TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 GTI Prosjekt. Oppdatert 13.08.07

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#256803  av Mr2Even

Doffen696 skrev:Fin bil.. Blanke markeringslys framme nå så ser den plutselig 5 år nyere ut :) Det gjor min: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 0&start=15
Jeg er nok enig med deg i det doffen, bedre helhet og friskt med blanke :wink:

#256806  av FelipeMr2

GhostRider88 skrev:ble utrolig fett. Likte den fargekombinasjonen og den rødfargen var bare nydelig. Med en gang jeg så stylingen på bilen så ble jeg litt i tvil på om jeg likte kittet, men ferdig lakkert så ble det rett og slett nice ;)

Tvilte også på dette med mr2 mk2 uten spoiler, og må si jeg gjør det litt enda. Mener selv at mr2 passer best med spoiler, men dette ble slettes ikke værst. Alt annet en stygt. 8)
Tusen takk :D litt viktig at den er "godkjent" av andre som kjører mr2.
var veldig usikker selv på den fronten, men den har vokst på meg, liker den mer og mer for hverdag:P
*savner spoilern min noen dager:S.. hehe..
men takk igjen..

#256810  av FelipeMr2

Mr2Even skrev:
Doffen696 skrev:Fin bil.. Blanke markeringslys framme nå så ser den plutselig 5 år nyere ut :) Det gjor min: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 0&start=15
Jeg er nok enig med deg i det doffen, bedre helhet og friskt med blanke :wink:
Blir nok klare blinklys etter hvert, først skal jeg ha det KYB sette ;)

Er ikke den første bilen jeg har lakkert der så(har lakkert alle bilene mine der:)), viste jo hvordan det var, støv må man være VELDIG nøye med, blåse og støv suge alt, vanne gulvet litt.

Burde vell ha noe mer avtrekk der inne, har bare modda noen extra vifter. tror jeg brukte 3-4 filtere til maska. som du ser på det ene bilde så ser det mørkt ut, men har sterke lys oven fra og arbeids lys nede.

Bare legger til detta bilde av da jeg lakkerte/styla MX5 min der oxo;)
Vedlegg
n526170257_232804_8462.jpg
n526170257_232804_8462.jpg (44.74 kiB) Vist 2138 ganger
n526170257_232802_9526.jpg
n526170257_232802_9526.jpg (43.48 kiB) Vist 1545 ganger

#256820  av Mr2Even

Fet mx5 :shock: Jeg har jobbet litt med lakking, så vet at støv er uting ja :wink: Utrolig kult å få til noe slikt hjemme i garasjen da 8) Det som koster der er vel bare lakken, arbeidet gjør du jo selv. Hvor mye koster lakk til en hel bil?

#256835  av FelipeMr2

Mr2Even skrev:Fet mx5 :shock: Jeg har jobbet litt med lakking, så vet at støv er uting ja :wink: Utrolig kult å få til noe slikt hjemme i garasjen da 8) Det som koster der er vel bare lakken, arbeidet gjør du jo selv. Hvor mye koster lakk til en hel bil?
Kommer jo veldig ann på åssen lakk man skal ha:)
Lakkerte en gammel 929 jeg hadde, kjøpte lakken for 1000kr for hele bilen.. helt vanlig svart, ble bra.

Men Lakken til MX5 (Imola Orange(NSX og S2000 farge))og MR2'en (Rosso Zip) er en slags Candy farge. Først lakkere bilen i en metalic base farge, så en gjennomsikte metalic farge og så klarlakk.
Dette kom på 4400kr(tror jeg kjøpte 1L Rød og 0.50L svart), alt du trenger pluss litt utstyr og svart metalic til take. Kjøpte det på MoBiRek I Lillestrøm.

PS MR2Even: Sendt deg PM!! *spent*

#256847  av olemm

Looking good bro :)

Begynner og bli form på den nå, får se om småripsa på skedsmo biter på da.. hehe.

Men synes det er kult uten vinge, vurderte dette litt selv når jeg ordnet min, men syne det blei seende litt unaturlig ut,men den knekken man får på bakluka, men hadde man tatt seg tid til å jevnet ut den, så hadde jeg nok gjort det selv.
men en helvetes jobb da!!

Hvis du får inn en skikkelig kvass motor nå så blir dette sinnsykt bra :)
Stå på, så snakkes vi snart, peace 8)

#256849  av FelipeMr2

olemm skrev:Looking good bro :)

Begynner og bli form på den nå, får se om småripsa på skedsmo biter på da.. hehe.

