TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 12v lampetter og andre fiksfakserier for Ã¥ pynte vinterbilen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #258468  av oleb

Har nå gått til innkjøp av vinterbil (utsetter kjøp av ny sportsbil litt), en Volkswagen Caravelle C T3 fra 1987 med en hissig hekkmontert 2.1l boksermotor :lol:

I den anledning har jeg lyst til å pynte den litt, og lista er foreløpig:
- gangstercaps
- rutesenker
- gardiner
- innvendig pynt
- grøftelys og 1000-metringer

Så til første spørsmål:
Hvor kan jeg skaffe lamper/lampetter som går på 12v? Så at det var en kropp her inne som hadde dette i sin gamle starlet (eller hva det nå var). Noen som har tips?

Andre tips til pynt/"modifikasjoner" mottas med stor takk, og belønnes med frekke bilder av beistet 8)

#258470  av |plumbo

biltema har omformer fra 230v til 12 v hvis det hjelper litt ;) + clasolshon har noen 12v pærer til inne pelysning så de har sikkert 12vlamper også ;)
 #258507  av chris

oleb skrev:Har nå gått til innkjøp av vinterbil (utsetter kjøp av ny sportsbil litt), en Volkswagen Caravelle C T3 fra 1987 med en hissig hekkmontert 2.1l boksermotor :lol:

- gangstercaps
- rutesenker
- gardiner
- innvendig pynt

Så til første spørsmål:
Hvor kan jeg skaffe lamper/lampetter som går på 12v? Så at det var en kropp her inne som hadde dette i sin gamle starlet (eller hva det nå var). Noen som har tips?

Andre tips til pynt/"modifikasjoner" mottas med stor takk, og belønnes med frekke bilder av beistet 8)
Hør med de som selger campingbiler/-vogner, og/eller utstyr til disse. De har lamper og annet tilbehør som er 12v. Omformere er ikke noen god løsning da disse tar mye strøm.

#258523  av inzane2012

en 42" plasma/lcd tv der inne;) hehe
 #258686  av oleb

chris skrev:
oleb skrev:Har nå gått til innkjøp av vinterbil (utsetter kjøp av ny sportsbil litt), en Volkswagen Caravelle C T3 fra 1987 med en hissig hekkmontert 2.1l boksermotor :lol:

- gangstercaps
- rutesenker
- gardiner
- innvendig pynt

Så til første spørsmål:

Hør med de som selger campingbiler/-vogner, og/eller utstyr til disse. De har lamper og annet tilbehør som er 12v. Omformere er ikke noen god løsning da disse tar mye strøm.
Aha, dette var en god idé :D

Inzane: her går det på budsjett!

Til nå har jeg handlet inn:
- Gardinstoff (her skal det sys)
- Gardinwire
- Neonlys (skal ha under cd-spilleren :lol:)
- Klokke
- Parafinlampe for å ha i taket i baggasjerommet
- Rattkule
- Store rektangulære kurvelys er bestilt, og skal monteres opp ned i stålfangeren foran.

Stereo skal handles inn over helga, har litt problemer med å få strøm til cd-spillerne jeg har prøvemontert, så her må det nok legges opp nye ledninger. Batteriet er inni kupeen, så det går jo lett som en lek :D

#258700  av James

hehe! :lol: Ta en tur innom Biltema eller Bilekstra så får du sikkert mange idèer.... Må få lagt ut noen bilder når den begynner å ta form!! :D

#259372  av oleb

Da har jeg brukt hele gårdagen på å montere stereo, og jeg støtte på problemer hele veien, så jeg ble så sliten, sur og lei at jeg la meg kl 22.30 i protest :?

Det som nå er montert er:
- Pioneer CD/Mp3-spiller (DEH-ettellerannet)
- JBL 6x9x høyttalere, monterte disse i en plate under baksetet (sto ute i stiv kuling og bannet over at stikksaga ikke ville virke), men fikk høre at disse gjerne ville spille i kasse, ellers vil de bli ødelagt? Klarte faktisk også å stikke et lite hull i den ene da jeg glapp drillen pga skev skrue :evil: Testet de etterpå, og klarte ikke å høre noe forskjell i lyden, så jeg håper at det gikk greit.
- JBL frontsett m/separate diskanter i dørene (her hadde jeg montert de i hullene som var i døren fra før, og alt var fint og flott, men da jeg skulle lukke dørene, "skallet" dørbjelkene i høyttalerene... Så da måtte jeg skjære hull bakover, og montere de der, det ble jo veeeldig pent..
- Har også montert grønt neonlys under spilleren, også fikk jeg med et blinkende neonlys på kjøpet da jeg handlet stereo, forslag til hvor jeg kan montere dette?
- Wunderbaumsnor er montert, har til nå to stykker. Kom over to skikkelig gamle på et verksted her i går, så de måtte jeg bare ha. Venter dog med å montere de, da det lukter så jævlig av de jeg har fra før (klarer ikke å bli vant til wunderbaumlukta).

Har bestemt meg for å lage en koselig liten stue i baggasjerommet med noen saccosekker, parafinlampe og disse lampettene som jeg har gnålet om, må bare klare å finne de :lol:
Skal gjøre ferdig stereoen i dag, samt rydde litt i bilen, så skal man ikke se bort i fra at det kommer bilder i småfrekke positurer. :wink:

#259380  av sindrejl

ødelagt over å ikke stå i kasse? :roll: eneste som skjer er at lyden ikke blir optimal iforhold til å stå i kasse, høyttalerne tåler det såklart :)

blir en tøff bil detta, pictures! :D

#259384  av oleb

Snadder 8) Hvis jeg blir ferdig med stereoanlegg del 1 i kveld (dvs uten sub), skal jeg dra ut og ta noen freshe bilder.

Har grublet litt på hvordan jeg skal gjøre det med sub. Den opprinnelige planen var å prøve å få klemt en 1x12 i kasse under baksetene, men jeg ser nå at det blir det trolig ikke plass til. Ser ut som at jeg bruker rammeverket under baksetene og bygger én stor kasse som jeg kan ha 6x9" + sub i. Hva tror folket om det?

Lurer også på om jeg skal ha 1x12 eller 2x10, hva tror dere?