TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skeive skiver...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #258171  av WaxFraq

Heppsan folkens!!
monterte turbogroove skiver og redstuff ceramic klosser i dag...
fant fort ut at det å kjøpe brukt sjelden lønner seg..!
skulle bytte de skivene jeg hadde på på grunn av at dem var skeive..
problemet var at de jeg monterte var ikke noe bedre, og for at dem er slissa/borra, så forsterkes effekten..!!

å i morgen skal vi kjøre til stockholm..!! :shock:

heldigvis kjenner jeg folk med litt utstyr.. :wink:
fikk dreid begge skivene, å etterpå var dem som nye!!!!
kjempe kjekt rett å slett!!!

men til resten av dere....ikke kjøp skiver brukt..!
er ikke så veldig mange som har det utstyret vi brukte for å dreie skivene..også tok det en god del tid!! + at man må ha bilen på bukk..!
Vedlegg
dreieutsyr
dreieutsyr
20070821_058.jpg (170.12 kiB) Vist 247 ganger

#258178  av Mr2Even

Utrolig, dreide dere skivene mens de satt på bilen? :shock: på den måten må det jo løpe 100% etterpå :D men går det ikke like greit å dreie de hver for seg løst ? (bare å spenne det opp riktig og rette opp med en slik klokke som måler kast )
Sist redigert av Mr2Even den 21 aug 2007 22:00, redigert 1 gang totalt.

#258181  av SuperZite

Wow dette har jeg ikke sett før, altid brukt å ta dem av og sette dem i deibenk for skiver jeg.

Veldig viktig å gjøre rent navet før man montere slike skiver og kjøre veldig pent til å begynne med så de blri kjørt inn, vil jo bli noe annet når man kjøper brukte da, de har jo tilpasse seg den bilen dem har stått på før.

#258182  av ijb

er utroligt kjekt utstyr de der,har akurat samme maskina vi og :D

#258183  av Mr2Even

ijb skrev:er utroligt kjekt utstyr de der,har akurat samme maskina vi og :D
Fett :) (jeg er utdannet dreier)

#258188  av inzane2012

men hvordan vil slissinga og borringa bli etter en runde gjennom dreiemaskina da??

#258197  av WaxFraq

det er jo ikke snakk om meter vi tar av...men noe grunnere vil jo slissene og "hullene" bli...ikke til noen stor betydning vil jeg tro...!

tross alt bare jeg og kjærringa som skal bruke den etter veien...ikke petter solberg i spania.. :lol:

men ja, den der maskina er genial! blir 100 % i forhold til nav osv..!

#258199  av Mr2Even

inzane2012 skrev:men hvordan vil slissinga og borringa bli etter en runde gjennom dreiemaskina da??
Det blir ikke dreid vekk mye på skivene, kanskje et par tiendeler (dvs 0,2mm), så slissinga blir ikke borte.

#258212  av inzane2012

hehe, ja hadde ikke trodd det var så mye som ble tatt bort, men bare lurte liksom:) merker man noe stor forskjell i bremse effekt av å bruke slissede/borrete skiver da??

#259154  av WaxFraq

hehe....som sagt så har jeg nå kombiskiver og redstuff ceramic klosser..
det tror jeg er det råeste jeg har prövd ja...det stopper for å si det sånn...!
hehe...merkelig lyd når du bremser da...får sånn frrrr-lyd..
(like dumt som å pröve å skrive blow-off lyden..) :lol:

#259355  av inzane2012

WaxFraq skrev:hehe....som sagt så har jeg nå kombiskiver og redstuff ceramic klosser..
det tror jeg er det råeste jeg har prövd ja...det stopper for å si det sånn...!
hehe...merkelig lyd når du bremser da...får sånn frrrr-lyd..
(like dumt som å pröve å skrive blow-off lyden..) :lol:
tror jeg forstår lyden din:) hehe, kommer vel av slissingen det...
men hørt/lest at redstuff klossene ikke var så gode å bruke til vanlig kjøring, men er dette bare bull da?

#259374  av ArildM

Har selv sett Redneck medtoden av å slipe skiver. Jekk opp bilen, sett bilen i gir og la det stå til med vinkelsliperen 8)

Det verste var faktisk at det funka. Men så var det på bakbremsene på en Volvo940 og neppe de aller høyeste krav til perfeksjon :wink:

Tøft at en får en slik lyd med sånne skiver da :twisted:

#259385  av WaxFraq

hehehe...det hadde jeg likt å sett du!!
det vil vel kanskje bli litt värre med tanke på at fronten på en mr2, som sannsyneligvis er senka og stiva osv tar opp ujevnheter på et helt annet kriterie en hva en bakende på en 940 med sikkert 65 profil dekk.. :lol:

inzane2012;
hva kan jeg si..jeg har ikke prövd annet en org. klosser og redstuff..
men jeg vet at det er veldig mange andre merker å, og at veldig mange bruker black diamond(?) så...
men jeg kan ikke si annet at det stopper värtfall... :roll: