TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • JDM downpipe?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #257370  av Rotta
 
Skal ha BPU på supraen min men har hørt rykter om at jeg må ha en downpipe som passer til JDM supra. Visstnok forskjellige dimensjoner på skjøtene. Vil helst unngå å sveise å styre for å få det tilpasset. Noen som veit om noen norske butikker som selger downpipe til JDM supraer? Har hørt med toyparts, og bsbildeler og realcar har ikke.

rotta :D
 #257437  av styggen82
 
Rotta skrev:Skal ha BPU på supraen min men har hørt rykter om at jeg må ha en downpipe som passer til JDM supra. Visstnok forskjellige dimensjoner på skjøtene. Vil helst unngå å sveise å styre for å få det tilpasset. Noen som veit om noen norske butikker som selger downpipe til JDM supraer? Har hørt med toyparts, og bsbildeler og realcar har ikke.

rotta :D
Har selv ikke funnet noen i norge så ville nok satset på england, søk litt på http://www.mkivsupra.net
http://www.envyperformance.com
http://www.sumopower.com har gode priser..
årsmodell har du? hvis du har vvti TT så er blir det litt vanskelig...

 #257482  av Rotta
 
Det er en 93 mod. Har også sett at det er 4'' eksos fra bakpotta til katalysatoren...
Det er vel 3'' originalt?

 #257521  av styggen82
 
Rotta skrev:Det er en 93 mod. Har også sett at det er 4'' eksos fra bakpotta til katalysatoren...
Det er vel 3'' originalt?
2.5 orginalt tror jeg... envy performance har downpipe eller decat pipes som de kaller det... de har til din bil. husk at du også trenger en restrictor ring, tror kostet 14 pund.... da lader du 1,2 bar, hvis du fjerner begge kat da..vet ikke hvor mye du vet om jdm, men du får fuel cut på 1 bar så den må fjernes.
fjerner du begge kat lader du oppmot 1,5 bar. derfor trengs en restrictor ring.....
sjekk ut faq på mkivsupra.net eller søk der, der står alt om downpipes og tilhørende til jdm supra

 #258121  av Rotta
 
styggen82 skrev:
Rotta skrev:Det er en 93 mod. Har også sett at det er 4'' eksos fra bakpotta til katalysatoren...
Det er vel 3'' originalt?
2.5 orginalt tror jeg... envy performance har downpipe eller decat pipes som de kaller det... de har til din bil. husk at du også trenger en restrictor ring, tror kostet 14 pund.... da lader du 1,2 bar, hvis du fjerner begge kat da..vet ikke hvor mye du vet om jdm, men du får fuel cut på 1 bar så den må fjernes.
fjerner du begge kat lader du oppmot 1,5 bar. derfor trengs en restrictor ring.....
sjekk ut faq på mkivsupra.net eller søk der, der står alt om downpipes og tilhørende til jdm supra
Ja oki, har funnet ut at jeg har 2,5'' fra grenrøret og ned til første cat'n. Og 4'' fra skjøten etter 2'' caten og bak til den ettermonterte potta. Trenger jeg egentlig restriktor ring hvis jeg skal installere boostcontroller? Er vel kanskje en ekstra sikkerhet, men jeg kan vel sette maksgrensen på bc'n på 1,2?

 #258217  av styggen82
 
Rotta skrev:
styggen82 skrev:
Rotta skrev:Det er en 93 mod. Har også sett at det er 4'' eksos fra bakpotta til katalysatoren...
Det er vel 3'' originalt?
2.5 orginalt tror jeg... envy performance har downpipe eller decat pipes som de kaller det... de har til din bil. husk at du også trenger en restrictor ring, tror kostet 14 pund.... da lader du 1,2 bar, hvis du fjerner begge kat da..vet ikke hvor mye du vet om jdm, men du får fuel cut på 1 bar så den må fjernes.
fjerner du begge kat lader du oppmot 1,5 bar. derfor trengs en restrictor ring.....
sjekk ut faq på mkivsupra.net eller søk der, der står alt om downpipes og tilhørende til jdm supra
Ja oki, har funnet ut at jeg har 2,5'' fra grenrøret og ned til første cat'n. Og 4'' fra skjøten etter 2'' caten og bak til den ettermonterte potta. Trenger jeg egentlig restriktor ring hvis jeg skal installere boostcontroller? Er vel kanskje en ekstra sikkerhet, men jeg kan vel sette maksgrensen på bc'n på 1,2?
jepp hvis du fjerner begge kat så må du, fordi bc klarer ikke justere trykket under grunn trykket. grunnen til du får høyt ladetrykk ved fjerning av cat er wastegaten på j-spec er litt liten og turboene spinner ukontrolert opp(someone correct me if wrong:) ) dette gjelder jo kun j-spec supa....

