TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JE stempel

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#259739  av Larsen

Det finnes veldig grovt to typer smidde stempler. De som kalles lav silikon og de som kalles høy silikon smidde stempler. Lav silikon utvider seg mer med varme enn høy silkon, men de tåler også mer. Både høy og lav silikon er mye sterkere en de vanlige støpte stemplene. Derfor kan et høy silikon stempel kjøres med lavere klaring enn et med lav.

Ved å sette lageret(Pin offset) til stempel litt av senter kan en også ungå skjørtebanking. Ikke alle av de uorginale stemplene har dette.

Etter hva jeg vet så er JE lav silikon og har ikke pin offset, så etter hva jeg vet så er JE stempler til 3sgte dårlig egnet til gatebruk (Sorry, men har ikke kilder til å dokumentere dette)

Kilder
http://yarchive.net/car/offset_pins.html
http://www.team-integra.net/sections/ar ... icleID=183
Sist redigert av Larsen den 30 aug 2007 14:39, redigert 1 gang totalt.

#259754  av larsst185

Vet ikke hvilke type je stempler mine er,men de bråker vertfall helt jævlig helt fram til motoren er helt driftsvarm.da er det helt tyst.Det må da bety at ting er gjordt rett med borringa vil jeg tro.Men så er jo spm hvorfor sleeper sin feks,ikke lager lyd i det hele tatt.

#259759  av sleeper

larsst185 skrev:Vet ikke hvilke type je stempler mine er,men de bråker vertfall helt jævlig helt fram til motoren er helt driftsvarm.da er det helt tyst.Det må da bety at ting er gjordt rett med borringa vil jeg tro.Men så er jo spm hvorfor sleeper sin feks,ikke lager lyd i det hele tatt.
ikke vet jeg ivertfall.. motoren funker fint som faen og har ikke hatt noe som helst problemer med den de 2 åra den har gått.. denne seswongen så har jeg kjørt på 1.75-1.8kg trykk ( gått ca 5-6000km denne sesongen)

( jeg kunne høre det banket litt når den er kald, men det er ikke så mye at jeg har reagert på det.. mulig det bare er meg som ikke er så lettskremt... :wink: :lol: )