TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefaling av ny bil, opp mot 160 000..

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #259967  av angrykid

Heisann folkens. Jeg har tygget litt på tanken om å kjøpe meg ny bil nå i det siste.. mr2'en min vil koste meg rundt 30-50 000 å sette i stand igjen, da jeg må sette bort all jobben for å få den bra. Har null peiling på å skru selv, så da blir det litt sånn.. tja. dyrt:D

Så jeg vurderer å selge den til en fornuftig pris, og heller kjøpe meg noe annet. Men jeg klarer ikke å finne ut hva jeg vil ha..

Typisk sett, så ville jeg gått for en mk2 med turbo. Men jeg vet ikke helt. Er det noen som har fått godkjent en mk2 med V6 her til lands?
Dette hadde vært meget morro for min del, da jeg er mer interessert i å ha ett "vedlikeholdsfritt" system.

Men så har jeg sett litt på lexus også i det siste. Det som plager meg, er at det går en dritfet lexus her på setermoen allerede, så da går det liksom ikke at jeg har en slik en jeg og.. Jeg er jo den eneste som har en mk2 her fra før. Generelt, en mr2 her i Bardu er vel ikke å oppdrive, annet enn min, tror jeg. :) Så... hva kan jeg få for 160 000kr nå til dags? Jeg tenker litt import, men da å få noen til å importere for meg. Får man en 95+ mk2 med turbo for den prisen? Eller får man godkjent ett bygge med 3 liters v6?

Har også sniffet litt på lotus elise S1, men disse ligger fortsatt på rundt 200k ferdig regget inn i norge. Men det frister så jææævlig med en slik en.. :D

#259971  av Larsen

Tviler sterkt på at en v6 i en mr2 er noe i nærheten av vedlikeholsfritt...

#259999  av sindrejl

sånn utseendemessig synes jeg opel speedster er langt tøffere enn lotus elise :)

#260011  av erling

Larsen skrev:Tviler sterkt på at en v6 i en mr2 er noe i nærheten av vedlikeholsfritt...
Ikke så mye mer enn oljeskift på en n/a v6 når en først får den opp å gå. :wink: Kommer jo litt an på hvor grundig man er når man innstallerer den.

#260019  av BrennaRacing

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Impreza GT etterhvert. Det hadde jo vært en morsom bil oppi bardu det :D

De ligger mellom 140 til 250 avhengig av årsmodell og stand. Denne foreksempel (hvis du liker stv da :D )

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1498474

#260027  av Larsen

Hadde bare folk latt vær å tukle med 3sgte motoren så ville den gått i en evighet. Problemet er jo bare det at folk klarer bare ikke la vær, og det går da ut over ryktet til en ellers bunnsolid motor.

Hvor mange Km har du kjørt nå på v6eren Erling?
 #260052  av Zepticon

angrykid skrev: Men så har jeg sett litt på lexus også i det siste. Det som plager meg, er at det går en dritfet lexus her på setermoen allerede, så da går det liksom ikke at jeg har en slik en jeg og..
Er ikke denne solgt da? eller var den fra narvik kansje?

#260089  av erling

Larsen skrev:Hvor mange Km har du kjørt nå på v6eren Erling?
12600 km. Har fått meg drittbil til vinteren, men fram til nå har jeg bare kjørt mr2en :)
 #260101  av angrykid

Zepticon skrev:
angrykid skrev: Men så har jeg sett litt på lexus også i det siste. Det som plager meg, er at det går en dritfet lexus her på setermoen allerede, så da går det liksom ikke at jeg har en slik en jeg og..
Er ikke denne solgt da? eller var den fra narvik kansje?
Det er den fra Narvik ja som er kommet opp hit. :) Flytta bare ti mil på seg :) Så da utgår det..

Men ja, jeg kunne egentlig ikke tenkt meg impreza. Litt usikker på hvofor, men synes det blir litt for mye..... tja.. Gubbebilpreg over det hele. :) Og jeg er ikke helt der enda. Fair enough, lexus er gubbebil det og, men straks litt mer klasse over det enn impreza, hvis du misforstår meg rett.. :D

Er vel kun din som er V6 her i landet Erling? Kunne du tenke deg å tatt på deg ett oppdrag hvis pengene havner på bordet?

#260105  av BrennaRacing

Standardversjonen er jo gubbebil. Men ikke GT/WRX. Men kommer jo selvfølgelig an på hva du er ute etter. Hvis du vil ha motor så er nok impreza et godt valg (fremfor IS hvertfall)
 #260139  av erling

angrykid skrev:Er vel kun din som er V6 her i landet Erling?
Er eneste med v6 i mk2 som jeg vet om, Arne Rebel har jo i sin mk1 da.
angrykid skrev:Kunne du tenke deg å tatt på deg ett oppdrag hvis pengene havner på bordet?
Hmmm... :wink:

#260359  av jsun

Hva med en Celica MK7 da ??
Min ble solgt i det prisleie du vurderer ... Det eneste er vel at den trekker på feil hjulsett :wink:

Men det er en vanvittig god bil!!!

#260378  av angrykid

Jeg har sett på mk7'en ja.. Men det går en slik en her fra før, rød en sådan. Og jeg er litt sånn.. vil helst ikke ha noe noen andre har. :D Jeg kan gjerne være den første og noen andre kjøpe likedan etterpå, men ikke være nr 2 :D

Litt kompleks, ja jeg vet.. :) Men hadde det ikke vært for det, så hadde jeg vurdert mk7 ja.. helt klart. :)

#260428  av FireFox