TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ST185 Celica GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #258676  av James

Celicaen har vert i mitt eie i litt over 3uker nå og er storfornøyd med det nye gliset :)
Kommer til å bli gjort ting med denne også med tiden, så lager like så godt et prosjekt-tråd om det hele :)

Så langt er det gjort små enkle ting som:

- Fjærnet sotingen i bakruten og siderutene (var myye bobler i bakruten)
- Fått på hvite sidebilnkers
- lakkert kalliperene forran og bak røde
- ny cd-spiller
- fått satt på toppdekselet til IC
- byttet ut litt vakumslanger til blå samco vakumslanger
- Koblet ut radioannen
- Nye dekk forran og bak samt 5mm spacere
- Fjærnet antenne på taket)
- Vasket Sportsfilteret
- Tonet baklyktene rød

Fremtidige planer:

- Bensintrykksregurlator (Ok)
- Grøftelys (Ok)
- Nye bremser (Ok)
- 25mm spacere bak
- TRD/Momo gearkule (Ok)
- Full pollering så klart :wink: (Ok)
Vedlegg
DSC00065.JPG
DSC00065.JPG (193.63 kiB) Vist 1729 ganger
DSC00062.JPG
DSC00062.JPG (234.07 kiB) Vist 1746 ganger
DSC00063.JPG
DSC00063.JPG (203.2 kiB) Vist 1735 ganger
Sist redigert av James den 08 okt 2007 15:19, redigert 3 ganger totalt.

#258680  av Helmer

Hva skal du med større bensinpumpe?

#258683  av oleb

MÃ¥ si at det ble meget pent med hvite sideblinkers ;)
Bra at du er fornøyd, skal bli spennende å følge med på hvordan gamlebilen blir :D

#258684  av James

Helmer skrev:Hva skal du med større bensinpumpe?
Har kjøpt en ubrukt Walbro 255l\h bensinpumpe av en bekjent av meg til en billig, billig penge... :) Så siden jeg først har den kan jeg like så greit montere den også :)
oleb skrev:MÃ¥ si at det ble meget pent med hvite sideblinkers ;)
Bra at du er fornøyd, skal bli spennende å følge med på hvordan gamlebilen blir :D
takker :wink: Skal prøve å komme med gjevne oppdateringer etterhvert som ting tar form...

#258710  av ure

Pen bil du har fått deg der.... :D :D

#258720  av sleeper

James skrev:
Har kjøpt en ubrukt Walbro 255l\h bensinpumpe av en bekjent av meg til en billig, billig penge... :) Så siden jeg først har den kan jeg like så greit montere den også :)
takker :wink: Skal prøve å komme med gjevne oppdateringer etterhvert som ting tar form...

etter hva som ble testet med orginal fuel rail og 255 pumpe så viste det seg at det ikke var heldig og montere så stor pumpe på den railen.. ble veldig mye trykkfall gjenom railen da.. så med mindre du MÅ ha større pumpe så burde du beholde den orginale du har.. :wink:

#258725  av James

sleeper skrev:
James skrev:

etter hva som ble testet med orginal fuel rail og 255 pumpe så viste det seg at det ikke var heldig og montere så stor pumpe på den railen.. ble veldig mye trykkfall gjenom railen da.. så med mindre du MÅ ha større pumpe så burde du beholde den orginale du har.. :wink:
hmm...såpass viste jeg ikke. Spørs om jeg då monterer den. Stryker den fra "ting som vil bli gjort listen min" bra du sa ifra. Takker!

#260405  av James

Grøftelys montert! Tatt med mobilkamera så kvaliteten er ikke på topp....
Vedlegg
DSC00017.JPG
DSC00017.JPG (194.8 kiB) Vist 1725 ganger
DSC00027.JPG
DSC00027.JPG (187.88 kiB) Vist 1722 ganger

#260407  av oleb

Snop! Grøftelys var absolutt noe den trengte 8)

#260414  av James

Også fjærnet vindusviskeren bak. Satt plugg ned i der viskerarmen var. Vindusviskeren ble aldri bruk og bilen ser bedre ut uten den... :)
Vedlegg
DSC00001.JPG
DSC00001.JPG (101.56 kiB) Vist 1717 ganger

#260566  av James

på tide å få gjort noe md iteriøret på bilen...
Vedlegg
DSC00010.JPG
DSC00010.JPG (308.92 kiB) Vist 1711 ganger

#265668  av Tomera

Veldig pen bil denne! Sett den i real life også, da den sto parkert ved siden av min, på TS-ogn landstreff i Norge (Sommertreffe på ACR) i Juni. Håper du tar godt vare på bilen, noe det virker som du gjør. Og for guds skyld! Behold den slik den er utseendemessig:) Veldig clean og pen. Synes vi skal la GT-4 være GT-4, og Carlos Sainz være Carlos Sainz :wink:

#266358  av James

Tomera skrev:Veldig pen bil denne! Sett den i real life også, da den sto parkert ved siden av min, på TS-ogn landstreff i Norge (Sommertreffe på ACR) i Juni. Håper du tar godt vare på bilen, noe det virker som du gjør. Og for guds skyld! Behold den slik den er utseendemessig:) Veldig clean og pen. Synes vi skal la GT-4 være GT-4, og Carlos Sainz være Carlos Sainz :wink:
takker Tomera! :wink: Vil nok beholde den som den er utsendemessig ja... Eneste jeg jeg skal forandre på er nye 17"- 18" felger til sommeren. Så bruker jeg de jeg har på nå for vinteren.

#275342  av James

Har vert dårlig å oppdatere her :?
Siden sist jeg oppdaterte her er nye bremseskiver samt klosser forran kommet på plass. Byttet reg. reim, ink. vannpumpe. Byttet samtidig dynamoreim og servoreim.
Også en HKS boost controller er funnet veien til Celicaen kjøpt av Toyparts :) Var greit å få koblet den opp ,men et helv#¤%& å stille inn. Men fungerer meget bra nå isåfall!
Bilder kommer :wink:

Neste på liste på listen blir:

- Fuel cut defender
- 25mm spacere bak
- Vannavkjølt IC eller frontmontert IC
- A-stolpeholder med turbotrykksmåler (Har en liggende type Blitz) oljetemp, og oljetrykk

#275408  av castman

Hei, er bilen så strøken som bildene viser? isåfall utrolig pen bil du har :wink: