TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig kom Supraen til Norge

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#260292  av kenobi_

Flere bilder
Vedlegg
Picture 032.jpg
Picture 032.jpg (152.95 kiB) Vist 3929 ganger
Picture 030.jpg
Picture 030.jpg (259.57 kiB) Vist 3918 ganger
Picture 019.jpg
Picture 019.jpg (169.15 kiB) Vist 3916 ganger
Picture 013.jpg
Picture 013.jpg (137.57 kiB) Vist 3931 ganger
Picture 007.jpg
Picture 007.jpg (240.85 kiB) Vist 3923 ganger

#260294  av kenobi_

Stiansen skrev:Plystre ut når du kommer til Trondheim da, denne må jeg se :D

Jepp skal gjøre det. :D
Vært gøy å møtes, må få til et trøndertreff. hvor mange registrerte supraer er det i Trøndelag egentlig? Min er ikke registrert enda da. skal til BT i morgen. Håper allt går bra :shock:

#260297  av Stiansen

kenobi_ skrev:
Stiansen skrev:Plystre ut når du kommer til Trondheim da, denne må jeg se :D

Jepp skal gjøre det. :D
Vært gøy å møtes, må få til et trøndertreff. hvor mange registrerte supraer er det i Trøndelag egentlig? Min er ikke registrert enda da. skal til BT i morgen. Håper allt går bra :shock:
Har ikke bil selv, men tar med meg kameraet jeg vettu :)
Tja, minst 6 stk :wink: Sikkert flere, men bare de som ramla inn i huet på meg nå :D

#260302  av Geir

For et ufattelig eksemplar du har skaffet deg! Den ser helt utrolig strøken ut. Gratulerer!

Når det gjelder bilpleie får man det man betaler for også her, som med mange andre produkter. I mine øyne er ikke Turtle noe som bør nærme seg bilen din. Det finnes gode tips til produkter og fremgangsmåter i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/17439 ... mmies.html

Selv brukte jeg følgende fremgangsmåte og produkter da jeg gikk over min for første gang etter at jeg kjøpte den:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/17424 ... ost1937234

MERK: Det er mest sannsynlig ikke nødvendig for deg å bruke clay riktig ennå. Dette er et produkt som tar knekken på asfalt og dritt som "limer" seg fast nederst på dører og fangere. Da jeg tok hendene mine langs dørene før de ble behandlet med claykitet var det like ruglete som tunga til en katt, men etter to runder med clay var det like glatt som en nylakkert bil. Kjenn etter om du har "nupper" på lakken etter noen måneder i Norge, og kjøp kitet først når den tid kommer.

Jeg må igjen få lov til å gratulere deg med et utrolig eksemplar. Jeg renner over av misunnelse :D

#260304  av Dennis87

Send en mail til Swissvax.no og de kan anbefale den beste voksen til din bil :)
er veldig god kundeservice hos dem.

og når du vokser bilen renner alt vannet av så du trenger nesten ikke pusseskinn eller lignede.

#260321  av kenobi_

Geir skrev:For et ufattelig eksemplar du har skaffet deg! Den ser helt utrolig strøken ut. Gratulerer!

Når det gjelder bilpleie får man det man betaler for også her, som med mange andre produkter. I mine øyne er ikke Turtle noe som bør nærme seg bilen din. Det finnes gode tips til produkter og fremgangsmåter i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/17439 ... mmies.html

Selv brukte jeg følgende fremgangsmåte og produkter da jeg gikk over min for første gang etter at jeg kjøpte den:

http://www.bilforumet.no/bilpleie/17424 ... ost1937234

MERK: Det er mest sannsynlig ikke nødvendig for deg å bruke clay riktig ennå. Dette er et produkt som tar knekken på asfalt og dritt som "limer" seg fast nederst på dører og fangere. Da jeg tok hendene mine langs dørene før de ble behandlet med claykitet var det like ruglete som tunga til en katt, men etter to runder med clay var det like glatt som en nylakkert bil. Kjenn etter om du har "nupper" på lakken etter noen måneder i Norge, og kjøp kitet først når den tid kommer.

