TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4-hjulskontroll i morra. NÃ¥ med mÃ¥l og bilder!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#260641  av inzane2012

Larsen skrev:
kake skrev:Det kan nok være fordi du har dobbelt så mye camber foran enn bak, det kan nok gi en viss ubalanse når du svinger og kaster bilen fra side til side ? Det hjelper sikkert også på problemet om det er noen slitte understellsdeler/dempere? på bak der.
Er ikke sikker på hva slags justeringer jeg har lengre. Han som gjorde jobben strammet ikke crash boltene hardt nok. Så på langtur til Grimstad fikk den veldig kast frem og tilbake bak. Etter at jeg strammet alle bolter så ble den bedre, men føles litt usikker på de sporete veiene her nede. På fin og flat vei så funker den helt perfekt. Det eneste som ikke er nytt bak er støtdempertoppene og de stagene som justere toe vinkelen.
merker det veldig godt på enkelte veistrekker her i nærheten, og noen ganger mer enn andre, føles nesten farlig av og til da det kjennes ut som om baken kommer til å løsne fra understellet, men så fort jeg har komt meg forbi noen tuneller her så kjenner jeg nesten ingenting, selv om veien kanskje kan vere ujevn... nei, skal ikke vere lett detta med understell og greier...

#261161  av Larsen

Fant ut hva som var feil på bilen da. Dette bekreftet da den dårlige jobben til de som tok firehjulskontrollen.

Se selv.
Bilde