TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3.gen 3SGTE; Motor rykker/"napper"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #259542  av wacky

Når jeg trykker gassen bare delvis inn, rykker det litt når turtallet er i mellomregisteret. Vil ikke kalle det fusking akkurat og turtallet stiger jevnt. Har byttet rotot/fordelerlokk og plugger, men dette hjalp ikke. Noen som har hatt samme problemet? Problemet er permanent.

#259543  av A_hjelme

Min også oppfører seg på samme måte.

#259544  av ST205RR

Har også lagt merke til dette på min noen ganger..

#259565  av Dr.Ling

Akkurat samme fenomen her. Spesielt kald.

#259569  av Larsen

Hvis den er kald så kan det hende at det at motoren får litt mye bensin av kaldstartdysen.

Når den er varm så er det typisk tegn på retardering av tenningen. Så da er det bare å prøve å finne årsaken. Kan være dårlig bensin eller feilstilt tenning. Dette gjelder da spesielt de med japansk motor.

#259578  av A_hjelme

Tenninga står på 10grader og kjører på 98blyfri.

#259585  av wacky

Jeg kjører også med 98 oct. Har ikke sjekket tenninga da men.
Dere andre som sliter med samme problemet; noen som kjører med orginalt oppsett? Må jo begynne i en kant og finne ut av dette. Er fryktelig irriterende!

#259587  av Larsen

Jeg har hatt det samme problemet både før og etter modifiseringen. Det vil si jeg ble kvittet før, men har ikke å fått fikset det slik oppsettet er nå

Still tenningen på 8 grader, kjør bilen i ca 30 min, eller reset ecuen. og sjekk om problemet fremdeles er der.

#259716  av wacky

Kjører med høyere trykk en orginalt. Skal jeg likevel stille tenningen tilbake?

#259736  av Larsen

wacky skrev:Kjører med høyere trykk en orginalt. Skal jeg likevel stille tenningen tilbake?
Hvis mulig så kan du prøve å skru ned trykket først og se om det hjelper. Men det skal ikke være noe stort problem. Hvis du er veldig god så merker du kanskje at turboen spooler ørlite gran før og eksosen blir litt varmere, men det er nok ingen stort problem ettersom 2 grader er såpass lite.

#260685  av A_hjelme

Har dere prøvd med shell V-power 99 octan?
Husket min ble kvikkere når jeg fylte den på ferie.
Men husker ikke hvordan det var med nappinga da.

#260860  av wacky

Tanken har jo slått meg. Kunne jo prøve å hive i noe octanbooster greier for å få det opp på japse-nivå.

#260873  av ArildM

Samme problem med min 4age.

Har skiftet plugger, ledninger og fordelerlokk. Har også prøvd dyserens og har kjørt med V-power i flere mnd uten at det har hjulpet :)

Har ikke prøvd å justere tenning nei, kanskje det som er løsningen?