TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#243259  av inzane2012

Mr2Even skrev:
inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev: Åja, ja jeg forstod det, men jeg var ikke sikker :lol: man kan ikke samle delene man trenger hos div bilrekvisitaer osv da ? rør får man jo bøyd og sveist får man gjort hos mange reprasjonsverksteder til en billig penge
eller bare kjøpe det anlegget der ferdig tilpasset gti;) hehe
Ã…ja!! er det lov ? :lol:
tja, vist du er snill gutt så kanskje du får lov:P

men tror det hadde sett ganske fett ut med to turbo-loffer, modena bakfangeren og 2000gt vingen;) kanskje jeg skal gå får den løsningen, trd vinga er jo allerede bestillt så:P

#243478  av Mr2Even

inzane2012 skrev: tja, vist du er snill gutt så kanskje du får lov:P

men tror det hadde sett ganske fett ut med to turbo-loffer, modena bakfangeren og 2000gt vingen;) kanskje jeg skal gå får den løsningen, trd vinga er jo allerede bestillt så:P
:lol: hehe to turboloffer hadde vært kult men hva med motoren? hadde den hatt den motstanden den skulle ha da? det oppveies av bakpotta som blir borte kanskje?

#243521  av mr2cato

Mr2Even skrev: :lol: hehe to turboloffer hadde vært kult men hva med motoren? hadde den hatt den motstanden den skulle ha da? det oppveies av bakpotta som blir borte kanskje?
Det er noe du må bry deg om på totaktere ;)

På mr2 er jo lyden halve opplevelsen og vel så det :P

#243547  av inzane2012

Mr2Even skrev:

:lol: hehe to turboloffer hadde vært kult men hva med motoren? hadde den hatt den motstanden den skulle ha da? det oppveies av bakpotta som blir borte kanskje?
vil tro at du ikke mister så mye av motstanden siden du fjerner den store potta bak, og du øker jo ikke diameteren på resten av eksosen, så tror nok det skulle gått bra ja;)

#243622  av Mr2Even

inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev:

vil tro at du ikke mister så mye av motstanden siden du fjerner den store potta bak, og du øker jo ikke diameteren på resten av eksosen, så tror nok det skulle gått bra ja;)
Hmm.. 8) Da blir det kanskje turboloffer

#243682  av inzane2012

Mr2Even skrev:Hmm.. 8) Da blir det kanskje turboloffer
great minds think alike:P

#243684  av Mr2Even

inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev:Hmm.. 8) Da blir det kanskje turboloffer
great minds think alike:P
Yes, vi liker det stort, dvs store høl :lol: :roll:

#244722  av Mr2Even

Igår lakka og bytta jeg kalipper høyre foran og olje på girkassa. Brukte elpompe fra biltema til å pompoe det inn. Gikk over all forventning :wink:
Vedlegg
Bytte av girolje. Redline og Mega.JPG
Bytte av girolje. Redline og Mega.JPG (224.69 kiB) Vist 577 ganger
Kalipper på plass HF.JPG
Kalipper på plass HF.JPG (179.91 kiB) Vist 573 ganger

#245010  av Mr2Even

Har satt på blinkers :wink:
Vedlegg
Blinkers.JPG
Blinkers.JPG (20.9 kiB) Vist 1024 ganger

#245011  av Mr2Even

Apropo den Redline olja; jeg synes etter bytte at den lager litt mer ulyd, noen andre med samme erfaring ? Giringen går kanskje litt bedre men ikke akkurat den store forskjellen.. Ulyden jeg hadde ble værre :?
Sist redigert av Mr2Even den 09 jun 2007 18:46, redigert 1 gang totalt.

#246297  av Mr2Even

Jeg skal kanskje overhalde den gamle girkassa mi, hva er det da lurt å bytte/ se over ? Jeg har en liten irriterende klirrelyd og den er litt trang i 1gir og revers , kassa er en 90modell.

#257526  av Mr2Even

Senka bilen idag, med progressive fjærer og gule Koni i.. Styreresponsen ble mye bedre, bilen virker faktisk akkurat passe nå :) krenget mye mindre samtidig som det er komfor når jeg kjørte sakte. Mer sporty følelse over det hele :D To tommler opp :P

Bilder tatt på prøveturen. Ikke så lett å se noe her, men skal legge ut bedre bilder en annen dag..
Vedlegg
Etter montering av progressive fjærer og Koni. bensinstasjon Forfra.JPG
Etter montering av progressive fjærer og Koni. bensinstasjon Forfra.JPG (148.59 kiB) Vist 576 ganger
Etter montering av progressive fjærer og Koni. Bensinstasjon bakfra.JPG
Etter montering av progressive fjærer og Koni. Bensinstasjon bakfra.JPG (135.98 kiB) Vist 571 ganger

#257569  av inzane2012

se der ja, eneste du mangler nå er noen fete felger til å fylle ut hjulbuene dine:)

#257573  av Mr2Even

inzane2012 skrev:se der ja, eneste du mangler nå er noen fete felger til å fylle ut hjulbuene dine:)
Jeg har hatt et par "fete" felger, men var ikke fornøyd med dem, så jeg solgte dem igjen. Jeg synes ikke disse orginal felgene er så ille jeg da, kjøpte dem av en som nettopp hadde inportert en mr2 fra tyskland der felgene nesten aldri hadde blitt brukt, så det er nesten ingen merker i de.
Jeg har såklart lyst på finere felger, men da må de ha riktig bredde foran og bak. Jeg er på jakt etter felger, men det er vanskelig å finne noen jeg liker godt og som samtidig ikke er alt for dyre. Lyst på noen felger som er breiere bak enn foran så jeg slipper spacere, men slike felger pleier å være veldig dyre. :?

Det er mulig jeg kjøper noen fine 5 eika brukte 17" med felgkant av en jeg kjenner. Eneste er at jeg da må ha spacere bak for felgene har 205 bredde foran og bak med 205 og 215 bredde på dekka. :? Fete felger kommer nok, jeg kan jo ikke stoppe nå som bilen har blitt oppgradert med så mye annet snaks :wink:

#257606  av inzane2012

ja skjønner, har det samme problemet selv:) skal nå på mitt tredje doble skift(5.overtids skiftetet) denne uka berre for å få nok peng i september til å kjøpe inn en del ekstra snaks, blir ikkje mye tid å sove på nei...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18