hvis du setter på bc før du bytter downpipe og setter den på null, vil du fortsatt lade ca 0.6 eller no.....
jeg prøvde uten Resstrictor ring og ladet no inni helvete, du kan også lage ringen sjøl, står dimmensjon på mkivsupra.net.

 #258229  av Rage
 
Jeg skaffer downpipe til jdm supra.

 #258278  av Rotta
 
styggen82 skrev:
jepp hvis du fjerner begge kat så må du, fordi bc klarer ikke justere trykket under grunn trykket. grunnen til du får høyt ladetrykk ved fjerning av cat er wastegaten på j-spec er litt liten og turboene spinner ukontrolert opp(someone correct me if wrong:) ) dette gjelder jo kun j-spec supa....

hvis du setter på bc før du bytter downpipe og setter den på null, vil du fortsatt lade ca 0.6 eller no.....
jeg prøvde uten Resstrictor ring og ladet no inni helvete, du kan også lage ringen sjøl, står dimmensjon på mkivsupra.net.
Oki, takker for svar 8) Hvis jeg eventuelt kjøper en restriktorring, hvordan monteres den? Må den sveises inn eller kan man montere den som en ''pakning'' i skjøten fra grenrøret? *er fersk på bilteknisk sett* :lol:

 #258293  av styggen82
 
Rotta skrev:
styggen82 skrev:
jepp hvis du fjerner begge kat så må du, fordi bc klarer ikke justere trykket under grunn trykket. grunnen til du får høyt ladetrykk ved fjerning av cat er wastegaten på j-spec er litt liten og turboene spinner ukontrolert opp(someone correct me if wrong:) ) dette gjelder jo kun j-spec supa....

hvis du setter på bc før du bytter downpipe og setter den på null, vil du fortsatt lade ca 0.6 eller no.....
jeg prøvde uten Resstrictor ring og ladet no inni helvete, du kan også lage ringen sjøl, står dimmensjon på mkivsupra.net.
Oki, takker for svar 8) Hvis jeg eventuelt kjøper en restriktorring, hvordan monteres den? Må den sveises inn eller kan man montere den som en ''pakning'' i skjøten fra grenrøret? *er fersk på bilteknisk sett* :lol:
det kan du velge, lettest er vel rett etter der 2 cat stod før. om du vil sveise velger du selv. ferdige ringer er bare bolt on

 #259818  av Rotta
 
Er det noen forskjell på downpipe til JDM supra og eurospec supra? Er de helt like? Hvis jeg får en downpipe på 2,5'' da trenger jeg ikke noen restriktorring? Har jeg oppfattet riktig da?

mvh Rotta
 #259828  av Heimdal
 
Hvilken diameter har restrictorringen din innvendig?
 #259831  av Rotta
 
Heimdal skrev:Hvilken diameter har restrictorringen din innvendig?
Har ingen restriktorring ennå! Derfor jeg spør her for å få svar på hva jeg trenger:p

 #259840  av styggen82
 
Rotta skrev:Er det noen forskjell på downpipe til JDM supra og eurospec supra? Er de helt like? Hvis jeg får en downpipe på 2,5'' da trenger jeg ikke noen restriktorring? Har jeg oppfattet riktig da?

mvh Rotta
Ifølge Envyperformance trenger man en restrictor ring når man fjerner cat. uansett hvilken dim eksos er. men du kan jo prøve uten?:) grunnen er at du fjerner motstatnden som ligger i cat.....

jdm og uk og us er alle forskjellige downpipe ja. i tillegg er vvti ulik disse igjen.