TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#258796  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
stemmer.

Trudde nesten at du måtte gjøre noe selv til den prisen. Har hørt andre steder hvor mye de skal ta for å lakkere en hel bil (mr2) og du er heldig om du kommer på en pris rundt 20 000kr. Da regner de med at du har demontert en del selv også. Ikke det at jeg skal hellakkere bilen min, for den er så godt som strøken i lakken, men det er morro å undersøke ;)

Har forresten slik frontrute på min bil som du tenker det ;) var ganske dyr, men tar seg godt ut. Praktisk er den også når sola skinner 8)
Ja må nok gjøre litt selv da ja, men det er bare gøy :) ja frontrute med soting øverst er topperst. Jeg har også det på min nå, men det er bare film som jeg la på for et par år siden, fungerer bra men ikke så fint. Tror man får frontrute som er tonet i forskjellige farger også (etter ønske).

#258797  av Mr2Even

inzane2012 skrev:syns faktisk det ser litt kult ut det han har gjort med skvettlappene, ser jo nesten ut som er noe småstyling;)
Tja kanskje det.. :)

#258798  av Mr2Even

sindrejl skrev:var en på forumet her som annonserte lakkering for rundt 12-15k på sunnmøre :)
Akkurat, men det blir litt lagt unna Oslo.. :wink:

#258837  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:
stemmer.

Trudde nesten at du måtte gjøre noe selv til den prisen. Har hørt andre steder hvor mye de skal ta for å lakkere en hel bil (mr2) og du er heldig om du kommer på en pris rundt 20 000kr. Da regner de med at du har demontert en del selv også. Ikke det at jeg skal hellakkere bilen min, for den er så godt som strøken i lakken, men det er morro å undersøke ;)

Har forresten slik frontrute på min bil som du tenker det ;) var ganske dyr, men tar seg godt ut. Praktisk er den også når sola skinner 8)
Ja må nok gjøre litt selv da ja, men det er bare gøy :) ja frontrute med soting øverst er topperst. Jeg har også det på min nå, men det er bare film som jeg la på for et par år siden, fungerer bra men ikke så fint. Tror man får frontrute som er tonet i forskjellige farger også (etter ønske).
var det jeg trudde ;)

Selv har jeg en frontrute som er har en stipe øverst som er tonet i mørkeblått. Ser svart ut fra utsiden ;)

kan se det på dette bilde.

Bilde

#258904  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
var det jeg trudde ;)

Selv har jeg en frontrute som er har en stipe øverst som er tonet i mørkeblått. Ser svart ut fra utsiden ;)

kan se det på dette bilde.
Akkurat. Ja det gjør seg det der :wink: . Veildig fin bil og fint bilde forresten.. :)

Her er forresten mitt forsøk på å oppgradere subben bak sete (ser ikke slik ut, men det er en 8" sub fra el-tek inni der som spiller ut av orginalhullet. En 5 kanalers forsterker har jeg på andre siden. Jeg skulle ha støvesugd :roll: ) :
Vedlegg
Sub bak førersete.JPG
Sub bak førersete.JPG (281.65 kiB) Vist 383 ganger

#258909  av Mr2Even

Tok noen fler bilder av gliset idag :
Vedlegg
Bygdø v gjerde. forfra-siden..JPG
Bygdø v gjerde. forfra-siden..JPG (212.98 kiB) Vist 377 ganger
Bygdø v gjerde. siden.JPG
Bygdø v gjerde. siden.JPG (215.55 kiB) Vist 379 ganger
Bygdø v gjerde. siden- bakfra.JPG
Bygdø v gjerde. siden- bakfra.JPG (215.82 kiB) Vist 380 ganger
Bygdø v gjerde. forfra-siden. nære.JPG
Bygdø v gjerde. forfra-siden. nære.JPG (207.68 kiB) Vist 382 ganger
Sist redigert av Mr2Even den 30 aug 2007 21:03, redigert 1 gang totalt.

#258914  av inzane2012

du har ikke vurdert to-tone lakk på bilen din da? rød nede og sort på toppen? eller, kanskje ikke nødvendigvis sort...har sett noen mkii som har det og med rette kombinasjonen så ser det ganske fett ut:)

#258926  av GhostRider88

takk for det og eligemåde :)

Ã…ssen blir lyden med den subben? Mye bedre enn orginal 5 tommeren?

du har sikkert sagt det før også, men hvor kjøpte du 92 leppa i fra? Vanskelig å montere?