Men synes det er kult uten vinge, vurderte dette litt selv når jeg ordnet min, men syne det blei seende litt unaturlig ut,men den knekken man får på bakluka, men hadde man tatt seg tid til å jevnet ut den, så hadde jeg nok gjort det selv.
men en helvetes jobb da!!

Hvis du får inn en skikkelig kvass motor nå så blir dette sinnsykt bra :)
Stå på, så snakkes vi snart, peace 8)
er litt enig der (spoilern) men orka ikke å begynne med det.

du skal få mer enn gjerne hjelpe til å bytte motor, må bare finne en BEAMS VVTi motor som ikke gjør at jeg må leve på vann og brød resten av studie tiden:P

PS: små rips?? vi er ganske like der.. liker de litt eldre jente;)

Vi ses snart;)

#256855  av Doffen696

FelipeMr2 skrev: PS: små rips?? vi er ganske like der.. liker de litt eldre jente;)

Vi ses snart;)
Mmmm.. erfaring good :P

#256896  av Mr2Even

FelipeMr2 skrev:
Mr2Even skrev:Fet mx5 :shock: Jeg har jobbet litt med lakking, så vet at støv er uting ja :wink: Utrolig kult å få til noe slikt hjemme i garasjen da 8) Det som koster der er vel bare lakken, arbeidet gjør du jo selv. Hvor mye koster lakk til en hel bil?
Kommer jo veldig ann på åssen lakk man skal ha:)
Lakkerte en gammel 929 jeg hadde, kjøpte lakken for 1000kr for hele bilen.. helt vanlig svart, ble bra.

Men Lakken til MX5 (Imola Orange(NSX og S2000 farge))og MR2'en (Rosso Zip) er en slags Candy farge. Først lakkere bilen i en metalic base farge, så en gjennomsikte metalic farge og så klarlakk.
Dette kom på 4400kr(tror jeg kjøpte 1L Rød og 0.50L svart), alt du trenger pluss litt utstyr og svart metalic til take. Kjøpte det på MoBiRek I Lillestrøm.

PS MR2Even: Sendt deg PM!! *spent*
Candy farge er kult, men 4400kr for 1,5 liter maling var dyrt :shock: Jeg har ikke fått noen PM ?

#256897  av FelipeMr2

Mr2Even skrev:Candy farge er kult, men 4400kr for 1,5 liter maling var dyrt :shock: Jeg har ikke fått noen PM ?
Hmm... skrev litt feil der blir jo ikke bare 1.5L... blir 2.5L pga base og top
coat..
Detta fikk jeg med:
- 1L Base metalic lakk + Reduser
- 1L Top coat metalic lakk (gjennomsiktig) + Reduser
- 0.5L Svart Met + Reduser
- 2L Klarlakk + Herder + Thinner
- 5L Thinner (rense osv)
- 2stk taklekluter
- 5 stk lakksil
- 2 stk målelinjaler
tror det var det....

*Ny PM sendt*

#256924  av GhostRider88

du ser ut som en god lakkerer 8) Skulle ønske jeg hadde slike skills, men den gang ei... Så den mx5'en til salg og sikklet over den i lang tid. Hadde faktisk den som bakgrunnsbilde på pc'en en stund. Var absolutt den fineste mx5'en som var til salgs da den lå ute.

Liker farge kombinasjonene som du lakkerer bilene dine i ;)

Edit: var jeg deg så ville jeg behold org blinklys, men det er igjen en smaksak ;) Syns at detaljene blir penere med orange jeg da.

#257102  av FelipeMr2

GhostRider88 skrev:du ser ut som en god lakkerer 8) Skulle ønske jeg hadde slike skills, men den gang ei... Så den mx5'en til salg og sikklet over den i lang tid. Hadde faktisk den som bakgrunnsbilde på pc'en en stund. Var absolutt den fineste mx5'en som var til salgs da den lå ute.

Edit: var jeg deg så ville jeg behold org blinklys, men det er igjen en smaksak ;) Syns at detaljene blir penere med orange jeg da.
takk, fint med litt ros, får mer motivasjon for å jobbe mer med mr2.
Jeg er nok ikke så flink til å lakkere, har en lang vei igjen til å bli en bra lakkerer. det ser kanskje bra ut på bilde, men har noen skavanker når man kommer nærmere.

