TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TÃ¥kelys kobling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #260168  av Kjetil84

Har planer om å koble om tåkelysene mine, slik at jeg slipper å skrue dem av å på selv!

Slik de er orginale, er at når jeg har lyset på (parklys, nærlys eller fjernlys) så kan jeg skru dem på med en knapp i dash'en.

Da regner jeg med de er koblet fra parklys-bryteren,, siden parklys alltid er på uansett hvilke lys som brukes. (Se skjema av orginal kobling)

Det jeg vil, er at parklyset skal komme på når jeg slår til parklys, gå av når jeg vrir til nærlys, og på igjen når jeg setter på fullt lys!
I tillegg vil jeg ha "kjørelys" i form av parklys og tåkelys når jeg starter bilen!

Er det noen her som kan kontrollere koblings-skjemaet jeg har laget for dette, å se om det vil virke?

ps: Laget it paint :P
Vedlegg
Slik jeg tror jeg må koble det for å få denne funksjonen!
Slik jeg tror jeg må koble det for å få denne funksjonen!
TÃ¥kelys-kobling-ny2.JPG (31.83 kiB) Vist 1122 ganger
Orginalt (Hvertfall slikt det fungerer)
Orginalt (Hvertfall slikt det fungerer)
TÃ¥kelys-kobling-orginal.JPG (18.86 kiB) Vist 1123 ganger

#260191  av csstian

Du må vere ops på at baklys og skiltlys går på samme kretsen så parklys.Altså tail sikringen.

#260208  av Kjetil84

joda, jeg er klar over det, men jeg skal ikke bruke selve strømmen som går til lyktene, bare styrestrømmen som går til reléet som skrur på lyktene.
Så da går jo styrestrømmen både til baklyktene relé, parklys relé og tåkelys relé, og det skal nok gå bra, siden reléer ikke trekker noe særlig strøm!