#258968  av Mr2Even

inzane2012 skrev:du har ikke vurdert to-tone lakk på bilen din da? rød nede og sort på toppen? eller, kanskje ikke nødvendigvis sort...har sett noen mkii som har det og med rette kombinasjonen så ser det ganske fett ut:)
Nja, nei det synes jeg er finest på racing biler. Jeg vil nok ha min i en farge, og den fargen skal være rød, alla Ferarri :)
GhostRider88 skrev:takk for det og eligemåde :)

Ã…ssen blir lyden med den subben? Mye bedre enn orginal 5 tommeren?

du har sikkert sagt det før også, men hvor kjøpte du 92 leppa i fra? Vanskelig å montere?
Jeg kjøpte leppa brukt . Den var hvit, men har lakka den. Det er ikke vanskelig å bytte den, men det er mange skruer som skal av og det kan være litt knotete(de 2 dekselplatene under fronten må også tas av). Nesten alle de gamle skruene på min ble vridd av og knakk når jeg skulle ha de av, de satt helt fast pga rust. 92 leppa har skinner oppe og nede som holder den fast, og det var lettere å få på den.

Det ble litt bedre med den 8"(i lukka forstørret kasse og ekstra forsteker), men skal du ha best lyd vil jeg anbefale en 12", men da blir selvfølgelig litt stort og man får litt liten plass :lol: . Jeg hadde forresten det før bak passasjersetet, ble utrolig fyldig og bra lyd (denne kassa har jeg laga selv, spesial tilpasset til å passe akkurat bak sete, trukket i sky. Når den står oppå kassa bak sete går den helt opp til vindu, og lengden er slik at den akkurat går inn mellom veggen og midtkonsollen ) :
Vedlegg
Acousto-pro.stua.JPG
Acousto-pro.stua.JPG (126.02 kiB) Vist 380 ganger

#259029  av GhostRider88

Nja, nei det synes jeg er finest på racing biler. Jeg vil nok ha min i en farge, og den fargen skal være rød, alla Ferarri :)
Det kommer til å ta seg veldig bra ut med ferarri rød på bilen din. Sett på ferarri røde mr2'er før i det er i følge min mening, den fineste rødfargen til mr2. Passer utrolig bra.

Jeg kjøpte leppa brukt . Den var hvit, men har lakka den. Det er ikke vanskelig å bytte den, men det er mange skruer som skal av og det kan være litt knotete(de 2 dekselplatene under fronten må også tas av). Nesten alle de gamle skruene på min ble vridd av og knakk når jeg skulle ha de av, de satt helt fast pga rust. 92 leppa har skinner oppe og nede som holder den fast, og det var lettere å få på den.

Hørtes ut som en del knoting ja. Om jeg bytter til 92 frontleppe så slipper jeg heldigvis dette med ruste skruer. Har skjekket under fronten og alle disse skruende som holder plastplatene på plass. Og disse er helt rustfrie :) Sparer kanskje en del jobb der..
Kjøpte du den brukt her på forumet? og blir den veldig mye lavere foran med denne kontra orginal leppe? Redd for at den skal gå så langt ned at den vil ta nedi humplene som er i veien opp til meg.
Og vet du hvor jeg kan få tak i en rimelig leppe. Gjør ikke noe om den er brukt så lenge den ikke er skadet.

Det ble litt bedre med den 8"(i lukka forstørret kasse og ekstra forsteker), men skal du ha best lyd vil jeg anbefale en 12", men da blir selvfølgelig litt stort og man får litt liten plass :lol: . Jeg hadde forresten det før bak passasjersetet, ble utrolig fyldig og bra lyd (denne kassa har jeg laga selv, spesial tilpasset til å passe akkurat bak sete, trukket i sky. Når den står oppå kassa bak sete går den helt opp til vindu, og lengden er slik at den akkurat går inn mellom veggen og midtkonsollen ) :
Kan tenke meg at det vil trøkke skikkerlig med en 12". Er ikke snakk om store coupeen som skal "lydlegges" ;) Men som du sier så skal man jo ha plass også inne i bilen :P 12" i en mr2 kan kanskje bli litt overkill?

#259040  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Det kommer til å ta seg veldig bra ut med ferarri rød på bilen din. Sett på ferarri røde mr2'er før i det er i følge min mening, den fineste rødfargen til mr2. Passer utrolig bra.

Hørtes ut som en del knoting ja. Om jeg bytter til 92 frontleppe så slipper jeg heldigvis dette med ruste skruer. Har skjekket under fronten og alle disse skruende som holder plastplatene på plass. Og disse er helt rustfrie :) Sparer kanskje en del jobb der..
Kjøpte du den brukt her på forumet? og blir den veldig mye lavere foran med denne kontra orginal leppe? Redd for at den skal gå så langt ned at den vil ta nedi humplene som er i veien opp til meg.
Og vet du hvor jeg kan få tak i en rimelig leppe. Gjør ikke noe om den er brukt så lenge den ikke er skadet.

