TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 pÃ¥ kryss og tvers!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #256488  av Stølen

Var nettopp på en lengre bilferie, og testa ut kameraet med bilen som motiv... Her er resultatet!
Vedlegg
En av MANGE kirker...
En av MANGE kirker...
Idyll5.JPG (119.46 kiB) Vist 680 ganger
Samme grensebyen...
Samme grensebyen...
Idyll4.JPG (112.68 kiB) Vist 674 ganger
En grenseby nord i Frankrike. Litt "EVO"- style bilde...
En grenseby nord i Frankrike. Litt "EVO"- style bilde...
Idyll3.JPG (87.71 kiB) Vist 653 ganger
En annen vinåker ved Verzy i samme område...
En annen vinåker ved Verzy i samme område...
Idyll2.JPG (97.65 kiB) Vist 665 ganger
En vinåker utenfor Chalons-en-Champagne i Frankrike...
En vinåker utenfor Chalons-en-Champagne i Frankrike...
Idyll1.JPG (86.78 kiB) Vist 669 ganger

#256494  av Mr2Even

Ja det så idyllisk ut :wink: Fin bil og fine felger må jeg si..

#256735  av Anders gullstein

Det er flere som leser EVO ja. Ble bra dette. Så ut til å være min type ferie ;)

#257459  av WaxFraq

hmm...inspirerende.. =)
må vel ta med meg kameaet til uka jeg å da..skal ikke så langt som dere, men en tur ned til stockholm...

#257631  av lexusmann

Stølen, hvordan er der egentlig å legge av gårde på en såpass lang tur som dette i en Mr2?? Jeg mener plassmessig? Vet det finnes koffertstativ til å ha over motoren, men alikevel...
Er jo ikke rare bagasjeplassen... :lol:

#257635  av Sven

Er ikke noe problem. FÃ¥r plass til ganske mye i en MR2 :D

#257643  av GhostRider88

Sven skrev:Er ikke noe problem. FÃ¥r plass til ganske mye i en MR2 :D
ja er faktisk bedre plass enn de fleste som ikke har mr2 tror. bagasjerommet rommer en ganske så stor bag pluss en del småting. Fåretrekker bagger siden disse er mer elastiske enn en koffert. Inne i bilen så har du dette oppbevaringstårnet "med plass til matpakke og en dorull" (noen som kjenner dette sitatet igjen ;) :P ) Samt at du får sekker og poser bak setene. Det er også plass under panseret over reservehjulet. Bra plass til 2 personer.

#257677  av Stølen

Vel, man må jo tenke på hva man pakker og på at man sikkert handler litt stæsj på turen som man vil ha med hjem igjen..! Men hvis du bare får vaska klær et par ganger i løpet av turen så er det null stress..! Hadde med to medium kofferter, fire-fem sekker i diverse størrelser og fasonger, masse sko og kamerabag... gikk helt strøkent det! Eneste problemet jeg møter på sånn plassmessig er når jeg skal på øving i bandet jeg spiller i og skal ha med flere enn to gitarer.... Da må jeg være kreativ :D

#257685  av GhostRider88

Stølen skrev:Vel, man må jo tenke på hva man pakker og på at man sikkert handler litt stæsj på turen som man vil ha med hjem igjen..! Men hvis du bare får vaska klær et par ganger i løpet av turen så er det null stress..! Hadde med to medium kofferter, fire-fem sekker i diverse størrelser og fasonger, masse sko og kamerabag... gikk helt strøkent det! Eneste problemet jeg møter på sånn plassmessig er når jeg skal på øving i bandet jeg spiller i og skal ha med flere enn to gitarer.... Da må jeg være kreativ :D

hehe ja kan se for meg problemene du står ovenfor når du skal ha med deg flere gitarer. Mr2'en er jo ikke kjent for å være god å plassere lange gjenstander i :P ikke en bil du legger ned setene på for å legge ski baki liksom :P

#257687  av Mr2Even

Jeg har hatt langrennski på tvers inne i mr2'en. Går faktisk fint :wink: Synes det er bra med plass i mr2'en jeg :) Vist man trenger mer, kan man jo lage seg hengerfeste og ha en henger på slep, eh eller kanskje ikke.. :lol:

#257696  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Jeg har hatt langrennski på tvers inne i mr2'en. Går faktisk fint :wink: Synes det er bra med plass i mr2'en jeg :) Vist man trenger mer, kan man jo lage seg hengerfeste og ha en henger på slep, eh eller kanskje ikke.. :lol:
... tukke det nei :P

#257739  av Stølen

Målte faktisk bagasjerommet før jeg kjøpte bilen for å være sikker på at ei gitarkasse får plass :D Det er faktisk ikke noe pes, selv om det står en cd-skifter baki der i tillegg.

#257745  av oleb

Så baggasjerommet er bredt nok til å få plass til en gitarkoffert? Hmm, interessant.. 8)

#257746  av Stølen

Jeg får akkurat plass til to gitarer, en bag og kanskje en basstrommepedal eller to hvis jeg pakker tett. Det holder i bøtter og spann for meg! Så tar vi resten av utstyret i bassistens Merce stv... :D

#257758  av GhostRider88

Stølen skrev:Jeg får akkurat plass til to gitarer, en bag og kanskje en basstrommepedal eller to hvis jeg pakker tett. Det holder i bøtter og spann for meg! Så tar vi resten av utstyret i bassistens Merce stv... :D
var faktisk ikke klar over at plassen var så god... Greit å hvite.