TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problematikk vedrørende mapping!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #258222  av FS-Styling.no

Var på Bjørnstad for å fin mappe i dag, men det oppstod diverse problemer , så det ble ikke noe i det hele tatt.

Førs og fremst så klarte ikke Profec B Spec 2`en og holde et jevnt ladetrykk. Den ga forskjellige trykk hver gang de prøvde. Jeg vet med sikkerhet at Boost Ventilen (den lille sorte boksen med to vakuum slanger i seg) ble koplet feil den første gangen, og det ble lada 2,48 bar ved en feiltakelse.

Er denne ventilen defekt, slik at boost kontrolleren ikke klarer og holde et stabilt trykk?

Bjørnstad koplet opp en manuell en og da ble det velstand.

Ellers så klarte ikke bilen og holde opp bensintrykket når turboen begynte og spole opp. Jeg har en ny Walbro pumpe som er installert korrekt. Dette mente Bjørnstad etterhvert at hadde med mappet og gjøre. De var vel noe usikker på mappet som lå inn så måtte få ny time 7 september, slik at de fikk satt opp et nytt map fra scratch!

Kan noen hjelpe med det ustabile lade problemet mitt?

Jeg har en 1993 MKIV JDM/J-Spec Supra!

Ta ta....
Sist redigert av FS-Styling.no den 22 aug 2007 08:51, redigert 1 gang totalt.

#258223  av CelicaTurbo

det er nok større sjangs for at du får hjelp om du redigerer posten din og skriver en skikkelig emnetekst annet enn "heisann", noe som forøvrig står omtalt i reglene ;)

Hei

#258236  av FS-Styling.no

Ai ai Captain!

#258252  av sindrejl

kan ikke hjelpe noe særlig, men hadde selv profec b på gamlesupraen og jeg klarte aldri å få jevnt trykk på den. Neste bil med snurrbo jeg skal ha tror jeg at jeg vil ha manuell kontroller. De elektroniske er ofte særdeles ustabil. Både profec'en og blitz'en boosta aldri det samme hver gang jeg gassa på.

#258265  av Amund

profec'en funker for meg i vert fall, men kan jo hende eg har flaks. kven veit... :roll:

#258273  av kennethx

Sliter også med ustabilt trykk på min, det går ikke i taket, men er forskjellig for hvert drag, og endrer seg også litt med turtall.

#258289  av sindrejl

prøv med manuell, har lest på noen utenlandske forum at folk har gitt opp de elektroniske, og tvert dem brukte manuell bc så ble boosten dønn stabil og bilen gikk vesentlig bedre.

#258307  av Christian

sindrejl skrev:kan ikke hjelpe noe særlig, men hadde selv profec b på gamlesupraen og jeg klarte aldri å få jevnt trykk på den. Neste bil med snurrbo jeg skal ha tror jeg at jeg vil ha manuell kontroller. De elektroniske er ofte særdeles ustabil. Både profec'en og blitz'en boosta aldri det samme hver gang jeg gassa på.
Har bare hatt elektroniske selv, og har aldri hatt noe problemer med de. Trykket er også stabilt. (Kan variere mellom 0,95 og 1,05kg i peak, men det er ikke problematisk i mine øyne)

#258321  av sleeper

ang problemet ditt med pumpa, så sjekk at du har bra spenning på pumpa når den blir belastet.-.. du burde ha 14v på den for at den skal yte maks... :wink: har du ikke det så legg opp bedre ledninger..

Hei

#258347  av FS-Styling.no

Takker for masse svar!

Ja noen som har noen greie manuelle og anbefale.... ser på Ebay jeg og der har de det meste....

Fredrik