Helt siden jeg puttet inn Turbomotoren har jeg slitt med at den går varm.
Det første jeg gjorde var å bytte Radiator og Slurevifte. Og det hjalp betrakelig.
Men problemet var der fremdeles, selv om den tåler litt mer nå. Da jeg var og kjørte på flyplassen Sveige ble den varm etter å ha aksellerert til 200 km. Det største problemet er at etter å ha akselerert raskt roer en ned. Da går også motor på lavere turtall dermed Slureviften saktere rundt. Idiotisk system.
Men nå har jeg installert en Stor E-vifte med to hastigheter og en justerbar termostat. I tillegg gjør jeg meg nytte av de to Klimaanleggviftene.
Nå virker det slik at den store går på lav hastighet intill tempraturen stiger til litt over vanlig driftstemperatur. Da slår den store viften inn på full hastighet og de to små inntil tempraturen synker til normal temperatur igjen.
Dette fungere veldig bra og nå har jeg kun behov for kjølerunder innimellom ved banekjøring.
Det hjelper også og ha på varmeaperatet litt og slå av AC (som også produserer mye varme)
Alt i alt er jeg veldig fornøyd med EL-vifter kontra Slurevifte.
El-viftene jobber jo like hardt uansett turtall på motor

EL-vifte fra Volvo (ikke helt sikker på hvilken)

Termostat. Køpt på ebay, kostet ca 500 kr . Stakk en probe inn i mellom ribber i radiator. Funker helt topp.
1986 Toyota Supra Turbo
2008 Toyota Landcruiser 8 seter ( link til prosjekt:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11883&start=0 )=