'en som mer eller mindre åpnet verdensmarkedet for slike biler (selv om det fantes lignende modellkonsepter tidligere). Men kanskje det er den nyere modellen Golf GTi med 1.8t motoren som får yngre folk til å tro at GTi=turbo? :lol:

#257087  av oleb

sindrejl skrev:Grand Touring Injection ? :)
Har også vært av den oppfatning at GT betyr Grand Touring. :)