TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skulle kjøpe bil, men sÃ¥ dukket dette opp

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #259741  av Kaizern

Var egentlig klar for å stikke til trheim for å hente meg ny bil. VW Passat 2,8 V6 Syncro.

Så var tilfeldigvis en kompis på VW-Audi forumet å leste, da dukket denne opp:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread. ... post698165

Han har slitt med oljelekkasje i toppen siden februar, men når jeg konfronterte han med dette. Sa han at problemet var fikset i forrige uke.
Det var etter tips fra merkeverksted at han fant ut at det var et rør i veivhuset som var kokset igjen.

Høres dette utsom en troverdig grunn??

Trenger noen meninger....

#259748  av CelicaTurbo

Det er en mulig årsak til høyt trykk i topp og veivhus som igjen kan føre til oljeforbruk enten om oljen presses ut som beskrevet eller at den presses inn i forbrenningskammeret. Nå kan jo det være litt vanskelig å være sikker på om problemet er fikset når det bare er en uke siden det røret ble byttet, så jeg hadde vel vært litt varsom med handelen. Forklaringen hans er plausibel ihvertfall. Det kan jo være verdt å sjekke om det er et typisk problem at dette røret kokser igjen på disse motorene, eller om det kan tyde på dårlig vedlikehold/bruk.

#259760  av Larsen

Trådene er jo da ifra mars i år da. Hadde han ikke funnet problemet så hadde han sikkert lagt ut flere poster på forumet. Ville jo selfølgelig være ekstra forsiktig, men de fleste folk har jo et eller annet problem med bilen en gang.

#259874  av hmsilset

Er bare å skrive i kontrakta at denne feilen skal være ordnet da+ at du får kvitteringer for arbeidet.Tror neppe han har diktet opp hva grunnen til lekkasje og det der var 8)

#259887  av FireFox

En grunn for IKKe å kjøpe denne bilen: Det er en VAAAAG! :?
kjøper deg problemer da :P

#260389  av Kaizern

Bilen er da kjøpt :lol:

Kjørt 70 mil, ingen tegn til lekkasje eller noe :)

Selgeren virkert veldig seriøs og ærlig, så regner ikke med det er noe tullball..

VAG BABY VAG :P

#260401  av 2r-e-rik

ikke for å være ekkel eller noe.. men den årgangen passat du har kjøpt deg er den vag bilen med mest elektronikk feil..

altså missforstå meg rett, at elektronikken ikke funker på vag er helt normalt.. men passat som kom i slutten av 97, er litt mer ektrem enn di andre vag bilene..
vanlige problermer: vinduene går ned av seg selv.. gjerne når det er litt kaldt, høkkelen slutter å virke, (startsperra er umulig å slå av) airbag lampa begynner å lyse, vindusheisen ryker, rygge sensorer er en lei sak, osv..

men ut over det så er det en grei bil, eller et fremkomst middel altså..
som fungerer fint mellom a og b, og ofte innom c (verksted)

#260403  av Larsen

Anbefaler deg å skaffe vag-com (komersielt diagnose plug/program til vag) da du er i gang. Da har du mye bedre oversikt over eventuelle feil på bilen og kan utbedre dem selv.

#260419  av CelicaTurbo

Da kan jo jeg være den første her på forumet til å gratulere deg med kjøp av ny bil ;)

#260422  av FireFox

2r-e-rik skrev:ikke for å være ekkel eller noe.. men den årgangen passat du har kjøpt deg er den vag bilen med mest elektronikk feil..

altså missforstå meg rett, at elektronikken ikke funker på vag er helt normalt.. men passat som kom i slutten av 97, er litt mer ektrem enn di andre vag bilene..
vanlige problermer: vinduene går ned av seg selv.. gjerne når det er litt kaldt, høkkelen slutter å virke, (startsperra er umulig å slå av) airbag lampa begynner å lyse, vindusheisen ryker, rygge sensorer er en lei sak, osv..

men ut over det så er det en grei bil, eller et fremkomst middel altså..
som fungerer fint mellom a og b, og ofte innom c (verksted)
Jup, har hørt akkurat det samme :) hvis du ikke er heldig å ha kjøpt en av få som går uten feil ;)

Men seff, grattis med ny bil :) sikkert god å kjøre :)

#260445  av Kaizern

:D

Har ikke opplevd noe av det som er nevnt her, ennda ihvertfall :P

Men jeg setter pris på de som sier Gratulerer med ny bil, istede for å liste opp 300 ting som muligens kan feile bilen :P Det dreper spiriten litt, ikke misforstå meg. Jeg vet jo at dere bare vil opplyse meg :lol:

Men det er irriterende når man kjøper ny bil, så skal alle kommentere hva som er/kan (bli) feil med bilen :P

En bil er en bil, det blir feil med den før eller senere. Uansett bilmerke :wink:

#260458  av celicat23

Grattis med bil! Ingenting slår føelsen av og kjøre rundt i "ny" bil. Leke med alle duppe-ditter man finner, og prøve den ut litt. Har lyst på og bytte ut yarisen med en litt mer normal bruksbil med 4x4 selv, og da er det ikke mye annet enn nazi-stål og se på (utenom subaru da...)

#260466  av oleb

Føyer meg også inn i rekka og gratulerer med ny bil selv om at jeg har gratulert deg "i levende live".

Fikk sitte på en tur, og må si at det var litt av en kvalitetsfølelse med nydelig svart delskinninteriør og en småkvass sekser under huven. 8)

#260467  av Teamany

Grattis me VAG-ride :)
Håper du får mange morsomme mil i kjerra, og som nevnt tidligere her;
Vag.com er veldig genialt å ha..hehe..
På sist treff sletta eg alle feilkodene på A3`en min ( va ikkje få heller )
Begynn å ver med på lokaltreffene, så får du mye innput om histen å pisten og sikkert mye som er nyttig! og en hel del bilpreik selfølgeligt!
Eg er Medlem av Hordland Lokallag btw!
Once again, Grattis 8)

#260921  av inzane2012

sorry for litt OT her, og beklager ett mulig idiotisk spm, men hva i huleste menes med VAG?