Jeg må igjen få lov til å gratulere deg med et utrolig eksemplar. Jeg renner over av misunnelse :D
Takk for det.
Nei det er vel ikke nødvendig å bruke clay enda tror jeg, det er ganske glatt enda. Har ikke kjent noen " nupper" enda, men det kommer vel etter en stund. Det er greit å vite hva man skal behandle det med når det kommer. :D Linken var kjempebra, takk skal du ha. greit å ha noe å se etter, det er jo så mange produkter/ måter å gjøre ting på

#260322  av kenobi_

Dennis87 skrev:Send en mail til Swissvax.no og de kan anbefale den beste voksen til din bil :)
er veldig god kundeservice hos dem.

og når du vokser bilen renner alt vannet av så du trenger nesten ikke pusseskinn eller lignede.

'

Fy søren vannet rant fort vekk, man får vel det man betaler for ja :lol:

#260512  av Ã¸f

fy flate for en strøken bil 8) gratulerer.det er jo nesten som min j-spec supra som er gått 21k blekner i forhold :) ser du brukte mikroklut isteden for pusseskinn,dette ville jeg vært litt forsiktig med;
mikrofiber-klut inneholder 70(eller 80) % polyester og 30(eller 20) % polyamide.polyester er det som gjør at kluten skrubber/skurer flater og polyamide er oppsugingsevnen.nå vet jeg ikke om vi snakker om samme "type" mikroklut.jeg ville brukt en vindusklut eller f.eks katrin tørkepapir til siste finish :)

#260578  av ErikG

Pen bil du har. Blir spennende å se den live når du skal skitfte regreim;) Skal ordne med litt rabatt når du kommer;)

#260581  av GhostRider88

øf skrev:fy flate for en strøken bil 8) gratulerer.det er jo nesten som min j-spec supra som er gått 21k blekner i forhold :) ser du brukte mikroklut isteden for pusseskinn,dette ville jeg vært litt forsiktig med;
mikrofiber-klut inneholder 70(eller 80) % polyester og 30(eller 20) % polyamide.polyester er det som gjør at kluten skrubber/skurer flater og polyamide er oppsugingsevnen.nå vet jeg ikke om vi snakker om samme "type" mikroklut.jeg ville brukt en vindusklut eller f.eks katrin tørkepapir til siste finish :)

enig det du sier om microfiber kluten. Selv bruker jeg syntetisk pusseskinn som trekker til seg vannet, og som ikke etterlater seg riper.

Pusseskinnet kan du, om det blir skittent, rengjøre i rengjøringsmiddler som trekker ut evt olje og sand rester så du til en hver tid har et rent pusseskinn.

Jeg har bare gode erfaringer med turtle wax sitt pusseskinn.

#260659  av _speedy

GhostRider88 skrev:
øf skrev:fy flate for en strøken bil 8) gratulerer.det er jo nesten som min j-spec supra som er gått 21k blekner i forhold :) ser du brukte mikroklut isteden for pusseskinn,dette ville jeg vært litt forsiktig med;

enig det du sier om microfiber kluten. Selv bruker jeg syntetisk pusseskinn som trekker til seg vannet, og som ikke etterlater seg riper.

Pusseskinnet kan du, om det blir skittent, rengjøre i rengjøringsmiddler som trekker ut evt olje og sand rester så du til en hver tid har et rent pusseskinn.

Jeg har bare gode erfaringer med turtle wax sitt pusseskinn.
Pusseskinn lager riper, vil anbefale Meguiar's water magnet hvis du vil være skånsom mot lakken + at den tiltrekker seg vannet MYE bedre :)

#260677  av marlboro1310

Gratulerer med "ny" superbil! den så svært godt ut den der :D Kan jeg spørre hvor mye hærligheten kostet totalt ferdig levert?

#260692  av kenobi_

ErikG skrev:Pen bil du har. Blir spennende å se den live når du skal skitfte regreim;) Skal ordne med litt rabatt når du kommer;)
Takk for det, så du jobber på Toyota altså! He he ikke verst, ja jeg skal skifte regreimen og væsker på bilen. Kjøpte meg en Greddy regreim.

#260768  av ErikG

Hehe, ja jobber der. Skifter ikke girolja tror jeg. Mener det er en spesiell olje vi ikke har som skal på den. Om du skaffer skifter vi den seff. Arrester meg om jeg tar feil.
Var forresten dama du pratet med. Hun jobber i kundemottaket. Pleier å ordne litt ts-ogn rabatt til alle medlemmer.