Savner den Mx5'en noen ganger, var litt lite hester i den derfor jeg solgte den. Kult å høre at den hadde "fans" :P Brukte MANGE timer på den, de side skjørtene var egentlig til en CRX del sol, og hvis du ser på de så er det ingen skjøt på de, de går ett med bilen.

Men nå er det MR2 for alle penga.. hehe...
Driver å vurderer mer hester.. men vet ikke helt hvilken vei jeg vil gå og hvor mye penger jeg vil bruke.

PS: bra at ikke alle har lik smak hadde blitt kjipt om alle hadde samme mr2.. hehe :P

#257138  av GhostRider88

FelipeMr2 skrev:
GhostRider88 skrev:du ser ut som en god lakkerer 8) Skulle ønske jeg hadde slike skills, men den gang ei... Så den mx5'en til salg og sikklet over den i lang tid. Hadde faktisk den som bakgrunnsbilde på pc'en en stund. Var absolutt den fineste mx5'en som var til salgs da den lå ute.

takk, fint med litt ros, får mer motivasjon for å jobbe mer med mr2.
Jeg er nok ikke så flink til å lakkere, har en lang vei igjen til å bli en bra lakkerer. det ser kanskje bra ut på bilde, men har noen skavanker når man kommer nærmere.

Savner den Mx5'en noen ganger, var litt lite hester i den derfor jeg solgte den. Kult å høre at den hadde "fans" :P Brukte MANGE timer på den, de side skjørtene var egentlig til en CRX del sol, og hvis du ser på de så er det ingen skjøt på de, de går ett med bilen.

Men nå er det MR2 for alle penga.. hehe...
Driver å vurderer mer hester.. men vet ikke helt hvilken vei jeg vil gå og hvor mye penger jeg vil bruke.

PS: bra at ikke alle har lik smak hadde blitt kjipt om alle hadde samme mr2.. hehe :P
Om ikke resultatet blir helt 100% når du kommer nærme så skal man være rimelig prikete ser det ut som ;) På bildene ser den iallefall strøken ut, og det skal litt til å få samme resultat som profflakkerere som bruker lakkboks. Hadde vært sykt fornøyd om jeg hadde fått samme resultat som deg hvis jeg hadde lakkert min mr2.

Ang dette med hk økelse så er det en problemstilling som fort fører til mye penger ut og en del problemer om man ikke holder tungen rett i munnen og skal gjøre det meste selv. Koster fort en del ekstra om du skal ha noen andre å gjøre det for det.

Jeg for min del hadde (har) nøyet med med tanken på nytt eksos anlegg (mongoose, TRD) Blir ikke store effektøkningen, men blir gvassere lyd og det ser bra ut ;) Er nok penger bare det mener jeg da :P

Men kommer jo helt an på hvordan økonomien til vedkommende er. Jeg er student uten fast arbeid, så jeg har ikke råd til de stor utskjeielsene... dessverre :(

#257163  av Mr2Even

Grunnarbeidet var nok en like stor jobb som lakkeringen (visst ikke mer). Grunnarbeidet er jo utrolig viktig for å få det støkent. Hva pusset du ned bilen med før lakkering?

#257231  av FelipeMr2

Mr2Even skrev:Grunnarbeidet var nok en like stor jobb som lakkeringen (visst ikke mer). Grunnarbeidet er jo utrolig viktig for å få det støkent. Hva pusset du ned bilen med før lakkering?
Grunnarbeidet er det som tar mest tid (særlig når bodykite var fra erebuni) og krever at man er sinnsykt nøye, lakkering er gjort på noen timer, men å pusse ned, sparkle, pusse ned, sparkle, pusse ned osv osv.... d krever tålmodighet og at man er nøye.
hehe... men det er lakkeringa som er morro (synes jeg)

brukte ett veldig spesiellt sandpapir (første gangen jg har prøvd det, men veldig fornøyd)
d var i grovhet 30 micro... aner ikke helt åssen d er i skalan, men var veldig bra og ble ikke igjen noen riper. ellers er det vell 1500 våtpapir man bruker for å matte ned:)

Bilde av sideskjørta, de var ca 2cm for korte. så jeg måtte forlenge de: S
Vedlegg
Mr2 opp.byg. 018.jpg
Mr2 opp.byg. 018.jpg (1.05 MiB) Vist 1520 ganger