Kan tenke meg at det vil trøkke skikkerlig med en 12". Er ikke snakk om store coupeen som skal "lydlegges" ;) Men som du sier så skal man jo ha plass også inne i bilen :P 12" i en mr2 kan kanskje bli litt overkill?
Ja ferarri rød blir nok helt gull 8)
Letter jobben litt når du ikke har rust ja, men bruk rustløser uannsett :wink: Jeg kjøpte min brukt av en jeg har blitt kjent med utenfor forumet, som hadde en delebil, men han skulle ha større leppe enn 92 leppa på sin veldig fine gule turbobil :) . Stor leppe er egentlig litt fett..
Jeg er ikke så fan av sinnsykt med bass, men det er jo som man stiller det inn, men med en 12" blir lyden skikkelig varm og god, dvs mer harmonisk og det er digg :D pga lav hz :wink:

#259044  av GhostRider88

Ja ferarri rød blir nok helt gull
Letter jobben litt når du ikke har rust ja, men bruk rustløser uannsett Jeg kjøpte min brukt av en jeg har blitt kjent med utenfor forumet, som hadde en delebil, men han skulle ha større leppe enn 92 leppa på sin veldig fine gule turbobil . Stor leppe er egentlig litt fett..
Jeg er ikke så fan av sinnsykt med bass, men det er jo som man stiller det inn, men med en 12" blir lyden skikkelig varm og god, dvs mer harmonisk og det er digg pga lav hz
Skulle ønske jeg også hadde bekjente som hadde mr2 deler, men den gang ei... Jaja, får vel se på ebay eller noe om jeg skal ha en 92 leppe..

Er ikke så begeistret for for masse bass jeg heller. Man skal jo helst høre muskikken også :) Synes det er ganske god lyd i det orginale lydanlegget i mr2 (for å være i fra 92) så for min del holder dette. Men hadde seff vært morro å høre hvordan det ville vært med en 12" ;)

Kjenner at jeg ser frem til om mr2''en din skal lakkeres i ferrari rød ass. 8)

Ala denne:

Bilde

eller denne: (ligner veldig på din ;) )

Bilde

#259045  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Ja ferarri rød blir nok helt gull
Letter jobben litt når du ikke har rust ja, men bruk rustløser uannsett Jeg kjøpte min brukt av en jeg har blitt kjent med utenfor forumet, som hadde en delebil, men han skulle ha større leppe enn 92 leppa på sin veldig fine gule turbobil . Stor leppe er egentlig litt fett..
Jeg er ikke så fan av sinnsykt med bass, men det er jo som man stiller det inn, men med en 12" blir lyden skikkelig varm og god, dvs mer harmonisk og det er digg pga lav hz
Skulle ønske jeg også hadde bekjente som hadde mr2 deler, men den gang ei... Jaja, får vel se på ebay eller noe om jeg skal ha en 92 leppe..

Er ikke så begeistret for for masse bass jeg heller. Man skal jo helst høre muskikken også :) Synes det er ganske god lyd i det orginale lydanlegget i mr2 (for å være i fra 92) så for min del holder dette. Men hadde seff vært morro å høre hvordan det ville vært med en 12" ;)

Kjenner at jeg ser frem til om mr2''en din skal lakkeres i ferrari rød ass. 8)
Digg farge det der :shock: kule bilder :) Jeg kan få tak i en 92 leppe til deg(fra sverige), men da må du kjøpe hele frontfangeren også og det har du vel ikke bruk for/ lyst til? 92 leppa går ikke så mye lenger ned, kanskje 2cm.

Forresten, de Momo felgene til den røde kaminari mr2'en du har lagt ut, de felgene hadde jeg på bilen før i 17".

Jeg liker egentlig godt den fargen jeg har på bilen også.

Jeg elsker den dype rødfargen på denne Ferrari F430 Scuderia'en..
Vedlegg
Ferrari F430 Scuderia. bak-siden.jpg
Ferrari F430 Scuderia. bak-siden.jpg (70.43 kiB) Vist 373 ganger
Ferrari F430 Scuderia. foran-siden.jpg
Ferrari F430 Scuderia. foran-siden.jpg (70.96 kiB) Vist 379 ganger

#259250  av Mr2Even

GhostRider88 ? har du sett innlegget over?

#259263  av GhostRider88

Mr2Even skrev:GhostRider88 ? har du sett innlegget over?

nei så det nå :)

Om du lakkerer mr2'en din i den fargen så MÅ jeg se bilen din i real life 8) Den fargen der er bare sykt nice og den ultimate rødfargen når det gjelder røde biler!! Spess mr2 (og ferrari) ;)

Ang der med 92 leppa så er ken kun intr i den nederste delen. Har ikke bruk for hele frontfangeren :P Hadde vært morro det å fått tak i en 92 leppe, og siden den ikke går så mye lenger ned så kan jeg ha den også uten å være redd for å gå nedi :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18