TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Invitasjon til Japsetreff pÃ¥ Rudskogen Søn 19 Aug

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#257975  av Mister Two

jeg klarte faktisk å komme meg opp, og kom meg frem til banen sånn ca kl 14:00. trodde egentlig det kom til å være flere folk der, men jeg har bare vært der på juli treffa til gatebil :p

uansett, var morro å få sett bilene på banen, var mye gøy der. blei overraska over anntallet av mr2 mk1 også, spesielt en raring med masse spesielle finurlige løsninger på. som eksos lagt fremover, med utløpet rett bak forhjula, radiator lagt ned og mekka det slik at lufta går opp igjennom panseret, bensinlokket flytta frem og luftinntak der bensinlokket var, og (skuffende) så var motoren en helt annen. tatt fra en fwd carina ellerno rart. med single cam og turbo.

og den eneste "skrotbilen" var en god gammel KE70 corolla med en rallypreppa 4a-ge :) den gikk temmelig bra faktisk, sleit litt på sletta, men eide bra i svingene :)

synd været kom med regn sånn i 3-tida. så det blei mye snurring og lite svidd gummi :(

#257980  av Rollaole

Greit treff, selv om jeg måtte parkere på grusen.. :evil:

Men begynte å regne da jeg kom, så ble ikke så lenge som jeg helst ville ha gjort!

#257994  av Magne

Mister Two skrev: uansett, var morro å få sett bilene på banen, var mye gøy der. blei overraska over anntallet av mr2 mk1 også, spesielt en raring med masse spesielle finurlige løsninger på. som eksos lagt fremover, med utløpet rett bak forhjula, radiator lagt ned og mekka det slik at lufta går opp igjennom panseret, bensinlokket flytta frem og luftinntak der bensinlokket var, og (skuffende) så var motoren en helt annen. tatt fra en fwd carina ellerno rart. med single cam og turbo.
(
Han har en prosjekt tråd på forumet her, bare se her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... &start=390

Er LANGT fra no single cam og turbo i den der skal du nok se... ;)

#257999  av Christian

Magne skrev:
Mister Two skrev: uansett, var morro å få sett bilene på banen, var mye gøy der. blei overraska over anntallet av mr2 mk1 også, spesielt en raring med masse spesielle finurlige løsninger på. som eksos lagt fremover, med utløpet rett bak forhjula, radiator lagt ned og mekka det slik at lufta går opp igjennom panseret, bensinlokket flytta frem og luftinntak der bensinlokket var, og (skuffende) så var motoren en helt annen. tatt fra en fwd carina ellerno rart. med single cam og turbo.
(
Han har en prosjekt tråd på forumet her, bare se her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... &start=390

Er LANGT fra no single cam og turbo i den der skal du nok se... ;)
:lol: :mrgreen:

#258018  av Arne rebel

Må si mitt første treff i år var vellykket for min del...bilen fungerte uten de store problemene, fikk mappet bilen slik at den gikk både på tomgang og med riktig af nedover lang strekka. Har lært av mine feil så jeg hadde turtall sperra på 5800 o\min slik at jeg sparte motoren litt. Det ble mye kutting av turtallet når en er vant til å ligge på 7000 o\min. Fikk også erfare at bilen min trekker dame, noe Christian sin bil ikke gjør :P Så på baksiden av banen tok jeg det trikset at jeg gikk tom for bensin, men det funka dårlig :lol: Når det er sagt var det mange gjenomførte mr2 mk1 på dette treffet med oppsett som det oste racing av...så jeg følte meg litt outsider når jeg stilte med ca 200kg mere enn orginalt og motor fra en kjedelig Camry...men moro hadde jeg "alikevell".

#258026  av Mister Two

haha, så det er deg som har den tralla der ja :) artig bil du har, både jeg og kamerat var inponert over alle de festlige løsningene du har :)

#258092  av Fred

kom ca 12, men fikk beskjed om at det var fullt, og måtte parkere aurisen på kartnes parkeringa....
men var et artig treff.

#258158  av SuperZite

Var ikke alene om å føle seg som en outsider Arne, har en s/c i min men følte at jeg ikke hadde så mye å stille opp med akkurat, må nok få gjort noe med den for å få ut litt mer.

#258218  av Neemi

Jeg var der og kom tidlig.
Startet med å stå flaggvakt i S'en, og det var noe interessant når drifitnga begynte.
Fikk litt adrenalin når syv stykk kommer inn på en gang og tre snurrer, kunne lett smelt godt.
Morro!

Arne: tusen takk for turen selvom den ble kort, moro var det.
(enda morsommere at Christian ikke fikk kjørt særlig mer, hehe)

Bilder kommer i kveld :)

#259579  av Neemi

Den kvelden ble lang gitt.
Men her er da litt bilder :)
Vedlegg
...enn så lenge :p
...enn så lenge :p
DSCF0104.JPG (60.31 kiB) Vist 2832 ganger
GÃ¥r sidelengs til og med :D
GÃ¥r sidelengs til og med :D
DSCF0103.JPG (55.17 kiB) Vist 2832 ganger
DSCF0110.JPG
DSCF0110.JPG (39.1 kiB) Vist 3214 ganger
DSCF0109.JPG
DSCF0109.JPG (56 kiB) Vist 2834 ganger
Arne ute og kjører
Arne ute og kjører
DSCF0100.JPG (52.62 kiB) Vist 2829 ganger

#259581  av Neemi

Fine Supraen 8)
Vedlegg
Bråstopp?
Bråstopp?
DSCF0138.JPG (73.28 kiB) Vist 2829 ganger
DSCF0119.JPG
DSCF0119.JPG (52.74 kiB) Vist 2825 ganger

#259582  av Neemi

Christian er også med :twisted:
Ble kanskje litt vel ivrig på slutten der?
Vedlegg
DSCF0126.JPG
DSCF0126.JPG (55.49 kiB) Vist 2825 ganger
Du Christian....jeg tror du sitter fast :p
Du Christian....jeg tror du sitter fast :p
DSCF0124.JPG (81 kiB) Vist 2833 ganger
Også kommer det en del bilder....vi må jo nyte dette synet sammen med Arne, hehe.
Også kommer det en del bilder....vi må jo nyte dette synet sammen med Arne, hehe.
DSCF0123.JPG (84.08 kiB) Vist 2833 ganger
DSCF0106.JPG
DSCF0106.JPG (54.67 kiB) Vist 2834 ganger
DSCF0112.JPG
DSCF0112.JPG (58.1 kiB) Vist 2835 ganger

#259583  av Neemi

Hihihihi
Vedlegg
Endelig oppe igjen....og vips, der var kjøringen over.
Endelig oppe igjen....og vips, der var kjøringen over.
DSCF0130.JPG (53.9 kiB) Vist 2829 ganger
DSCF0129.JPG
DSCF0129.JPG (53 kiB) Vist 2830 ganger
DSCF0128.JPG
DSCF0128.JPG (57.94 kiB) Vist 2833 ganger

#259586  av Neemi

Det ble også konkurrert i vakrest motorrom.
Arne tok prisen for minst oppmerksom på vanntemp :lol:
Vedlegg
Arne Rebel
Arne Rebel
DSCF0136.JPG (83.13 kiB) Vist 2842 ganger
Christian
Christian
DSCF0133.JPG (82.71 kiB) Vist 2833 ganger
BT-Gti
BT-Gti
DSCF0132.JPG (72.47 kiB) Vist 2830 ganger

#259600  av Christian

Arne veit å vaske motor :lol:

Motorrommet mitt ser jo strøkent ut på bildet, ser jo nesten ikke all olja :lol: